  • 1. Data: 2009-10-24 16:56:22
    Temat: Gdzie zdobyć lustro wklęsłe?
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    hello

    pytanie może być dla niektórych dziwne, ale cel jest czysto fotograficzny,
    więc pewnie niektórzy się domyślą skąd potrzeba takiego akurat rekwizytu.
    A poszukuję... miejsca gdzie mogę zdobyć lustro wklęsłe, nie musi być
    szczególnie dobre jakościowo, ale musi być duże i pozwalać na skupianie
    promieni. Mniej więcej takie, ale znacznie lepsze i pewnie droższe lustra
    są stosowane np w astonomii przy teleskopach.

    Czy wiecie gdzie takie lustro jest do zdobycia? Jedyne na co mogłem się
    natknąć to lustra wypukłe z zastosowaniem najczęściej do celów drogowych.
    Lub wypukłe oberżnięte do kwadratu lustra do celów sklepowych.

    Ktokolwiek widział? Ktokolwiek wie? :)

    d.

  • 2. Data: 2009-10-24 17:02:08
    Temat: Re: Gdzie zdobyć lustro wklęsłe?
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > natknąć to lustra wypukłe z zastosowaniem najczęściej do celów
    > drogowych. Lub wypukłe oberżnięte do kwadratu lustra do celów sklepowych.

    Leniu!
    http://allegro.pl/item786929623_zwierciadlo_wklesle_
    odblysnik.html

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 3. Data: 2009-10-24 17:09:58
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Zygmunt M. Zarzecki wrote:
    > Leniu!
    > http://allegro.pl/item786929623_zwierciadlo_wklesle_
    odblysnik.html

    Po pierwsze nie myśl, że nie szukałem, w tym na allegro, ale chyba akurat
    inne słowa używałem bo wskakiwały mi jedynie mini lusterka-talizmany.
    Po drugie liczyłem na coś większego (ok. metra) i w lepszej deko cenie -
    skoro zwykłe lustro drogowe kosztuje stówkę.
    Oczywiście widziałem i lustra (ale tylko wypukłe) z oznaczeniami że nie
    zaszraniają się, nie czepia się ich woda itd... no i były za 3kzł :)

    d.

  • 4. Data: 2009-10-24 17:12:42
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 24 Okt., 19:09, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:
> [...]
    > Oczywiście widziałem i lustra (ale tylko wypukłe) z oznaczeniami że nie
    > zaszraniają się, nie czepia się ich woda itd... no i były za 3kzł :)

    a z ciekawosci do jaiego zastosowania w fotografii potrzebuejez ?

  • 5. Data: 2009-10-24 18:49:18
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Oczywiście widziałem i lustra (ale tylko wypukłe) z oznaczeniami że nie
    > zaszraniają się, nie czepia się ich woda itd... no i były za 3kzł :)

    Popytaj w Agencji Mienia Wojskowego.
    Może mają na wyprzedaży lustra do APM-90.
    Mają ponad metr średnicy .
    A jakby nie mieli to pogadaj z Ruskimi na bazarze
    może prywatnie zaimportują z federacji.

    Pzdr

  • 6. Data: 2009-10-24 18:50:40
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    dominik pisze:
    > Po drugie liczyłem na coś większego (ok. metra) i w lepszej deko cenie -
    > skoro zwykłe lustro drogowe kosztuje stówkę.

    W sieci są opisy jak zrobić samemu takie lustro (do teleskopu); nie
    wiem, jak ze srebrzeniem ale polerowanie można samemu zrobić.

    --
    Filip.

  • 7. Data: 2009-10-24 19:57:00
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    dominik pisze:

> [...]
    > natknąć to lustra wypukłe z zastosowaniem najczęściej do celów
    > drogowych. Lub wypukłe oberżnięte do kwadratu lustra do celów sklepowych.

    Może dotrzeć do producenta luster drogowych/sklepowych i spytać, czy by
    się dało pokryć go wastwą odblaskową z dtugiej strony?
    A może jest na tle gładkie, że samemu da się to zrobić (albo gdzieś zlecić)?
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 8. Data: 2009-10-24 20:21:53
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    odblysnik.html

    > Po pierwsze nie myśl, że nie szukałem, w tym na allegro, ale chyba
    > akurat inne słowa używałem bo wskakiwały mi jedynie mini
    > lusterka-talizmany.

    http://allegro.pl/listing/search.php?sg=0&string=Zwi
    erciad%C5%82o+wkl%C4%99s%C5%82e

    > Po drugie liczyłem na coś większego (ok. metra) i w lepszej deko cenie -
    > skoro zwykłe lustro drogowe kosztuje stówkę.

    Zwykłe drogowe lustro wypukle nie wymaga takie dokładności.

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 9. Data: 2009-10-24 20:36:27
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 24 Paź, 18:56, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:
    > hello
    >
    > pytanie może być dla niektórych dziwne, ale cel jest czysto fotograficzny,

    > Czy wiecie gdzie takie lustro jest do zdobycia?

    Tutaj:
    http://cgi.ebay.com/HUGE-25-ACRYLIC-PARABOLIC-MIRROR
    -CONCAVE-SOLAR-OVEN_W0QQitemZ170378625803QQcmdZViewI
    temQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item27ab5b830b

    StaM

  • 10. Data: 2009-10-25 17:25:12
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    StaM wrote:
    > Tutaj:
    > http://cgi.ebay.com/HUGE-25-ACRYLIC-PARABOLIC-MIRROR
    -CONCAVE-SOLAR-OVEN_W0QQitemZ170378625803QQcmdZViewI
    temQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item27ab5b830b

    Byłoby super takie lustro, ale jest za daleko by mogło to być realne do
    kupienia :(

    d.