  • Data: 2010-12-08 15:43:47
    Temat: Re: Generacja N-kanałowego dzwięku na 1-bicie.
    Od: "Grzegorz Plywacz" <o...@u...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Grzegorz Plywacz" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:4cfd8185$0$27035$65785112@news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zaciekawiło mnie ...
    >
    > To z czym masz do czynienia, to mniej więcej mieszanie dwóch (lub więcej
    > sygnalow)
    > na nieliniowym elemencie. W tym przypadku nieliniowośc polega na tym, że
    > występuje
    > obcięcie (0 albo 1). O ile generując jedną częstotliwość w wyniku dostaniemy
    > mniej
    > więcej to co nadalismy, to już w przypadku dwóch fal o częstotliwościach
    > odpowiednio
> [...]

    Przyszło mi do głowy inne rozwiązanie. Tak to jest jak się po północy coś
    rozwiązuje. Nie widzi się najprostszych rozwiązaniań ;)

    Otóż: generujesz fale sinusoidalne o zadanych częstotliwościach, dodajesz
    je do siebie, a na końcu obcinasz ('0' gdy suma < 0, a '1' w przeciwnym wypadku).
    Rozwiązanie skaluje się na dowolną ilość sygnałów i jest banalnie proste do
    implementacji, a co najważniejsze daje całkiem przyzwoite widmo ;)

    Grzegorz Pływacz