  • 1. Data: 2011-09-12 12:05:42
    Temat: nagrywanie w pętli
    Od: p <1...@4...pl>

    Witam

    Potrzebuję czegoś do nagrywania w pętli dźwięku z małego mikrofonu.
    Potrzebne jest ostatnie 15-30 minut nagrania dostępne po ręcznym
    zakończeniu nagrywania w dowolnym momencie. Komputer raczej odpada.
    Mikrokontroler chyba też - za dużo roboty, chyba, że są jakieś gotowe
    projekty. Może jakiś dyktafon, empetrójka - nie wiem. W każdym razie
    powinna być możliwość podłączenia zewnętrznego mikrofonu elektretowego.
    Jakość - lepsza niż 8-bitowa (może >=12 bitów).

    Paweł

  • 2. Data: 2011-09-12 14:24:29
    Temat: Re: nagrywanie w pętli
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 12.09.2011 14:05, schrieb p:
> [...]
    > powinna być możliwość podłączenia zewnętrznego mikrofonu elektretowego.
    > Jakość - lepsza niż 8-bitowa (może >=12 bitów).

    8 czy 12 to jedna bryndza, najważniejsze to, jakie pasmo ma toto
    przenosić. Jak masz pamięć statyczną 16 MByte, to wystarczy ADC + pamięć
    + licznik + generator taktu + DAC. Albo takie Arduino, na przykład, z
    16MB pamięci. Dużo roboty z tym nie ma.

    Waldek

  • 3. Data: 2011-09-12 16:24:52
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2011-09-12 16:24, Waldemar Krzok pisze:

    > 8 czy 12 to jedna bryndza, najważniejsze to, jakie pasmo ma toto

    Jedna to nie. Około 24dB różnicy w szumie kwantyzacji. Na ucho spora
    różnica w szczególności, gdy nagrywana ma być mowa zwykłym elektretem z
    odległości większej niż 50cm. Kompresja po stronie analogowej może
    trochę poprawić.

    Michał

  • 4. Data: 2011-09-12 19:22:24
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Michał Lankosz wrote:

> [...]
    > różnica w szczególności, gdy nagrywana ma być mowa zwykłym elektretem z
    > odległości większej niż 50cm. Kompresja po stronie analogowej może

    Bryndza, jeżeli chodzi o układ. Oczywiście 12 bitów byłoby lepsze. Dla
    taniego mikrofonu bym więcej nie brał. Mimo wszystko pasmo jest dość ważne.

    Waldek

  • 5. Data: 2011-09-12 20:44:48
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-09-12 16:24 Waldemar Krzok napisał(a):

> [...]
    [...]

> [...]
    > przenosić. Jak masz pamięć statyczną 16 MByte, to wystarczy ADC + pamięć
    > + licznik + generator taktu + DAC. Albo takie Arduino, na przykład, z

    Heh, 16 megabajtów pamięci statycznej będzie swoje kosztowało.
    Już taniej (nawet tym samym Arduinem) nagrywać w kółko kartę microSD.
    Najtańsza karta 2GB (20zł?) zmieści 64 godziny ciągłego nagrywania. A
    potem można w kółko dalej ją zagrywać. Ponad 100k kasowań każdego bloku
    wystarczy na rok ciągłej pracy. Potem się wyrzuca kartę do kosza i
    wkłada nową (za kilka lat dorzucaną pewnie gratis do chipsów). Dodatkowa
    robota będzie tylko z podłączeniem 12-bitowego przetwornika A/C.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2011-09-12 21:03:28
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Adam Dybkowski wrote:

> [...]
    > wkłada nową (za kilka lat dorzucaną pewnie gratis do chipsów). Dodatkowa
    > robota będzie tylko z podłączeniem 12-bitowego przetwornika A/C.

    Fakt. SD-Karty kosztują grosze. A tanie przetworniki mam osobiście w
    przydasiach sprezentowane przez TI czy AD. 2x24 bity, z filtrami i sterowane
    przez spi czy i2c. Miał student robić międzymordzie, ale w międzyczasie
    znalazł lepszą pracę i robi międzymordzia do samochodów :-).

    Waldek