  • 1. Data: 2010-12-16 21:40:30
    Temat: Głupia pomyłka - olej silnikowy dolany do płynu chłodzącego.. czym to grozi?
    Od: Rafal <r...@n...spamowac>

    Witam.
    Zdażyła się głupia pomyłka - chcąc dolać do zbiornika płynu chłodniczego
    (lekko mi ubywa - wiem gdzie ale póki co nie zrobiłem) pomyliłem
    pojemniki i dolałe tak ok 0,4 litra oleju silnikowego... Kurde, czym t
    ogrozi (w silniku płynu jest ok 4 litry)? MOżna dojechać do serwisu parę
    km by wymienmili czy lepiej laweta? Samemu raczej nie spuszczę...

  • 2. Data: 2010-12-16 21:56:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafal" <r...@n...spamowac> napisał w wiadomości
> [...]
    > litry)? MOżna dojechać do serwisu parę km by wymienmili czy
    > lepiej laweta? Samemu raczej nie spuszczę...

    Wylewarowac rurka ze zbiorniczka ? Bo przeciez na gorze siedzi.

    Olej szkodzi gumie, z wyjatkiem olejoodpornej. No i teraz pytaj sie
    producenta z jakiej wykonane elementy chlodzenia.

    J.

  • 3. Data: 2010-12-16 22:12:03
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    jak ci jf pisal - wyciagnij rurką albo co prostsze spusc plyn(dolna rura od
    chlodnicy - zerwac opaskę, sciagnac rure, dac wyleciec, nalozyc cybant
    kupiony wczesniej na rure zamiast opaski, zalozyc rure, nalac plyn,
    odopowietrzyc.

    jak z tym pojezdzisz to dramat sie nie stanie poza upieprzeniem ukladu
    chlodzenia od srodka olejem (narazie to tylko zbiornik wyrownawczy)

  • 4. Data: 2010-12-16 22:22:03
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-12-16 21:56, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Rafal" <r...@n...spamowac> napisał w wiadomości
    >
    > Wylewarowac rurka ze zbiorniczka ? Bo przeciez na gorze siedzi.

    Obłożyć zbiorniczek dookoła szczelnie pojemną szmatą i powoli dolać
    płynu chłodzącego, aż do przelania. Olej powinien wypłynąć w szmatę jako
    pierwszy. Albo - wygodniej - w aptekach mają naprawdę duże strzykawki
    (mam takie 250ml). Do tego kawałek wężyka i po wszystkim.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 5. Data: 2010-12-16 22:26:47
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 16 Gru, 22:12, Michał Gut
> [...]
    >
    > jak z tym pojezdzisz to dramat sie nie stanie poza upieprzeniem ukladu
    > chlodzenia od srodka olejem (narazie to tylko zbiornik wyrownawczy)

    Jesli bedzie spuszczal przy clodnicy, to olej wciagnie do ukladu chl.
    Jesli nie da sie wyciagnac ze zbiorniczka wyr. gora (wieksza
    strzykawka + wezyk?) to chyba najprosciej zdemontowac zbiorniczek z
    plynem, wylac i umyc - a z weza wyciagnac ile sie da jesli tam tez sie
    dostalo ;) - olej powinien byc na gorze

    WS

  • 6. Data: 2010-12-16 22:40:35
    Od: Rafal <r...@n...spamowac>

    Ech, no wiec znalazła się w domu strzykawka "setka", i trochę płyny
    chłodniczego, więc po dolaniu "do pełna" udało się znaczną część tej
    mazi wyciągnąć.. Poczekam jeszcze chwilę i przeleje zbiornik - tak by to
    co zostało również wypłynęlo. Jest jużza cienka warstwa na wyciągnięcie
    strzykawką..
    Dzięki za rady ;)

  • 7. Data: 2010-12-16 23:09:57
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Rafal napisał(a):
    > Dzięki za rady ;)
    To nie wszystko.
    Tniemy zbędne cytaty i odpowiadamy pod cytowanym tekstem :)
    --
    Krzysiek

  • 8. Data: 2010-12-16 23:56:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-16 21:40, Rafal pisze:
> [...]
    > pojemniki i dolałe tak ok 0,4 litra oleju silnikowego...

    > Kurde, czym t
    > ogrozi (w silniku płynu jest ok 4 litry)?

    Zasadniczo niczym.
    Właśnie dlatego wymienniki ciepła robi się po stronie wysokiego
    ciśnienia oleju żeby w razie nieszczelności olej dostawał się do
    chłodzenia, a nie odwrotnie.
    Bo olej w płynie chłodzącym to nie jest problem, gorzej w drugą stronę.

    Więc zlej ile dasz radę, a to co nie dasz to niczego strasznego nie
    spowoduje.

    Tyle że jak zostaną jakieś rosołowe oczka w zbiorniczku wyrównawczym, to
    przygotuj się na to, że każdy mechanik który to zobaczy będzie Ci chciał
    wymieniać uszczelkę pod głowica.

  • 9. Data: 2010-12-17 02:14:39
    Temat: Re: G&#197;&#8218;upia pomy&#197;&#8218;ka - olej silnikowy dolany do p&#197;&#8218;ynu ch&#197;&#8218;odzÄ&#8230;cego.. czym to grozi?
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Witam.
    > Zda&#197;&#188;y&#197;&#8218;a siÄ&#8482; g&#197;&#8218;upia pomy&#197;&#8218;ka -
    chcÄ&#8230;c dolaÄ&#8225; do zbiornika p&#197;&#8218;ynu ch&#197;&#8218;odniczego
    > (lekko mi ubywa - wiem gdzie ale p&#195;&#179;ki co nie zrobi&#197;&#8218;em)
    pomyli&#197;&#8218;em
    > pojemniki i dola&#197;&#8218;e tak ok 0,4 litra oleju silnikowego... Kurde, czym t
    > ogrozi (w silniku p&#197;&#8218;ynu jest ok 4 litry)? MO&#197;&#188;na
    dojechaÄ&#8225; do serwisu parÄ&#8482;
    > km by wymienmili czy lepiej laweta? Samemu raczej nie spuszczÄ&#8482;...
    Już Ci ktos napisal ze niczym. Jak odpaliles silnik i sie rozpelzl po ukladzie
    to wsadz do zbiornika wyrownawczego bawelniana szmate. Ona wypije troche oleju.
    po dwoch dniach wyciagnij i wsadz nowa. Tylko tak zapakuj zebyjej nie zaciagnelo
    do ukladu chlodzenia. Najlepiej by bylo spuscic plyn. Zalac woda z detergentem,
    rozgrzac, spuscic, przeplukac woda, nalac wody i glikolu albo plynu. Spokojnie
    mozesz jechac do warsztatu. Ja bym to zrobil sam. Ale na wiosne. Gumy
    wytrzymaja, jak wytrzymuja glikol to olej tez wytrzymaja.

  • 10. Data: 2010-12-17 08:32:34
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > mozesz jechac do warsztatu. Ja bym to zrobil sam. Ale na wiosne. Gumy
    > wytrzymaja, jak wytrzymuja glikol to olej tez wytrzymaja.

    krotki czy miesieczny okres napewno.
    natomiast jak to zostawi w cholere z olejem na rok dwa czy pięć to mu zaczna
    weze puchnac od wody az ktorys pusci.