-
11. Data: 2015-03-18 10:12:13
Temat: Re: Gniazdo USB w aucie. Jak?
Od: Marek <p...@s...com>
W dniu 2015-03-18 o 00:22, LordBluzg(R) pisze:
> Ekhm...a jaki problem, "skonstruować" kabelek, który zamiast USB ma
> JACK? Znaczy przecinamy kabelek i stosujemy dowolne wtyczki, które nam
> pasują? Przecież to tylko +/- 5V :)
Kurde... masz rację! :-D Podświadomie "uparłem się" na trzymanie
standardu gniazd :-D Małe okrągłe gniazdo jest dużo łatwiejsze w montażu
więc same plusy. Ehhh :-)
--
Pozdrawiam,
Marek
-
12. Data: 2015-03-18 10:15:32
Temat: Re: Gniazdo USB w aucie. Jak?
Od: Marek <p...@s...com>
W dniu 2015-03-18 o 07:49, twistedme pisze:
>>
> Też właśnie się zastanawiałem, czy nie założyć usb, chociaż nie w
> suficie, a raczej w podłokietniku. Raz nieśmiało podchodziłem do
> tematu i znalazłem coś takiego:
>
> http://www.conrad.pl/Z%C5%82%C4%85cze-wtykowe-USB.ht
m?websale8=conrad&ci=SHOP_AREA_40306_6124112
>
>
>
>
>
> http://www.conrad.pl/Z%C5%82%C4%85cze-USB-Z%C5%82%C4
%85cze-%C5%BCe%C5%84skie-do-wbudowania-Conrad-Zawart
o%C5%9B%C4%87:-1-szt..htm?websale8=conrad&pi=1229322
&ci=SHOP_AREA_40306_6124112
Widziałem ich ofertę już wcześniej. W zasadzie to dobre rozwiązanie
aczkolwiek ceny mają odjechane. Podwójne gniazdo... 234zł :-) Ale jest
znacznie lepsze rozwiązanie jakie podsunął mi jeden z kolegów powyżej:
zamiast USB wstawić mini-jacka i zrobić sobie kabelek dedykowany :-)
Mniejsze, tańsze i łatwiejsze :-)
Pozdrawiam,
Marek
-
13. Data: 2015-03-18 10:32:27
Temat: Re: Gniazdo USB w aucie. Jak?
Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>
Marek wydumał(a) w news:mebfhn$akp$1@news.icm.edu.pl :
> W dniu 2015-03-18 o 00:22, LordBluzg(R) pisze:
>> Ekhm...a jaki problem, "skonstruować" kabelek, który zamiast USB ma
>> JACK? Znaczy przecinamy kabelek i stosujemy dowolne wtyczki, które nam
>> pasują? Przecież to tylko +/- 5V :)
> Kurde... masz rację! :-D Podświadomie "uparłem się" na trzymanie standardu
> gniazd :-D Małe okrągłe gniazdo jest dużo łatwiejsze w montażu więc same
> plusy. Ehhh :-)
...dodatkowo, gdyby (kiedys) była potrzeba, w pozostałej reszcie kabelka z
wtykiem USB, z drugiej strony stosujemy...gniazdo JACK (na przewód)...i mamy
pełną kompatybilność wstecz :) Nic nie cierpi. Już pomijam koszty, które są
w takich przypadkach najmniejsze.
--
Michael________(TM)
______/) /\ | /\
"Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR
-
14. Data: 2015-03-18 10:36:46
Temat: Re: Gniazdo USB w aucie. Jak?
Od: Marek <p...@s...com>
P.S.
Dodam od siebie jedną uwagę: jeśli ktoś będzie chciał wykorzystać
mini-jacka jako dedykowane gniazdo ładowania USB. Lepiej kupić 4-ro
stykowe niż tylko masa i +5V. Chodzi o to, że przewody D+ i D- (do
transmisji danych) wykorzystuje się w ładowarkach sieciowych do
zasygnalizowania smartfonowi, że może pociągnąć z tego gniazda większy
prąd niż 500mA. W praktyce podpina się do tych przewodów oporniczki o
odpowiednich wartościach. Dopiero od tego momentu smartfon z odpaloną
nawigacją zacznie się ładować. Prąd 500mA wystarcza zaledwie na to, że
smartfon wolniej się rozładowuje. Rezystory mocujemy wtedy bezpośrednio
na gnieździe mini-jack i pozamiatane :-)
Oczywiście przetwornica 12/5V musi mieć zapas mocy aby jej nie spalić.
-
15. Data: 2015-03-18 10:38:37
Temat: Re: Gniazdo USB w aucie. Jak?
Od: Marek <p...@s...com>
Dodam od siebie jedną uwagę: jeśli ktoś będzie chciał wykorzystać
mini-jacka jako dedykowane gniazdo ładowania USB. Lepiej kupić 4-ro
stykowe niż tylko masa i +5V. Chodzi o to, że przewody D+ i D- (do
transmisji danych) wykorzystuje się w ładowarkach sieciowych do
zasygnalizowania smartfonowi, że może pociągnąć z tego gniazda większy
prąd niż 500mA. W praktyce podpina się do tych przewodów oporniczki o
odpowiednich wartościach. Dopiero od tego momentu smartfon z odpaloną
nawigacją zacznie się ładować. Prąd 500mA wystarcza zaledwie na to, że
smartfon wolniej się rozładowuje. Rezystory mocujemy wtedy bezpośrednio
na gnieździe mini-jack i pozamiatane
Oczywiście przetwornica 12/5V musi mieć zapas mocy aby jej nie spalić.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
16. Data: 2015-03-18 10:39:45
Temat: Re: Gniazdo USB w aucie. Jak?
Od: Marek <p...@s...com>
Ups... odpowiedziałem nie pod tą gałązką wątku, co chciałem. Powtórzyłem
więc mój komentarz poniżej, we właściwym miejscu.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
17. Data: 2015-03-18 10:47:30
Temat: Re: Gniazdo USB w aucie. Jak?
Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>
Marek wydumał(a) w news:mebh37$fhc$2@news.icm.edu.pl :
> Dodam od siebie jedną uwagę: jeśli ktoś będzie chciał wykorzystać
> mini-jacka jako dedykowane gniazdo ładowania USB. Lepiej kupić 4-ro
> stykowe niż tylko masa i +5V. Chodzi o to, że przewody D+ i D- (do
> transmisji danych) wykorzystuje się w ładowarkach sieciowych do
> zasygnalizowania smartfonowi, że może pociągnąć z tego gniazda większy
> prąd niż 500mA. W praktyce podpina się do tych przewodów oporniczki o
> odpowiednich wartościach. Dopiero od tego momentu smartfon z odpaloną
> nawigacją zacznie się ładować. Prąd 500mA wystarcza zaledwie na to, że
> smartfon wolniej się rozładowuje. Rezystory mocujemy wtedy bezpośrednio na
> gnieździe mini-jack i pozamiatane
> Oczywiście przetwornica 12/5V musi mieć zapas mocy aby jej nie spalić.
Mozna ten opornik umiescic "na stałe" we wtyczce JACK. Zmieści się :) Wtedy
nie istnieje potrzeba JACK 4 stykowego. Z uwagi jednak na wiekszy prąd
ładowania, nalezy kupić "lepsze" gatunkowo wtyki/gniazda JACK z uwagi na
jakość/materiał. Gdyby jednak ktoś upierał się bardziej, można stosować
wtyki/gniazda typowe do zasilań:
https://sklep.delta.poznan.pl/wtyk-zasilacza-wt-55*p
10_c88_p4498.html
--
Michael________(TM)
______/) /\ | /\
"Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR
-
18. Data: 2015-03-18 14:43:49
Temat: Re: Gniazdo USB w aucie. Jak?
Od: Marek <p...@s...com>
W dniu 2015-03-18 o 10:47, LordBluzg(R) pisze:
>
> Mozna ten opornik umiescic "na stałe" we wtyczce JACK. Zmieści się :)
> Wtedy nie istnieje potrzeba JACK 4 stykowego.
Tylko problem jest taki, że tych oporników będzie być może 4. Zależy od
"sygnalizacji" jaką akceptuje dany smartfon. Czasem na D+ trzeba podać
inne napięcie niż na D-. Czasem zewrzeć opornikiem 200 omów. Sam jeszcze
nie wiem jak u mnie będzie.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
19. Data: 2015-03-18 15:05:24
Temat: Re: Gniazdo USB w aucie. Jak?
Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>
Marek wydumał(a) w news:mebvf0$u4o$1@news.icm.edu.pl :
> W dniu 2015-03-18 o 10:47, LordBluzg(R) pisze:
>> Mozna ten opornik umiescic "na stałe" we wtyczce JACK. Zmieści się :)
>> Wtedy nie istnieje potrzeba JACK 4 stykowego.
> Tylko problem jest taki, że tych oporników będzie być może 4. Zależy od
> "sygnalizacji" jaką akceptuje dany smartfon. Czasem na D+ trzeba podać
> inne napięcie niż na D-. Czasem zewrzeć opornikiem 200 omów. Sam jeszcze
> nie wiem jak u mnie będzie.
Wystarczy pomiar z ładowarki (w sensie wartosci). Zawsze mozna zrobić sobie
"dodatkowy" kabelek, czyli taki, który jest "ścisły" w sensie idealnie
pasujący do danego modelu smartfona i "uniwersalny". Jak się uprzesz, możesz
też wymusić na ładowarce podawanie odpowiedniego prądu, czyli kabelek typ
MAX + regulacja prądu ładowarki (przełącznik).
Są oczywiscie gniazda/wtyki okrągłe nie tylko JACK (4 stykowe) np
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mini-DIN http://pl.wikipedia.org/wiki/S-Video
itp :)
--
Michael________(TM)
______/) /\ | /\
"Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR
-
20. Data: 2015-03-18 15:16:03
Temat: Re: Gniazdo USB w aucie. Jak?
Od: Chris <a...@g...pl>
W dniu 2015-03-17 o 19:52, Marek pisze:
> 2. Ładowarki do zapalniczki i tak nie są w stanie naładować smartfona
> gdy pracuje w nim nawigacja etc.
Firmowe np. HTC ładują bez problemu, testowane na SGS3/XPERIA Z2, Tablet
Z1 tez ładuje przy włączonym filmie (jakiś MKV) dla młodego.
--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.