  • 51. Data: 2011-01-08 17:46:05
    Temat: Re: Google PowerMeter
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Adam Dybkowski wrote:
    > Do tego
    > jednak trzeba byłoby jeszcze dokupić dongla WiFi USB.

    Pewnie chcesz podpiąć bezprzewodowo do sieci.
    Sprawdź, czy na tym DIR-300 da sie uruchomić klienta WiFi.

    Mirek.

  • 52. Data: 2011-01-09 17:20:00
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Sat, 08 Jan 2011 17:57:05 +0100, Adam Dybkowski napisał:

    > Chodzi o to?
    > http://www.interprojekt.pl/koszykMagazynShow.aspx?f=
    MIKROTIK-ALIX

    Tak, dokładnie takie, tyle że jak ja kupowałem to kosztowało coś ok 150 netto,
    Musiałem jeszcze dokupić karte CF.

    > Cenowo przegrywa z kretesem z routerami za 100 zł. Jakoś bez USB
    > przeżyję. Gdybym chciał wydać ponad 300 zł to już raczej bym kupił
    > propoxową płytkę MMnet1002, która zresztą od razu ma wgrany OpenWRT:
    > http://www.propox.com/products/t_232.html

    Wiesz za tą cene to serio trzeba się zastanowić. Zaletą Alixa jest architektura
    x86 i nie potrzebujesz kroskompilatora, przygotowujesz wszystko i przegrywasz :-)

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 53. Data: 2011-01-09 21:26:04
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-01-09 18:20 Verox napisał(a):

    > Wiesz za tą cene to serio trzeba się zastanowić. Zaletą Alixa jest architektura
    > x86 i nie potrzebujesz kroskompilatora, przygotowujesz wszystko i przegrywasz :-)

    :-o Wg mnie w takich zastosowaniach (urządzenie włączone 24/7 do
    pomiaru/nadzorowania czegośtam) architektura x86 to raczej WADA. Zaletą
    byłby ARM czy nawet MIPS ze względu na energooszczędność. Nie będę tam
    przecież odpalał Windows. A Linux (nawet pełny, jak Debian a nie
    OpenWRT) pójdzie prawie na wszystkim oby nie zabrakło RAMu i Flasha.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 54. Data: 2011-01-15 22:44:45
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 07 Jan 2011 21:10:46 +0100, Adam Dybkowski napisał(a):

    > No wiesz, FTDI to układ dla majsterkowiczów. Masz pełną dokumentację i
    > możesz kupić nawet 1 szt.
    > A układ Prolifica jest dla masowych producentów. Nie ma dobrej
    > dokumentacji i nie kupisz samego scalaka w sklepie za rogiem. Ale za to
    > kupisz cały zmontowany konwerter USB-UART taniej niż samego FT245R.

    Układy FTDI są również stosowane w seryjnej produkcji, choć może
    niekoniecznie w przypadku dużych serii. Mam w pracy trzy urządzenia z
    wbudowaną przejściówką RS232-USB na układach FTDI:
    -programator do cyfrowych woltomierzy firmy Lumel
    -optozłącze firmy Numeron do odczytu i programowania elektronicznych
    liczników energii elektrycznej
    -mReader2 czyli urządzenie firmy Numeron do pobierania danych z
    liczników energii elektrycznej za pośrednictwem znormalizowanego
    optozłącza (USB jest używane do komunikacji z PC)
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 55. Data: 2011-01-16 09:03:40
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Tue, 28 Dec 2010 21:27:05 +0100, Adam Dybkowski napisał:
    > Używa już ktoś? Jakie macie urządzenia pomiarowe?
    >
    > Myślałem nad kupieniem np. CC Envy 128. Dane z niego wychodzą przez UART
    > w postaci XML, stąd już krótka droga do wrzucenia pomiarów na konto
    > Google PowerMeter (chociażby przy pomocy Ethernutu czy podobnej płytki).
    > Są jakieś przeciwwskazania albo potencjalne problemy?

    Adam,

    znalazłem wczoraj gotową aplikację do komunikacji z Google PowerMeter
    w bibliotece demo Microchipa. Wystarczy 24FJ128 + ENC28j60.
    Biblioteka do pobrania tutaj:
    http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/MCHP
    _App_Lib_v2010_10_19_Installer.zip

  • 56. Data: 2011-01-16 21:46:38
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-01-16 10:03 Verox napisał(a):

    > znalazłem wczoraj gotową aplikację do komunikacji z Google PowerMeter
    > w bibliotece demo Microchipa. Wystarczy 24FJ128 + ENC28j60.
> [...]

    O, fajne. A są do kupienia w PL gotowe płyteczki z takim prockiem i
    ENCem do Ethernetu?

    BTW: Chyba jednak zorganizuję coś na kształt Google PowerMeter na moim
    własnym hostingu https. Na początek. Czyli główna robota będzie raczej
    po stronie PHP i MySQLa.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 57. Data: 2011-01-17 08:08:45
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Sun, 16 Jan 2011 22:46:38 +0100, Adam Dybkowski napisał:

    _App_Lib_v2010_10_19_Installer.zip

    > O, fajne. A są do kupienia w PL gotowe płyteczki z takim prockiem i
    > ENCem do Ethernetu?

    Kupiłem z pic32 przysłali mi z microchila w 3 dni. zapłaciłem kartą.

    > BTW: Chyba jednak zorganizuję coś na kształt Google PowerMeter na moim
    > własnym hostingu https. Na początek. Czyli główna robota będzie raczej
    > po stronie PHP i MySQLa.

    Ja tak zrobiłem i na moje potrzeby wystarcza :-)

  • 58. Data: 2011-01-17 22:15:05
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-01-17 09:08, Verox pisze:

    _App_Lib_v2010_10_19_Installer.zip

    > Kupiłem z pic32 przysłali mi z microchila w 3 dni. zapłaciłem kartą.

    A cena?

    Trzeba się mocno postarać aby przebić cenowo gotowy router np. D-Link
    DIR-300 (nowy z gw. za niecałe 100 zł), który do takiego zastosowania
    wydaje się być idealny. No i ma od razu na pokładzie WiFi, a ENC28J60 to
    tylko zwykły kablowy Ethernet.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 59. Data: 2011-01-17 22:39:24
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 17/01/2011 22:15, Adam Dybkowski wrote:
    > Trzeba się mocno postarać aby przebić cenowo gotowy router np. D-Link
    > DIR-300 (nowy z gw. za niecałe 100 zł), który do takiego zastosowania
    > wydaje się być idealny.

    Nie wiesz czasami ile toto pradu bierze? Przydaloby mi sie cos takiego
    (z wifi i linuxem), ale u mnie serwer bierze 20W, wiec nie chce zeby
    router zjadal wiecej.

    --
    Jerry1111

  • 60. Data: 2011-01-17 22:47:41
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-01-17 23:39, Jerry1111 pisze:

    > Nie wiesz czasami ile toto pradu bierze? Przydaloby mi sie cos takiego
    > (z wifi i linuxem), ale u mnie serwer bierze 20W, wiec nie chce zeby
    > router zjadal wiecej.

    Linksys WRT54G bierze jeśli dobrze pamiętam chyba ok. 5W (<10W)

    --
    Pozdr.
    Michał