  • Data: 2024-08-14 22:37:32
    Temat: Re: Głupie Smart gmiazdka
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.08.2024 o 10:19, Marek pisze:

    > Wifi u mnie nie jest routerem i nie zajmuje się DHCP, jest zupełnie
    > przezroczyste dla warstwy IP. Jest tylko przedłużeniem ethernetu.
    > Dedykowany  router robi routing, filtruje  i obsługuje DHCP i inne
    > rzeczy.. APy wifi rozsiane po terenie pracują w roamingu (jeden wspólny
    > ssid) a kontroluje nimi dedykowany im sprzętowy kontroler.

    Wychodzi na to, ze WDS Ci może robić problem, a często robi, szczególnie
    jak jest ręcznie ustawiany bo są urządzenia klienckie, które sobie z tym
    nie radzą i nie potrafią się przełączyć pomiędzy AP. Ostatnio znajomy
    tak miał w domu, bo ma grubachne ściany i na jednym poziomie domu 4 AP
    bo nie stykało i zasugerowałem mu, żeby jednak dał różne nazwy SSID, to
    będzie wiedział do którego AP jest akurat wpięty. Jak nadał nazwy różne,
    to generalnie problemy się skończyły :)
    Są oczywiście wynalazki, które potrafią kicknąć klienta jak jest słaby
    (Mesh) i wtedy taki klient ogarnia inny AP, skoro słaby go wywalił a nie
    trzyma na siłę z wykrzyknikiem :)
    --
    Pixel(R)??