  • Data: 2013-02-12 22:40:09
    Temat: Re: Gdzie wiarygodne testy obiektywów?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek <p...@s...com> writes:

    > Zapewne tylko lepsze gradienty otrzymamy i nic więcej. Nie
    > spodziewałbym się różnicy między 8 a 10 bitami przy współczesnych
    > gamutach jeśli monitor ma własnego programowalnego LUTa.

    Też tak myślę, ale to tylko z tego powodu, że 8 bitów jest już ok.
    Przynajmniej dla mnie.

    > One też nie, bo przetwornik w karcie nie ma floatów. Po drugie floaty
    > nie istnieją. To syntetyczny twór stworzony na potrzeby naszych
    > umysłów. Zawsze jest to zapis binarny. Nie ma różnicy czy wartość
    > sygnału wynosi 4.5 / 10 czy 45 / 100. W komputerze masz zera i
    > jedynki.

    Tak, ale w przypadku floatów mamy zawsze podobną dokładność względną
    (w sensie błędu kwantyzacji). W przypadku zwykłej (prawie) liniowej
    skali błąd kwantyzacji w dolnej części zakresu jest dużo większy niż
    w górnej.
    Z tym że to w przypadku LCD dużo nie da, bo one za mocno świecą, nawet
    te z sektorowym podświetlaniem.
    --
    Krzysztof Halasa