  • 11. Data: 2009-10-25 17:25:54
    Temat: Re: Gdzie zdobyć lustro wklęsłe?
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    ajt wrote:
    > Może dotrzeć do producenta luster drogowych/sklepowych i spytać, czy by
    > się dało pokryć go wastwą odblaskową z dtugiej strony?

    Wysłałem kilka maili, ale ciągle bez odpowiedzi :(

    > A może jest na tle gładkie, że samemu da się to zrobić (albo gdzieś
    > zlecić)?

    No właśnie - gdzie? :)

    d.

  • 12. Data: 2009-10-25 17:26:20
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    XX YY wrote:
    > a z ciekawosci do jaiego zastosowania w fotografii potrzebuejez ?

    Do fotografowania powietrza.

    d.

  • 13. Data: 2009-10-25 17:35:32
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    henry1 wrote:
    > Popytaj w Agencji Mienia Wojskowego.
    > Może mają na wyprzedaży lustra do APM-90.
    > Mają ponad metr średnicy .
    > A jakby nie mieli to pogadaj z Ruskimi na bazarze
    > może prywatnie zaimportują z federacji.

    Ciężko byłoby coś takiego trafić tam :( Na stronie AMW sprzedają tylko
    kalesony czy chełmy :/

    d.

  • 14. Data: 2009-10-25 20:05:27
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-10-25 18:35:32 +0100, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > Ciężko byłoby coś takiego trafić tam :( Na stronie AMW sprzedają tylko
    > kalesony czy chełmy :/

    Użyj odnośnika "kontakt". Co Ci szkodzi?
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2009-10-25 21:59:38
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    JA wrote:
    > Użyj odnośnika "kontakt". Co Ci szkodzi?

    Chyba nie będzie innego wyjścia :(

    d.

  • 16. Data: 2009-10-26 09:07:26
    Temat: Re: Gdzie zdobyć lustro wklęsłe? -średnica? ogniskowa?
    Od: "J." <j...@i...pl>

    > A poszukuję... miejsca gdzie mogę zdobyć lustro wklęsłe, nie musi być
    > szczególnie dobre jakościowo, ale musi być duże i pozwalać na skupianie
    > promieni. Mniej więcej takie, ale znacznie lepsze i pewnie droższe lustra
    > są stosowane np w astonomii przy teleskopach.

    zapodaj warunki brzegowe, jak am byc średnica tego lustra i przede wszystkim -
    jaka ogniskowa. To b. ważne Rozumiem,ze to lustro ma słuzyc jako reflektor
    oświetlajacy? Od biedy cos takiego [duża średnica kilkadziesiat cm i ogniskowa
    rzedu kilku metrów i więcej] można uzyskać całkiem znośnie
    wyginając/napreżając odpowiednio tafle cienkiego szkła, pokrytą aluminium.
    taka egzotyczna technika jest [b.rzadko] stosowana w pewnych amatroskich
    konstrukcjach. Rama w formie pierścienia, a na środku dobrze przyklejona
    tarcza-podkałdka połaczona ze śruba, która przykładasz siłę gnącą.Problem
    stanowi to,że ciagniesz do tyłu, wiec przyklejone musi być naprawde dobrze.
    Już niewielka deformacja daje realny efekt. Ogniskowa lustra f=2R, gdzie R
    promień krzywizny. Kolega rzucał kiedys z parudziesieciu m na płot obraz
    Słońca [nie mylić ze zwykłym "zajaczkiem" z płaskiego lustra] ze zwykłego
    ściennego lustra, które wygięło mu się podczas przenoszenia. Napylanie Al wraz
    z warstwą ochronną jest do zrobienia w miejscach, gdzie napylaja swoje lustra
    ludzie bawiący sie teleskopami do astronomii -linki znajdziesz na forach
    zajmujacych się astronomią. Koszt takiej usługi jest rzędu paruset zł
    conajwyżej [pare lat temu ponad 100-150 zł chyba]]
    Alternatywnie, jeśli chodzi Ci o krótkie ogniskowe, ponizej powiedzmy 150 cm,
    to możesz spróbowac odkupić gdzieś niedokończone lustro od dużego teleskopu
    amatorskiego i dac do wykończenia, tylko bez końcowej dokładnosci, jaka jest
    wymagana w tamtych zastosowaniach, by obnizyc drastycznie koszt. Tzw. blanki
    sa tanie, natomiast gotowe lustra optyczne dużej średnicy... Jeśli zaś
    rozmiary lusterka nie przekroczą 20-25 cm to najlepiej w ogóle kupic na
    giełdzie [znów: fora o astronomii ew. allegro] jakiś używany teleskop Newtona
    średnicy 8-10" i wydłubać lustro główne. A jesli to maja być lustra o srednicy
    ponizej 6" [150mm] to w ogóle jest to naprostsze rozwiązanie. Takie
    allegroskopy a nawet przyswoite teleskopy to koszt 300 [114/900] do 1 tys. zł
    150/750 za nowy.
    Wszystko sprowadza się do pytania: Jaka średnica i ogniskowa. Więc?
    Pozdrawiam
    -J.

  • 17. Data: 2009-10-26 10:56:05
    Temat: Re: Gdzie zdobyÄ? lustro wklÄ?sĹ?e? -średnica? ogniskowa?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Lustro o średnicy ok.10-15cm to i w drogerii można kupić, jeśli
    wymagania co do precyzji nie za wysokie. W Rossmanie takie widziałem
    jakiś czas temu. A i stojaczek od razu jest :D

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 18. Data: 2009-10-26 14:30:12
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości

    > Ciężko byłoby coś takiego trafić tam :( Na stronie AMW sprzedają tylko
    > kalesony czy chełmy :/
    >
    > d.

    Jeśli sprzedają całe reflektory z samochodem ZIł to może i części w postaci
    zwierciadła też można kupić.
    Poza tym zwierciadełko jest ekstra .Na Ławicy parę lat temu kilka sztuk na
    strychu leżało. Zagłębienie w centrum zwierciadła było ok. 8 cm przy
    średnicy
    zwierciadła o ile dobrze pamiętam ok. 1m. ( wymiary tak na oko nie mierzyłem
    suwmiarką ).
    Popytaj na lotniskach może mają coś do sprywatyzowania.

    Pzdr