    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Google PowerMeter
    Date: Wed, 29 Dec 2010 20:50:55 +0000 (UTC)

    Pan Pszemol napisał:

    > Nie burzysz się na użycie "inteligencji" przy pralce automatycznej
    > a przecież tam też jest tylko procesor i parę decyzji do podjęcia
    > w prostym algorytmie.

    Burzę się. O pralce napisałem tyle, że różni się istnieniem algorytmu
    od licznika, który robi tylko pomiar telemetryczny. Słowo jest
    nadużywane. U znajomego, co handluje sprzętem turystycznym, dowiedziałem
    się o istnieniu inteligentnych skarpetek. Od nieinteligentnych różnią
    się przede wszystkim ceną (ze 20 razy wyższą). Ja to najwyżej potrafię
    odróżnić skarpetkę śmierdzącą od nieśmierdzącej, ale żeby badać IQ
    jakiejś onucy, to ja się tego nie podejmuję. Jeszcze przeczytałem
    tam w prospekcie, że firma Adidas wyprodukowała pierwszy na świecie
    inteligentny but.

    > Skąd wiesz czy taki inteligentny miernik nie używa procesora do
    > mierzenia prądu i zamiast kręciołków w mechanicznym liczniku
    > nie ma przypadkiem wyświetlacza LCD?

    Pewnie ma i procesor, i wyświetlacz LCD. Ale co to zmienia? Kiedy
    Leibniz skonstruował swoją "ławę obliczeniową" (taką z trybikami
    podobnymi do tych w liczniku prądowym), to współcześni mówili, że
    oto ludzkość zbudowała maszynę dorównującą zdolnościami ludzkiemu
    mózgowi. Ciekawe co by powiedzieli na widok tego adidasa z lewej
    nogi uszytego z górą trzy wieki później.

    > Nie, to co innego. Wyłączanie klimy w lecie w zamian za upusty
    > to można sobie włączyć również u mnie, na przedmieściach Chicago.

    Też macie inteligentne wyłączniki klimy sterowane zdalnie z elektrowni?

    > Tu raczej chodzi o kalifornijska mode na bycie zielonym, jezdzenie
    > toyota Prius i sadzenie drzewek po kazdym przelocie samolotem lub
    > innym odcisnieciu swojego carbon footprint. Kalifornijczycy sa
    > szczegolnie wrazliwi na ochrone swojego srodowiska. Zreszta ktos kto
    > byl w pieknej Kaliforni wcale sie nie bedzie tej wrazliwosci dziwic.

    Te drzewka, to raczej świadczą o ześwirowaniu i braku zielonego pojęcia
    o świecie (nie, nie dziwi mnie to).

    --
    Jarek