    From: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Generator 25MHz 3,3V na bramkach
    Date: Mon, 19 Sep 2011 08:38:54 +0100

    On 18/09/2011 21:22, Adam Dybkowski wrote:
    > Karty MC są rozliczane w Euro. Czyli gdy masz w sklepie do zapłacenia 5
    > Euro - to przewalutowanie jest tylko jedno EUR->PLN, w dodatku w
    > przypadku kart MC (nawet darmowej debetowej) prowizja za przewalutowanie
    > wynosi 0%, w przypadku kart Visa jest to 2% czyli różnica zauważalna.

    > Natomiast za przewalutowanie z innej waluty na walutę rozliczeniową (np.
    > GBP->EUR) płaci się już "normalnie" czyli 2%, ale to chyba haracz dla
    > MasterCardu i bank nic z tego nie ma.

    Bzdu^H^H^H nieprawda. Karta z PL najczesciej (99%) bedzie rozliczana w
    PLN (walucie 'defaultowej'). Generalnie karta jest rozliczana w walucie
    na jaka byla wystawiona. Calkiem mozliwe ze karty wystawione w PL maja
    dodatkowy 'feature' polegajacy na tym, ze kazda waluta obca idzie przez
    EUR tylko po to, aby nabic procenty dla wystawcy.

    Prowizja zalezy od wystawcy karty (nie od banku, nie od VISA/MC, tylko
    od tego, kto zarabia pieniadze na kartach). Rozni wystawcy pobieraja
    rozne % od transakcji w obcej walucie (niektorzy pobieraja 0%). Mam
    karte 0% prowizji (akurat Visa) i mam karte 3.5% prowizji MC (MC ma inne
    przydatne features).

    --
    Jerry1111