    From: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Głównie dla użytkowników Speedlight 600/800/900
    Date: Sat, 7 Nov 2009 11:53:19 +0100

    Użytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisał w wiadomości
    news:hd3fmp$7c4$1@news.onet.pl...

    > A nawet poza systemami (thiristor A itd). Wypowiadam się co do znanych mi
    > fragmentów z www.

    Jakoś jest tak dziwnie, że większość użytkowników innych systemów owszem,
    korzysta z systemowych lamp, lecz wyzwala je radiem.
    W tej książce takie wyzwalacze używane są marginalnie, o ile w ogóle.

    To o zazdrości to był żart. Kiedyś przyglądałem się możliwościom innych
    systemów, i stwierdziłem, że w sumie działają podobnie.
    Teraz Canon skopiował możliwość sterowania lampami z korpusu (7D), i
    prawdopodobnie zrobił to z sensem...

    Choć w CANONIE oimw, aby przy korzystaniu z TTL zmienić moc lampy, muszę się
    do niej dostać i przestawić ręcznie (o ile nic nie zostało pokręcone)
    http://photonotes.org/articles/eos-flash/index3.html
    "Unfortunately, the first generation of type A (E-TTL capable) bodies
    support wireless E-TTL but do not support wireless E-TTL ratio control - all
    flash units on the same channel will fire at the same power when used with
    such cameras. However, if you're using a 550EX, 580EX or 580EX II as a slave
    there is a partial workaround for this - you can specify flash exposure
    compensation manually using the flash unit's push buttons."

    W Speedlight-ach włączasz tylko remote, i całą kontrolę masz w
    aparacie/sterowniku, dla każdej lampy osobno (ustawiamy tryb, kompensację
    błysku/moc). Mogą być trzy zdalne lampy i jedna główna (w przypadku
    sterowaniu z aparatu - dwie zdalne i lampka z aparatu). W studyjnych lampach
    za taki ficzer trzeba dopłacić więcej, niż kosztuje sensowny zestaw lamp
    systemowych.

    Tak czy inaczej - od pewnego czasu używam lamp systemowych zamiast
    studyjnych (studyjne mam od 15 lat). W 90% przypadków są wystarczające, w
    wielu momentach pozwalają na to, na co studioflesze nigdy by nie pozwoliły,
    lub pozwoliłyby po zaangażowaniu wielkich środków.