  • 11. Data: 2011-09-15 20:12:48
    Temat: Re: Generator 25MHz 3,3V na bramkach
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-09-15 00:23 RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Halt! Klasyczne TTL 74Lxx to są układy o ograniczonym zużyciu energii,
    > wolniejsze ale o standardowych poziomach napięć. 74LS - o ograniczonym
    > zużyciu energii ale przyśpieszone (zastosowano tranzystory Schottky).
    > Były też klasyczne (bipolarne!) wersje 74H i 74S

    OK, OK. Kierowałem się m.in. spisem rodzin bramek TI. Tyle różnych jest
    odmian obecnie że można przebierać jak w ulęgałkach. ACT, LVC itd. Te
    'L', 'S' czy 'F' to wynalazki sprzed 20 lat chyba.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 12. Data: 2011-09-15 20:21:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Adam,

    Thursday, September 15, 2011, 10:12:48 PM, you wrote:

    > OK, OK. Kierowałem się m.in. spisem rodzin bramek TI. Tyle różnych jest
    > odmian obecnie że można przebierać jak w ulęgałkach. ACT, LVC itd. Te
    > 'L', 'S' czy 'F' to wynalazki sprzed 20 lat chyba.

    Znacznie starsze :) Poza "F", bo to był późny wynalazek.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2011-09-15 20:35:33
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-09-15 22:02 Michał Lankosz napisał(a):

    > Jeśli koszyk pokazuje powiedzmy 40zł z wysyłką to dokładnie tyle
    > ściągnie z konta?

    A no właśnie chyba nie. Bo w Farnellu UK wszystkie ceny liczone są w
    Euro. Przełączenie waluty przez www powoduje tylko przeliczanie cen po
    [jakimśtam ich] bieżącym kursie na PLN. I teraz jeżeli samo obciążenie
    karty przyjdzie ci w Euro - to od twojego banku zależy po ile to Euro ci
    sprzeda. A dodatkowo dojdzie opłata za przewalutowanie dla kart Visa
    (nie ma jej dla kart Mastercard).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 14. Data: 2011-09-15 21:38:16
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 15.09.2011 22:02, Michał Lankosz pisze:
    > Jeśli koszyk pokazuje powiedzmy 40zł z wysyłką to dokładnie tyle
    > ściągnie z konta?
    Zależy jaki bank, karta, ale raczej nie :(
    Jeżeli Visa to będzie najpierw przeliczone z GBP->EUR a potem EUR->PLN.
    U mnie (mbank) była to różnica prawie 7%.

    Michoo

  • 15. Data: 2011-09-16 21:37:37
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-09-15 23:38 Michoo napisał(a):

    > Zależy jaki bank, karta, ale raczej nie :(
    > Jeżeli Visa to będzie najpierw przeliczone z GBP->EUR a potem EUR->PLN.
    > U mnie (mbank) była to różnica prawie 7%.

    Dlatego wszyscy w mBanku teraz przechodzą na debetową MasterCard zamiast
    delfinka. Różnica jest przy każdym przewalutowaniu, nawet gdy po prostu
    wypłacasz gotówkę w zagranicznym bankomacie.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 16. Data: 2011-09-17 00:42:42
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2011-09-16 23:37, Adam Dybkowski pisze:

    > Dlatego wszyscy w mBanku teraz przechodzą na debetową MasterCard zamiast
    > delfinka. Różnica jest przy każdym przewalutowaniu, nawet gdy po prostu
    > wypłacasz gotówkę w zagranicznym bankomacie.

    Przy debetowej w mBanku też jest podwójne przewalutowanie, sprawdziłem.
    Trzeba by wyrobić specjalnie kartę w USD, czyli są to koszta.
    K.

  • 17. Data: 2011-09-18 20:22:53
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-09-17 02:42 John Smith napisał(a):

    > Przy debetowej w mBanku też jest podwójne przewalutowanie, sprawdziłem.
    > Trzeba by wyrobić specjalnie kartę w USD, czyli są to koszta.

    Przewalutowanie jest ale bez prowizji:
    http://www.mbank.pl/indywidualny/karty/transakcje_za
    graniczne/index.html

    Karty MC są rozliczane w Euro. Czyli gdy masz w sklepie do zapłacenia 5
    Euro - to przewalutowanie jest tylko jedno EUR->PLN, w dodatku w
    przypadku kart MC (nawet darmowej debetowej) prowizja za przewalutowanie
    wynosi 0%, w przypadku kart Visa jest to 2% czyli różnica zauważalna.

    Natomiast za przewalutowanie z innej waluty na walutę rozliczeniową (np.
    GBP->EUR) płaci się już "normalnie" czyli 2%, ale to chyba haracz dla
    MasterCardu i bank nic z tego nie ma.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 18. Data: 2011-09-19 07:38:54
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 18/09/2011 21:22, Adam Dybkowski wrote:
> [...]

    > Natomiast za przewalutowanie z innej waluty na walutę rozliczeniową (np.
    > GBP->EUR) płaci się już "normalnie" czyli 2%, ale to chyba haracz dla

    Bzdu^H^H^H nieprawda. Karta z PL najczesciej (99%) bedzie rozliczana w
    PLN (walucie 'defaultowej'). Generalnie karta jest rozliczana w walucie
    na jaka byla wystawiona. Calkiem mozliwe ze karty wystawione w PL maja
    dodatkowy 'feature' polegajacy na tym, ze kazda waluta obca idzie przez
    EUR tylko po to, aby nabic procenty dla wystawcy.

    Prowizja zalezy od wystawcy karty (nie od banku, nie od VISA/MC, tylko
    od tego, kto zarabia pieniadze na kartach). Rozni wystawcy pobieraja
    rozne % od transakcji w obcej walucie (niektorzy pobieraja 0%). Mam
    karte 0% prowizji (akurat Visa) i mam karte 3.5% prowizji MC (MC ma inne
    przydatne features).

    --
    Jerry1111

  • 19. Data: 2011-09-19 08:49:35
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2011-09-18 22:22, Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    >
    > Natomiast za przewalutowanie z innej waluty na walutę rozliczeniową (np.
    > GBP->EUR) płaci się już "normalnie" czyli 2%, ale to chyba haracz dla

    Zgadza się, lubię sprawdzać bank za co mnie kasują i tych 2% mi
    brakowało w rozliczeniu. Dziadowstwo, stopniowo wracam do gotówki, na
    tyle na ile da się to zrobić.
    K.