-
21. Data: 2015-03-18 15:21:13
Temat: Re: Gniazdo USB w aucie. Jak?
Od: Marek <p...@s...com>
W dniu 2015-03-18 o 15:05, LordBluzg(R) pisze:
> Wystarczy pomiar z ładowarki (w sensie wartosci).
One mają przeważnie "nieskończoność" między D+ i D- plus napisane, że są
2.1A a ładują 500mA :-) Sprawdziłem co trzeba zrobić dla Nexusa 5 - po
zwarciu na chama D+ i D- ładuje pełną parą. Chyba w HTC też to
wystarczy. Dam w gnieździe 200 omów jak pseudo-standard tego wymaga aby
czegoś nie spalić kiedyś. Najwyżej zmodyfikuję w przyszłości. Kabel
zwykły, bez sztuczek. Wtyczka też. Nie ma co komplikować.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
22. Data: 2015-03-18 15:42:24
Temat: Re: Gniazdo USB w aucie. Jak?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
>Dodam od siebie jedną uwagę: jeśli ktoś będzie chciał wykorzystać
>mini-jacka jako dedykowane gniazdo ładowania USB. Lepiej kupić 4-ro
>stykowe niż tylko masa i +5V. Chodzi o to, że przewody D+ i D- (do
Hm, ja bym sie zastanowil przy pomysle z minijackiem.
Tam przy wsadzaniu i wyciaganiu beda sie laczone rozne styki ze soba -
moze napiecie byc podane nie tak jak sie urzadzenie spodziewa.
Chociaz ... jesli dac +5V na tip i mase na ostatnim to nie powinno byc
... ha, a moze jednak beda - przy wsadzeniu tak na 80% - tip juz
dotyka zasilania, a styk masy w gniezdzie trzeciego a nie czwartego
pierscionka na wtyczce ...
>transmisji danych) wykorzystuje się w ładowarkach sieciowych do
>zasygnalizowania smartfonowi, że może pociągnąć z tego gniazda
>większy prąd niż 500mA. W praktyce podpina się do tych przewodów
>oporniczki o odpowiednich wartościach.
Owszem, aczkolwiek z glupimi ladowarkami niektore telefony tez sobie
radza.
J.
-
23. Data: 2015-03-18 16:31:50
Temat: Re: Gniazdo USB w aucie. Jak?
Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>
J.F. wydumał(a) w news:55098ed5$0$2199$65785112@news.neostrada.pl :
> Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
>> Dodam od siebie jedną uwagę: jeśli ktoś będzie chciał wykorzystać
>> mini-jacka jako dedykowane gniazdo ładowania USB. Lepiej kupić 4-ro
>> stykowe niż tylko masa i +5V. Chodzi o to, że przewody D+ i D- (do
> Hm, ja bym sie zastanowil przy pomysle z minijackiem.
> Tam przy wsadzaniu i wyciaganiu beda sie laczone rozne styki ze soba -
> moze napiecie byc podane nie tak jak sie urzadzenie spodziewa.
Hmm, myslę że kabelek bedzie wpiety w taką wtyczkę "na zawsze", znaczy
podłączamy TEL do już "zlożonego" kabla a nie inaczej :)...chociaż idiota
zrobi "na zlość" logice :)
> Chociaz ... jesli dac +5V na tip i mase na ostatnim to nie powinno byc ...
> ha, a moze jednak beda - przy wsadzeniu tak na 80% - tip juz dotyka
> zasilania, a styk masy w gniezdzie trzeciego a nie czwartego pierscionka
> na wtyczce ...
...to i tak zalezy czy napięcie 12V jest podane "przed" kluczykiem
(stacyjka). Logiczne że nie. Nikt mądry nie podłącza ładowarki "na stałe".
>> transmisji danych) wykorzystuje się w ładowarkach sieciowych do
>> zasygnalizowania smartfonowi, że może pociągnąć z tego gniazda większy
>> prąd niż 500mA. W praktyce podpina się do tych przewodów oporniczki o
>> odpowiednich wartościach.
> Owszem, aczkolwiek z glupimi ladowarkami niektore telefony tez sobie
> radza.
I tak najczęściej "głupie" ładowarki mają przewód 2 żyłowy... :)
--
Michael________(TM)
______/) /\ | /\
"Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR
-
24. Data: 2015-03-18 18:36:01
Temat: Re: Gniazdo USB w aucie. Jak?
Od: WW <w...@v...pl>
W dniu 2015-03-17 o 19:52, Marek pisze:
> 1. Chcę uniknąć wiszących kabli od kamery i smartfona.
> 2. Ładowarki do zapalniczki i tak nie są w stanie naładować smartfona
> gdy pracuje w nim nawigacja etc. Trzeba wielkiego farta by trafić na
> taką, która ma sygnalizację dużego prądu ładowania.
>
W moim pasku montowałem kamerę i instalacje pod nawigację.
Też nie chciałem wiszących kabli.
Do kamery zainstalowałem gniazdo i wtyczkę w podsufitce, a z podsufitki
wypuściłem ok. 10 cm kabla zakończonego USB mini, tak tylko, aby sięgnął
do kamery za lusterkiem. Jest praktycznie niewidoczny z kabiny.
Nawigacje zaś zasiliłem z boku deski, puszczając przewód w zagłębieniu
deski, biegnącemu przez całą szerokość kabiny. Przewód wychodzi
dopiero na wysokości uchwytu do nawigacji i też jest widoczne tylko ok.
10 cm. Oba podłączenia na fabrycznych ładowarkach. Dla pewności oba
złącza gniazdo-wtyczka zabezpieczyłem taśmą izolacyjną, aby się trwalej
trzymały i wolniej utleniały.
Zasilanie czegokolwiek z zapalniczki, umieszczonej zazwyczaj w dolnej
części konsoli, zawsze skutkuje walającymi się kabelkami.
Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm
-
25. Data: 2015-03-18 20:28:59
Temat: Re: Gniazdo USB w aucie. Jak?
Od: <3...@4...202901.invalid> (Tom N)
WW w
<news:mecd2a$jjs$1@node1.news.atman.pl>:
> W dniu 2015-03-17 o 19:52, Marek pisze:
>> 1. Chcę uniknąć wiszących kabli od kamery i smartfona.
>> 2. Ładowarki do zapalniczki i tak nie są w stanie naładować smartfona
>> gdy pracuje w nim nawigacja etc. Trzeba wielkiego farta by trafić na
>> taką, która ma sygnalizację dużego prądu ładowania.
> W moim pasku montowałem kamerę i instalacje pod nawigację.
> Też nie chciałem wiszących kabli.
[...]
> Zasilanie czegokolwiek z zapalniczki, umieszczonej zazwyczaj w dolnej
> części konsoli, zawsze skutkuje walającymi się kabelkami.
> Pozdrawiam
> WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Tak zadeklarowany, że nie potrafi fotek zrobić? Bo o tym, żeby delimiter
wstawić to nie wspomnę.
--
'Tom N'
-
26. Data: 2015-03-19 08:34:27
Temat: Re: Gniazdo USB w aucie. Jak?
Od: WW <w...@v...pl>
W dniu 2015-03-18 o 20:28, (Tom N) pisze:
> Tak zadeklarowany, że nie potrafi fotek zrobić?
Jeśli chcesz fotki, wystarczy powiedzieć. :-)
>Bo o tym, żeby delimiter
> wstawić to nie wspomnę.
>
I słusznie, bo to pierwsze sitko oddzielające tych z którymi warto a z
którymi nie warto rozmawiać. :-P
Ale dla Ciebie zrobię to. :-P
--
Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm
-
27. Data: 2015-03-19 10:31:41
Temat: Re: Gniazdo USB w aucie. Jak?
Od: Marek <f...@f...com>
On Tue, 17 Mar 2015 19:52:50 +0100, Marek <p...@s...com> wrote:
> 2. Ładowarki do zapalniczki i tak nie są w stanie naładować
smartfona
> gdy pracuje w nim nawigacja etc. Trzeba wielkiego farta by trafić
na
> taką, która ma sygnalizację dużego prądu ładowania.
A w czym problem żeby zewrzeć d+d- gdy ładowarka tego nie ma? Żaden
rozsadny producent smartfonów nie stosuje już innej sygnalizacji.
--
Marek
-
28. Data: 2015-03-19 10:39:21
Temat: Re: Gniazdo USB w aucie. Jak?
Od: m <m...@g...com>
W dniu 19.03.2015 o 10:31, Marek pisze:
> On Tue, 17 Mar 2015 19:52:50 +0100, Marek <p...@s...com> wrote:
>> 2. Ładowarki do zapalniczki i tak nie są w stanie naładować
> smartfona
>> gdy pracuje w nim nawigacja etc. Trzeba wielkiego farta by trafić
> na
>> taką, która ma sygnalizację dużego prądu ładowania.
>
> A w czym problem żeby zewrzeć d+d- gdy ładowarka tego nie ma? Żaden
> rozsadny producent smartfonów nie stosuje już innej sygnalizacji.
>
Trochę offtopicznie się już robi - ale jak to zrobić nie rozbierając kabla?
p. m.
-
29. Data: 2015-03-19 10:39:44
Temat: Re: Gniazdo USB w aucie. Jak?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
On Tue, 17 Mar 2015 19:52:50 +0100, Marek <p...@s...com> wrote:
>> 2. Ładowarki do zapalniczki i tak nie są w stanie naładować
>> smartfona gdy pracuje w nim nawigacja etc. Trzeba wielkiego farta
>> by trafić na taką, która ma sygnalizację dużego prądu ładowania.
>A w czym problem żeby zewrzeć d+d- gdy ładowarka tego nie ma? Żaden
>rozsadny producent smartfonów nie stosuje już innej sygnalizacji.
No wiesz - jesli ladowarka nie ma gniazda USB tylko kabel, to we
wtyczce nie zewrzesz, a kabel dwużyłowy.
J.
-
30. Data: 2015-03-19 11:45:05
Temat: Re: Gniazdo USB w aucie. Jak?
Od: Marek <p...@s...com>
W dniu 2015-03-18 o 15:42, J.F. pisze:
> Hm, ja bym sie zastanowil przy pomysle z minijackiem.
> Tam przy wsadzaniu i wyciaganiu beda sie laczone rozne styki ze soba -
> moze napiecie byc podane nie tak jak sie urzadzenie spodziewa.
>
> Chociaz ... jesli dac +5V na tip i mase na ostatnim to nie powinno byc
> ... ha, a moze jednak beda - przy wsadzeniu tak na 80% - tip juz dotyka
> zasilania, a styk masy w gniezdzie trzeciego a nie czwartego pierscionka
> na wtyczce ...
Może i racja. Zamówiłem już gniazdo i wtyk. Zrobię próbę. Sądzę jednak,
że na 80% nie powinno być problemu. No bo jeśli podasz +5V na tip a masę
na przedostatni przy częściowo wsadzonej wtyczce, to masa trafi do D+
czy D-. To nie powinno zaszkodzić.
Z drugiej zaś strony, gniazda USB są tak budowane, że przy wkładaniu
wtyczki najpierw zasilanie jest podawane a dopiero potem następuje
kontakt D+ i D-. Ścieżki zasilające są dłuższe. Hmmm...
Chyba tylko eksperyment pozostaje, ewentualnie pilnowanie się z
wkładaniem wtyków. Kamera zawsze będzie podłączona, a smartfon przed
rozpoczęciem jazdy więc ryzyko niewielkie...
>
> Owszem, aczkolwiek z glupimi ladowarkami niektore telefony tez sobie radza.
Być może. Sęk w tym, ze żaden smartfon jaki miałem nie radził sobie.
Miałem HTC, Samsunga S3, teraz Nexusa 5.
--
Pozdrawiam,
Marek