  • Data: 2010-12-06 00:57:07
    Temat: Re: Generacja N-kana?owego dzwi?ku na 1-bicie.
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    NIE robiłem jeszcze nic takiego, więc to tylko moje przemyślenia.

    W dniu 05.12.2010 23:12, Sebastian Biały pisze:

    > Np. "niezależne" generowanie f1=500Hz i f2=650Hz w posób, który pozwala
    > je rozróżnić słuchem.
    Wydaje mi się, że to jest niewykonalne - dźwięk się zdudni (wprawdzie
    przy tak dużej różnicy słabo) i będziemy słyszeć jedno "buczenie" nie
    mające nic wspólnego z oryginałami. (hint - weź audacity, na lewym
    kanale daj 440Hz, na prawym 450Hz, załóż słuchawki i baw się balansem.)

    > a nie wymagam engine do grania muzyki, natomiast
    > muszę wygenerować od czasu do czasu bipnięcia z mikrokontrolera i szukam
    > mozliwości urozmaicenia prostokąta bez zmiany hardware, bo CPU nie ma
    > nic innego do roboty.
    Gdy masz 1 bit wyjścia to możesz:
    a) zrobić sumę/iloczyn przebiegów i zobaczyć co wyjdzie ;)
    b) zrobić prosty DAC na filtrze rc i z niego wysterować głośnik - wtedy
    rozdzielczość wzrośnie Ci do kilku bitów - można już pseudosinusa zrobić
    c) w teorii sygnałów poszukać co się dostaje z sumy sygnałów w
    dziedzinie częstotliwości - powinna być operacja, która przy założeniu
    jednakowych warunków początkowych da Ci chwilową częstotliwość - potem
    tą częstotliwość już normalnie wygrywasz.

    Michoo