  • 21. Data: 2015-03-18 15:21:13
    Temat: Re: Gniazdo USB w aucie. Jak?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2015-03-18 o 15:05, LordBluzg(R) pisze:

    > Wystarczy pomiar z ładowarki (w sensie wartosci).

    One mają przeważnie "nieskończoność" między D+ i D- plus napisane, że są
    2.1A a ładują 500mA :-) Sprawdziłem co trzeba zrobić dla Nexusa 5 - po
    zwarciu na chama D+ i D- ładuje pełną parą. Chyba w HTC też to
    wystarczy. Dam w gnieździe 200 omów jak pseudo-standard tego wymaga aby
    czegoś nie spalić kiedyś. Najwyżej zmodyfikuję w przyszłości. Kabel
    zwykły, bez sztuczek. Wtyczka też. Nie ma co komplikować.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 22. Data: 2015-03-18 15:42:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
    >Dodam od siebie jedną uwagę: jeśli ktoś będzie chciał wykorzystać
    >mini-jacka jako dedykowane gniazdo ładowania USB. Lepiej kupić 4-ro
    >stykowe niż tylko masa i +5V. Chodzi o to, że przewody D+ i D- (do

    Hm, ja bym sie zastanowil przy pomysle z minijackiem.
    Tam przy wsadzaniu i wyciaganiu beda sie laczone rozne styki ze soba -
    moze napiecie byc podane nie tak jak sie urzadzenie spodziewa.

    Chociaz ... jesli dac +5V na tip i mase na ostatnim to nie powinno byc
    ... ha, a moze jednak beda - przy wsadzeniu tak na 80% - tip juz
    dotyka zasilania, a styk masy w gniezdzie trzeciego a nie czwartego
    pierscionka na wtyczce ...

    >transmisji danych) wykorzystuje się w ładowarkach sieciowych do
    >zasygnalizowania smartfonowi, że może pociągnąć z tego gniazda
    >większy prąd niż 500mA. W praktyce podpina się do tych przewodów
    >oporniczki o odpowiednich wartościach.

    Owszem, aczkolwiek z glupimi ladowarkami niektore telefony tez sobie
    radza.

    J.

  • 23. Data: 2015-03-18 16:31:50
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    J.F. wydumał(a) w news:55098ed5$0$2199$65785112@news.neostrada.pl :
    > Hm, ja bym sie zastanowil przy pomysle z minijackiem.
    > Tam przy wsadzaniu i wyciaganiu beda sie laczone rozne styki ze soba -
    > moze napiecie byc podane nie tak jak sie urzadzenie spodziewa.

    Hmm, myslę że kabelek bedzie wpiety w taką wtyczkę "na zawsze", znaczy
    podłączamy TEL do już "zlożonego" kabla a nie inaczej :)...chociaż idiota
    zrobi "na zlość" logice :)

> [...]
    > ha, a moze jednak beda - przy wsadzeniu tak na 80% - tip juz dotyka
    > zasilania, a styk masy w gniezdzie trzeciego a nie czwartego pierscionka

    ...to i tak zalezy czy napięcie 12V jest podane "przed" kluczykiem
    (stacyjka). Logiczne że nie. Nikt mądry nie podłącza ładowarki "na stałe".

    > Owszem, aczkolwiek z glupimi ladowarkami niektore telefony tez sobie
    > radza.

    I tak najczęściej "głupie" ładowarki mają przewód 2 żyłowy... :)

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 24. Data: 2015-03-18 18:36:01
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2015-03-17 o 19:52, Marek pisze:

    > 1. Chcę uniknąć wiszących kabli od kamery i smartfona.
    > 2. Ładowarki do zapalniczki i tak nie są w stanie naładować smartfona
    > gdy pracuje w nim nawigacja etc. Trzeba wielkiego farta by trafić na
    > taką, która ma sygnalizację dużego prądu ładowania.

    W moim pasku montowałem kamerę i instalacje pod nawigację.
    Też nie chciałem wiszących kabli.
    Do kamery zainstalowałem gniazdo i wtyczkę w podsufitce, a z podsufitki
    wypuściłem ok. 10 cm kabla zakończonego USB mini, tak tylko, aby sięgnął
    do kamery za lusterkiem. Jest praktycznie niewidoczny z kabiny.
    Nawigacje zaś zasiliłem z boku deski, puszczając przewód w zagłębieniu
    deski, biegnącemu przez całą szerokość kabiny. Przewód wychodzi
    dopiero na wysokości uchwytu do nawigacji i też jest widoczne tylko ok.
    10 cm. Oba podłączenia na fabrycznych ładowarkach. Dla pewności oba
    złącza gniazdo-wtyczka zabezpieczyłem taśmą izolacyjną, aby się trwalej
    trzymały i wolniej utleniały.
    Zasilanie czegokolwiek z zapalniczki, umieszczonej zazwyczaj w dolnej
    części konsoli, zawsze skutkuje walającymi się kabelkami.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 25. Data: 2015-03-18 20:28:59
    Od: <3...@4...202901.invalid> (Tom N)

    WW w

    > W moim pasku montowałem kamerę i instalacje pod nawigację.
    > Też nie chciałem wiszących kabli.
    [...]
    > Zasilanie czegokolwiek z zapalniczki, umieszczonej zazwyczaj w dolnej
    > części konsoli, zawsze skutkuje walającymi się kabelkami.

    > Pozdrawiam
    > WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

    Tak zadeklarowany, że nie potrafi fotek zrobić? Bo o tym, żeby delimiter
    wstawić to nie wspomnę.

    --
    'Tom N'

  • 26. Data: 2015-03-19 08:34:27
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2015-03-18 o 20:28, (Tom N) pisze:

    > Tak zadeklarowany, że nie potrafi fotek zrobić?

    Jeśli chcesz fotki, wystarczy powiedzieć. :-)

    >Bo o tym, żeby delimiter
    > wstawić to nie wspomnę.

    I słusznie, bo to pierwsze sitko oddzielające tych z którymi warto a z
    którymi nie warto rozmawiać. :-P
    Ale dla Ciebie zrobię to. :-P

    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 27. Data: 2015-03-19 10:31:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 17 Mar 2015 19:52:50 +0100, Marek <p...@s...com> wrote:
> [...]
    na
    > taką, która ma sygnalizację dużego prądu ładowania.

    A w czym problem żeby zewrzeć d+d- gdy ładowarka tego nie ma? Żaden
    rozsadny producent smartfonów nie stosuje już innej sygnalizacji.

    --
    Marek

  • 28. Data: 2015-03-19 10:39:21
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 19.03.2015 o 10:31, Marek pisze:
    > smartfona
    > na
    >
    > A w czym problem żeby zewrzeć d+d- gdy ładowarka tego nie ma? Żaden
    > rozsadny producent smartfonów nie stosuje już innej sygnalizacji.

    Trochę offtopicznie się już robi - ale jak to zrobić nie rozbierając kabla?

    p. m.

  • 29. Data: 2015-03-19 10:39:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A w czym problem żeby zewrzeć d+d- gdy ładowarka tego nie ma? Żaden
    >rozsadny producent smartfonów nie stosuje już innej sygnalizacji.

    No wiesz - jesli ladowarka nie ma gniazda USB tylko kabel, to we
    wtyczce nie zewrzesz, a kabel dwużyłowy.

    J.

  • 30. Data: 2015-03-19 11:45:05
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2015-03-18 o 15:42, J.F. pisze:

> [...]
    > ... ha, a moze jednak beda - przy wsadzeniu tak na 80% - tip juz dotyka
    > zasilania, a styk masy w gniezdzie trzeciego a nie czwartego pierscionka

    Może i racja. Zamówiłem już gniazdo i wtyk. Zrobię próbę. Sądzę jednak,
    że na 80% nie powinno być problemu. No bo jeśli podasz +5V na tip a masę
    na przedostatni przy częściowo wsadzonej wtyczce, to masa trafi do D+
    czy D-. To nie powinno zaszkodzić.

    Z drugiej zaś strony, gniazda USB są tak budowane, że przy wkładaniu
    wtyczki najpierw zasilanie jest podawane a dopiero potem następuje
    kontakt D+ i D-. Ścieżki zasilające są dłuższe. Hmmm...

    Chyba tylko eksperyment pozostaje, ewentualnie pilnowanie się z
    wkładaniem wtyków. Kamera zawsze będzie podłączona, a smartfon przed
    rozpoczęciem jazdy więc ryzyko niewielkie...

    > Owszem, aczkolwiek z glupimi ladowarkami niektore telefony tez sobie radza.

    Być może. Sęk w tym, ze żaden smartfon jaki miałem nie radził sobie.
    Miałem HTC, Samsunga S3, teraz Nexusa 5.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek