  • Data: 2013-02-11 21:12:41
    Temat: Re: Gdzie wiarygodne testy obiektywów?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Pisaliśmy o monitorze. Wszystkie analogi "przyjmują" :-)

    haha :-D

    Tylko karty im takiego sygnału nie wystawiają bo mają 8 bitowe
    przetworniki :-P

    > Można mieć monitor 3*10 bit wide gamut (jak to jest robione w środku nie
    > mam pojęcia). Ale nigdy takiego nie używałem.

    Zapewne tylko lepsze gradienty otrzymamy i nic więcej. Nie spodziewałbym
    się różnicy między 8 a 10 bitami przy współczesnych gamutach jeśli
    monitor ma własnego programowalnego LUTa.

    > Weźmy np. takie obraz składający się z floatów. Nie znam żadnego
    > monitora, który coś takiego bezpośrednio wyświelta (pomijając analogi).

    One też nie, bo przetwornik w karcie nie ma floatów. Po drugie floaty
    nie istnieją. To syntetyczny twór stworzony na potrzeby naszych umysłów.
    Zawsze jest to zapis binarny. Nie ma różnicy czy wartość sygnału wynosi
    4.5 / 10 czy 45 / 100. W komputerze masz zera i jedynki.

    Marek