    From: Kazik <k...@l...localnet>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm,pl.com.os.advocacy
    Subject: Re: Google Goggles - rewolucja w wyszukiwaniu
    Date: Wed, 06 Jan 2010 19:03:42 +0100

    Jan Strybyszewski pisze:
    > Tak sobie myślę... czemu ten rewolucyjny pomysł przeszedł bez echa.

    Testowalem, nowosc - w sensie rozpoznawania obiektow bo do kodow
    kreskowych i dziel sztuki juz bylo - ale wcale nie taka rewelacyjna.

    > To najbardziej z naturalnych sposobów wyszukiwania informacji. Robimy
    > zdjęcie przedmiotom, obiektom czy osobom, zwykłym aparatem wbudowanym w
    > telefon i wiemy... co to jest, gdzie mozna kupić, do czego to służy, jak
    > wygląda, jak ONA ma na imię i jak wygląda jej profil osobowy w
    > GoldenLine czy Naszej Klasie.

    Tak mogloby byc ale...

    > To zmienia wszystko... w sklepie natychmiast wiemy, ze dany przedmiot u
    > konkurencji jest taniej.

    No nie az tak natychmiast, bo co z tego ze pokaze Ci sie strona z
    wynikami wyszukiwania w googlu produktu 'mleko laciate'? Tradycyjne
    sklepy nie podaja swoich cen publicznie w formatach umozliwiajacych ich
    masowe przetwarzanie.

    > Fotografujemy samochód na ulicy i wiemy ze to
    > Renault Megane z silnikiem 1.4 16V za 54900zł do kupienia w salonie za
    > rogiem co oczywiście widzimy na mapie.

    Marzysz ze Ci pojemnosc silnika ze zdjecia odczyta, i zapoda wraz z
    lista salonow oferujaca ten model w podanej cenie. Pokaze Ci wyniki
    wyszukiwania obrazkow z podobnymi samochodami.

    > Tysiące zastosowań, które można
    > wymyślić. Przykład z brzegu, esteśmy w Nepalu wielki czerwony napis....
    > nie rozumiesz.... cykasz fotkę i masz ten napis w swoim własnym języku.

    OCR kuleje i to bardzo.