  • 1. Data: 2009-11-07 01:01:43
    Temat: Głównie dla użytkowników Speedlight 600/800/900
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Pojawiła się dobra pozycja "Z pamiętnika lampy błyskowej" autorstwa Joe
    McNally'ego (tyt. oryginału - "Hot shoe diaries")..
    Użytkownikom wspomnianych lamp proponuję się zapoznać z tą pozycją, zaś
    użytkownikom pozostałych marek - zazdrościć ;)

  • 2. Data: 2009-11-07 01:07:56
    Od: Leszek Drwal <l...@a...pl>

    Użytkownik Marcin [3M] napisał:
> [...]
    > Użytkownikom wspomnianych lamp proponuję się zapoznać z tą pozycją, zaś
    > użytkownikom pozostałych marek - zazdrościć ;)

    link? :)

  • 3. Data: 2009-11-07 01:55:15
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Leszek Drwal" <l...@a...pl> napisał w wiadomości

    > link? :)

    Proponuje klepnąć tytuł w googlach...

  • 4. Data: 2009-11-07 01:57:02
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Leszek Drwal" <l...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Proponuje klepnąć tytuł w googlach...

    A tu sample
    http://www.dfv.pl/ksiazki.html?id=883

  • 5. Data: 2009-11-07 08:52:29
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Marcin [3M] pisze:
    > Pojawiła się dobra pozycja

    Rzućcie tytułami książek na wyższym poziomie niż poczatkowy-średni
    (większość z serii tłumaczeń Heliona).

    Ja wrzucam:
    Mroczek wyd 3

    Czy gwiazda księgarń czyli Scott Kelby jest wart kupienia jak się coś umie?

  • 6. Data: 2009-11-07 09:19:24
    Od: ZbyszekK <Z...@p...pl>

    Marcin [3M] pisze:
    > Użytkownikom wspomnianych lamp proponuję się zapoznać z tą pozycją, zaś
    > użytkownikom pozostałych marek - zazdrościć ;)

    Eee bez przesady, wiekszosc porad wiaze sie z funkcjamii powszechnie
    dostepnymi w innych systemach

    pzdr,

    ZbysekK

  • 7. Data: 2009-11-07 09:47:02
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    ZbyszekK pisze:

    > Eee bez przesady, wiekszosc porad wiaze sie z funkcjamii powszechnie
    > dostepnymi w innych systemach

    A nawet poza systemami (thiristor A itd). Wypowiadam się co do znanych
    mi fragmentów z www.

  • 8. Data: 2009-11-07 10:50:15
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jacek Czerwinski napisal:
    > Mroczek wyd 3

    Trafil juz pod strzechy, znaczy sie do Reala.
    Wczoraj widzialem go w ex-Geancie w Krakowie.
    Jeszcze jest sprzedawany na sztuki, nie na kilogramy ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2009-11-07 10:53:19
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisał w wiadomości

    > A nawet poza systemami (thiristor A itd). Wypowiadam się co do znanych mi
    > fragmentów z www.

    Jakoś jest tak dziwnie, że większość użytkowników innych systemów owszem,
    korzysta z systemowych lamp, lecz wyzwala je radiem.
    W tej książce takie wyzwalacze używane są marginalnie, o ile w ogóle.

    To o zazdrości to był żart. Kiedyś przyglądałem się możliwościom innych
    systemów, i stwierdziłem, że w sumie działają podobnie.
    Teraz Canon skopiował możliwość sterowania lampami z korpusu (7D), i
    prawdopodobnie zrobił to z sensem...

    Choć w CANONIE oimw, aby przy korzystaniu z TTL zmienić moc lampy, muszę się
    do niej dostać i przestawić ręcznie (o ile nic nie zostało pokręcone)
    http://photonotes.org/articles/eos-flash/index3.html
    "Unfortunately, the first generation of type A (E-TTL capable) bodies
    support wireless E-TTL but do not support wireless E-TTL ratio control - all
    flash units on the same channel will fire at the same power when used with
    such cameras. However, if you're using a 550EX, 580EX or 580EX II as a slave
    there is a partial workaround for this - you can specify flash exposure
    compensation manually using the flash unit's push buttons."

    W Speedlight-ach włączasz tylko remote, i całą kontrolę masz w
    aparacie/sterowniku, dla każdej lampy osobno (ustawiamy tryb, kompensację
    błysku/moc). Mogą być trzy zdalne lampy i jedna główna (w przypadku
    sterowaniu z aparatu - dwie zdalne i lampka z aparatu). W studyjnych lampach
    za taki ficzer trzeba dopłacić więcej, niż kosztuje sensowny zestaw lamp
    systemowych.

    Tak czy inaczej - od pewnego czasu używam lamp systemowych zamiast
    studyjnych (studyjne mam od 15 lat). W 90% przypadków są wystarczające, w
    wielu momentach pozwalają na to, na co studioflesze nigdy by nie pozwoliły,
    lub pozwoliłyby po zaangażowaniu wielkich środków.

  • 10. Data: 2009-11-07 11:01:51
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Jacek Czerwinski pisze:

    > Rzućcie tytułami książek na wyższym poziomie niż poczatkowy-średni
    > (większość z serii tłumaczeń Heliona).

    "Światło w fotografii: magia i nauka" a tu przykładowy rozdział:
    http://fotopolis.pl/index.php?n=8927
    albo serie Rotovison z opisami przykładowych scen:
    http://tinyurl.com/ygotua6
    http://tinyurl.com/yktjmg9

    --
    Pozdrawiam.