  • 31. Data: 2014-01-02 14:33:19
    Temat: Re: Goclever Quantum4
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 2 Jan 2014 11:34:05 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "Paweł Hadam" la1qm9$inc$...@d...me
    >
    > GO nie zależy od jakości aparatu, ale
    > () i od ogniskowej (im dłuższa, tym
    > mniejsza/krótsza GO)

    A w telefonie jest krociutka, co zacheca do zrezygnowania z ustawiania
    ostrosci, bo po co, skoro GO obejmuje zakres 30cm-oo ... i potem sie
    okazuje ze 30cm na kody kreskowe to za daleko, a blizej nieostry
    obraz.

    > I te zasady obowiązują wszędzie -- nijak producent tego nie przeskoczy.
    > Jasny i długi obiektyw ma niemal zerową GO.

    Ale w telefonach sa krotkie. Bardzo krotkie.

    > F 1:5.6 z ogniskową 5 mm byłby tani, mały, lekki
    > i miałby GO przy której trudno złapać coś poza GO.
    >
    > Takie coś można przyrównać do folii aluminiowej z dziurą
    > zrobioną za pomocą szpilki. Nawet soczewki nie są potrzebne. :)

    No i prawde mowiac teraz ta soczewka wyglada jak dziurka od szpilki,
    srednica podobna. Ale mowimy o gorszych kamerach, malo Mpx.

    J.

  • 32. Data: 2014-01-02 21:43:46
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-01-01 17:28, J.F. pisze:

    > Dobrze pisze ... ale tylko przez pol roku.

    art 10.1 mówi wyraznie o dwóch latach.
    Art. 4 mowi o 6 miesiacach w innym kontekscie. Jest to dodatkowe
    zobowiazanie sprzedawcy, które zaden producent w gwarancji NIGDY na
    siebie sam nie narzuciłby. Sprzedawca, jesli chciałby odrzucić
    reklamację, musiałby udowodnic, ze wydał sprawną rzecz. Po 6 miesiacach
    moze juz przerzucic ten obowiazek na kupującego. Gwarant moze to zrobic
    od pierwszego dnia.

    --
    @foe_pl

  • 33. Data: 2014-01-02 21:53:56
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 02 Jan 2014 21:43:46 +0100, the_foe napisał(a):

    > reklamację, musiałby udowodnic, ze wydał sprawną rzecz. Po 6 miesiacach
    > moze juz przerzucic ten obowiazek na kupującego. Gwarant moze to zrobic
    > od pierwszego dnia.

    Może. Może cokolwiek, bo takie są skutki dobrowolności gwarancji.
    I co z tego wynika, drogi Watsonie?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 34. Data: 2014-01-02 22:30:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > art 10.1 mówi wyraznie o dwóch latach.

    Problem w tym ze cala ustawa ani slowa nie pisze o awarii sprzetu.
    Ani czy sie stosuje, ani czy sie nie stosuje.
    I w ogole bardzo dziwnie napisana ... nic nie wiadomo :-)

> [...]
    > siebie sam nie narzuciłby. Sprzedawca, jesli chciałby odrzucić
    > reklamację, musiałby udowodnic, ze wydał sprawną rzecz.

    Do pewnego stopnia latwo - klient sam stwierdzi ze uzywal po zakupie i
    sprzet byl sprawny przez pare miesiecy.

    > Po 6 miesiacach moze juz przerzucic ten obowiazek na kupującego.
    > Gwarant moze to zrobic od pierwszego dnia.

    Troche inna sytuacja - gwarant gwarantuje sprawne dzialanie sprzetu.
    Udowodnic ze sprzet nie dziala jest latwo (no, czasem trudno),
    odeprzec kontrzarzut ze w wyniku zalania trudniej.

    Sprzedawca zas ... ja tam nie wiem, ale o jaka niezgodnosc go
    pozywac ? Deklarowal jakis czas pracy sprzetu ?
    Kluczowe chwilowo jest tu domniemanie - twierdzisz ze wydano towar
    niepelnosprawny z wada ukryta ... i sad domniemywa ze to prawda.
    Sprzedawca musi dowodzic ze nie. Ale domniemywa tylko przez 6
    miesiecy, potem sprzedawca moze odpisac na pozew ze klient nijak nie
    wykazal, ze byla jakas niesprawnosc w chwili wydania, i to wystarcza
    aby pozew odrzucic. Trzeba isc do rzeczoznawcy, zaplacic, rzeczoznawca
    nie wiadomo co napisze ... w przypadku tanszego sprzetu sie nie
    oplaca.

    To tylko moja prywatna interpretacja, ale coraz czesciej slychac ze
    sprzedawca po 6 miesiacach odsyla klienta na drzewo, czyli do sadu.
    Widac prawnicy doszli do jakiegos konsensusu.

    J.

  • 35. Data: 2014-01-02 22:39:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 01 Jan 2014 23:33:41 +0100, Chris napisał(a):

    > Ale ustawa definiuje tylko termin czy reklamacja jest uwzględniona czy
    > nie, po 14 dnia powiedzą że uwzględniona ale proszę czekać xxx dni aż
    > wróci z serwisu bo nie mają części albo sztuki na wymianę.

    Ale sprzedawca pewnie ma lepsze rzeczy do roboty niz pilnowac terminow
    i sprawdzac stan naprawy. Serwis odesle szybko to powiadomi klienta.
    Serwis nie odesle to klient powinien przeczekac pietnasty dzien i ma
    sprzedawce na widelcu :-)
    A jak nawet dopilnuje i napisze ... to powinien napisac ze reklamcja
    uznana tylko naprawa dluzej potrwa. A serwis moze miesiac zwlekac i
    odrzucic.

    J.

  • 36. Data: 2014-01-03 08:21:45
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    J.F. nabazgrał(a):

> [...]
    > i sprawdzac stan naprawy. Serwis odesle szybko to powiadomi klienta.
    > Serwis nie odesle to klient powinien przeczekac pietnasty dzien i ma

    Ale ciągle to będzie tylko informacja że reklamacja jest zasadna a nie
    naprawa/wymiana, tu niestety nic się nie zmieni a wszystko zależy od tego
    czy firma chce mieć dobrą renomę czy nie.

    > A jak nawet dopilnuje i napisze ... to powinien napisac ze reklamcja
    > uznana tylko naprawa dluzej potrwa. A serwis moze miesiac zwlekac i
    > odrzucic.

    Jeszcze się nie spotkałem z tym żeby trzymał ponad 2 tyg i odrzucił, w 99%
    trzyma bo nie ma sprzętu na wymianę albo sam czeka na rozliczenie z
    producentem (Chiny/Tajwan) bo z własnej kasy nie będzie daał nowej sztuki.

  • 37. Data: 2014-01-03 08:25:20
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    J.F. nabazgrał(a):

    > aby pozew odrzucic. Trzeba isc do rzeczoznawcy, zaplacic, rzeczoznawca
    > nie wiadomo co napisze ... w przypadku tanszego sprzetu sie nie
    > oplaca.

    Do tego producent w 90% olewa takie opinię bo nie są wystawione przez
    autoiwyzowany serwis :)

    > To tylko moja prywatna interpretacja, ale coraz czesciej slychac ze
    > sprzedawca po 6 miesiacach odsyla klienta na drzewo, czyli do sadu.

    O .. a o tym nie słyszałem, ja odpukać na szczęście nie miałem takich
    problemów, może po prostu kupuję w dobrych punktach :)

  • 38. Data: 2014-01-03 19:27:41
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-01-02 22:30, J.F. pisze:
    > To tylko moja prywatna interpretacja, ale coraz czesciej slychac ze
    > sprzedawca po 6 miesiacach odsyla klienta na drzewo, czyli do sadu.
    > Widac prawnicy doszli do jakiegos konsensusu.

    Jak zazadasz wymiany na nowy, to mu sie nie dziwie. Ale jak chcesz tylko
    naprawy to po co ma kopac sie z koniem skoro moze sam uzyc gwarancji
    której klient nie chce, a nawet sam moze skorzystac ustawy konsumenckiej
    by problem przepchnac dalej?

    --
    @foe_pl

  • 39. Data: 2014-01-03 20:52:08
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > To tylko moja prywatna interpretacja,
    w założeniach, miało to tak wyglądać, że producent odpowiada za
    działanie produktu, a sprzedawca odpowiada za sprzedaż, czyli błędne
    doradztwo, wprowadzanie w błąd itp. niestety gwarancja stała się
    nieobowiązkowa, rękojmia zniknęła, sklep internetowy, supermatket niema
    sprzedawcy, więc..... Więc mamy gwarancje i "niezgodność" które się
    nakładają i robią wodę z mózgu ludziom. Jak oddajesz wadliwy produkt na
    ladę facetowi który przy tobie opisuje na kartce wady - jest spoko. jak
    ten sam produkt wysyłasz pocztą... może się potłuc, może mieć ślady
    zalania, zerwane plomby.... Rzecznik praw konsumenta zawsze jest po
    stronie klienta - nawet jak na 99% niema racji. czy sąd też? nie
    sprawdzałem. Druga sprawa. Na niezgodność towaru z umową można się
    powołać jeśli umowa istnieje. jasne że odkurzacz ma działać i basta. Ale
    juz karta graficzna może wymagać montażu przez wykwalifikowany personel
    - taka umowa. nie podoba Ci się - nie kupuj!
    ToMasz

  • 40. Data: 2014-01-03 21:01:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 03 Jan 2014 20:52:08 +0100, ToMasz napisał(a):
    > w założeniach, miało to tak wyglądać, że producent odpowiada za
    > działanie produktu, a sprzedawca odpowiada za sprzedaż, czyli błędne
    > doradztwo, wprowadzanie w błąd itp. niestety gwarancja stała się

    Powszechna interpretacja jest inna.

> [...]
    > zalania, zerwane plomby.... Rzecznik praw konsumenta zawsze jest po
    > stronie klienta - nawet jak na 99% niema racji. czy sąd też? nie

    Domniemanie - mocna rzec.

    > Druga sprawa. Na niezgodność towaru z umową można się
    > powołać jeśli umowa istnieje. jasne że odkurzacz ma działać i basta.

    Ale jak dlugo ? Wiadomo - wiecznie dzialac nie bedzie.
    Dwa lata ... czy umowa byla taka ze towar jest sprawny w chwili
    wydania, a jak sie potem zepsuje, to gwarant naprawi, na warunkach
    podanych w gwarancji.

    Tak czy inaczej - poki mozna, to uwazam ze lepiej reklamowac u
    sprzedawcy.

    J.