eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyGłupia pomyłka - olej silnikowy dolany do płynu chłodzącego.. czym to grozi?Re: Głupia pomyłka - olej silnikowy dolany do płynu chłodzącego.. czym to grozi?
    Date: Thu, 16 Dec 2010 23:56:36 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Głupia pomyłka - olej silnikowy dolany do płynu chłodzącego.. czym
    to grozi?

    W dniu 2010-12-16 21:40, Rafal pisze:
    > Witam.
    > Zdażyła się głupia pomyłka - chcąc dolać do zbiornika płynu chłodniczego
    > (lekko mi ubywa - wiem gdzie ale póki co nie zrobiłem) pomyliłem
    > pojemniki i dolałe tak ok 0,4 litra oleju silnikowego...

    > Kurde, czym t
    > ogrozi (w silniku płynu jest ok 4 litry)?

    Zasadniczo niczym.
    Właśnie dlatego wymienniki ciepła robi się po stronie wysokiego
    ciśnienia oleju żeby w razie nieszczelności olej dostawał się do
    chłodzenia, a nie odwrotnie.
    Bo olej w płynie chłodzącym to nie jest problem, gorzej w drugą stronę.

    Więc zlej ile dasz radę, a to co nie dasz to niczego strasznego nie
    spowoduje.

    Tyle że jak zostaną jakieś rosołowe oczka w zbiorniczku wyrównawczym, to
    przygotuj się na to, że każdy mechanik który to zobaczy będzie Ci chciał
    wymieniać uszczelkę pod głowica.