  • 1. Data: 2010-01-06 15:38:22
    Temat: Google Goggles - rewolucja w wyszukiwaniu
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Tak sobie myślę... czemu ten rewolucyjny pomysł przeszedł bez echa. To
    najbardziej z naturalnych sposobów wyszukiwania informacji. Robimy
    zdjęcie przedmiotom, obiektom czy osobom, zwykłym aparatem wbudowanym w
    telefon i wiemy... co to jest, gdzie mozna kupić, do czego to służy, jak
    wygląda, jak ONA ma na imię i jak wygląda jej profil osobowy w
    GoldenLine czy Naszej Klasie.
    To zmienia wszystko... w sklepie natychmiast wiemy, ze dany przedmiot u
    konkurencji jest taniej. Fotografujemy samochód na ulicy i wiemy ze to
    Renault Megane z silnikiem 1.4 16V za 54900zł do kupienia w salonie za
    rogiem co oczywiście widzimy na mapie. Tysiące zastosowań, które można
    wymyślić. Przykład z brzegu, esteśmy w Nepalu wielki czerwony napis....
    nie rozumiesz.... cykasz fotkę i masz ten napis w swoim własnym języku.

    Zapraszam na film o przyziemniejszych zastosowaniach w praktyce

    http://www.youtube.com/watch?v=ne3HBE34wq0

  • 2. Data: 2010-01-06 17:33:16
    Temat: Re: Google Goggles - rewolucja w wyszukiwaniu
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie zanim będzie tak, jak piszesz. A już
    na pewno odnośnie rozpoznawania osób. Jednak też mnie zaskoczyło, że już
    mamy odpowiednie środki techniczne by coś takiego zrealizować. I to od
    razu w wersji mobilnej.

  • 3. Data: 2010-01-06 17:36:04
    Od: Viator <p...@w...pl>

    On Wed, 06 Jan 2010 16:38:22 +0100, Jan Strybyszewski <k...@...pl> wrote:

    > To zmienia wszystko... w sklepie natychmiast wiemy, ze dany przedmiot u
    > konkurencji jest taniej.

    To niekoniecznie musialoby byc takie latwe i to bynajmniej nie z powodow
    technologicznych. W takim MM np. z reguly nie pozwalaja zrobic zdjecia
    nawet metce z cena, a co dopiero calemu produktowi ;)
    --
    Viator

  • 4. Data: 2010-01-06 18:03:42
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    Jan Strybyszewski pisze:
    > Tak sobie myślę... czemu ten rewolucyjny pomysł przeszedł bez echa.

    Testowalem, nowosc - w sensie rozpoznawania obiektow bo do kodow
    kreskowych i dziel sztuki juz bylo - ale wcale nie taka rewelacyjna.

> [...]
    > telefon i wiemy... co to jest, gdzie mozna kupić, do czego to służy, jak
    > wygląda, jak ONA ma na imię i jak wygląda jej profil osobowy w

    Tak mogloby byc ale...

    > To zmienia wszystko... w sklepie natychmiast wiemy, ze dany przedmiot u
    > konkurencji jest taniej.

    No nie az tak natychmiast, bo co z tego ze pokaze Ci sie strona z
    wynikami wyszukiwania w googlu produktu 'mleko laciate'? Tradycyjne
    sklepy nie podaja swoich cen publicznie w formatach umozliwiajacych ich
    masowe przetwarzanie.

    > Fotografujemy samochód na ulicy i wiemy ze to
    > Renault Megane z silnikiem 1.4 16V za 54900zł do kupienia w salonie za
    > rogiem co oczywiście widzimy na mapie.

    Marzysz ze Ci pojemnosc silnika ze zdjecia odczyta, i zapoda wraz z
    lista salonow oferujaca ten model w podanej cenie. Pokaze Ci wyniki
    wyszukiwania obrazkow z podobnymi samochodami.

    > Tysiące zastosowań, które można
    > wymyślić. Przykład z brzegu, esteśmy w Nepalu wielki czerwony napis....
    > nie rozumiesz.... cykasz fotkę i masz ten napis w swoim własnym języku.

    OCR kuleje i to bardzo.

  • 5. Data: 2010-01-06 18:45:57
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > To niekoniecznie musialoby byc takie latwe i to bynajmniej nie z powodow
    > technologicznych. W takim MM np. z reguly nie pozwalaja zrobic zdjecia
    > nawet metce z cena, a co dopiero calemu produktowi ;)

    w sklepie typu real zrobilem zdjecie butelki dobrego alkoholu
    i juz wysylalem mms'a "czy to moze byc na prezent?",
    ale ochrona sklepu byla szybsza niz slownik T9 :)

  • 6. Data: 2010-01-06 20:32:25
    Od: FD <f...@o...pl>

    Q pisze:

    > w sklepie typu real zrobilem zdjecie butelki dobrego alkoholu
    > i juz wysylalem mms'a "czy to moze byc na prezent?",
    > ale ochrona sklepu byla szybsza niz slownik T9 :)

    przyszli ci pomóc?
    bo nic innego NIE MAJA prawa zrobic...

  • 7. Data: 2010-01-06 20:44:56
    Od: Viator <p...@w...pl>

    On Wed, 06 Jan 2010 21:32:25 +0100, FD <f...@o...pl> wrote:

    > przyszli ci pomóc?
    > bo nic innego NIE MAJA prawa zrobic...

    My to wiemy, ale czy oni to wiedza ;)

  • 8. Data: 2010-01-06 22:17:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Viator" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > My to wiemy, ale czy oni to wiedza ;)

    Selekcja naturalna - Ci którzy nei wiedzą i nie chcą sie dowiedzieć dostają
    zarzut i przeważnie zakaz wykonywania zawodu zwiazanego z ochroną osób i
    mienia. Tyle, że większość pokrzywdzonych o tym nie ma pojęcia.

  • 9. Data: 2010-01-06 23:00:45
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Jan Strybyszewski wrote:
    > Tak sobie myślę... czemu ten rewolucyjny pomysł przeszedł bez echa.

    Moze dla tego ze i Android przechodzi bez echa ?
    Jak to zrobia na rozne systemy to pogadamy, ja telefonu z androidem dla
    tej jednej zabawki nie kupie :)

    pozdrawim,

  • 10. Data: 2010-01-07 20:28:05
    Od: Viator <p...@w...pl>

    On Wed, 06 Jan 2010 23:17:40 +0100, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > dostają zarzut i przeważnie zakaz wykonywania zawodu zwiazanego z
    > ochroną osób i mienia. Tyle, że większość pokrzywdzonych o tym nie ma

    Owszem, tylko ze ludzka podlosc i chamstwo nie znaja granic i przedtem
    mozna dostac w pape pod sklepem albo miec porysowane auto. I co wtedy z
    tego, ze prawo jest po twojej stronie. W tym konkretnym przypadku uwazam,
    ze gra jest niewarta swieczki i po prostu nie robie fotografii w sklepach,
    a po prostu spisuje sobie interesujace mnie dane.