  • 11. Data: 2012-11-22 10:47:10
    Temat: Re: Gdzie się chowają używane samochody kupione w polskich salonach?
    Od: PJ <p...@g...com>

    //A z czego wynika taka niechec do automatow?

    to nie niechec to tzw prawda zyciowa :-) automat jest drogi i jak sie
    popsuje jest jeszcze drozszy

    //Ja jakies 2 lata temu kupilem automat i jakos specjalnie nie
    narzekam. Do miasta idealny, na trase tez ok - inna sprawa, ze nie mam
    wyscigowki tylko normalne rodzinne kombi.

    witamy w klubie ... 3 auta z ASB przebiegi (nasze bo kupowalem
    uzywane) od 10 tkm (zona jezdzila na zakupy) do 180 tkm (moje na
    trasie), zero problemow z ASB

    //Nie wierze, ze 95% kierowcow (pewnie tyle jest manuali) to kierowcy,
    ktorzy musza miec calkowita kontrole nad przeniesieniem napedu,
    permanentnie redukuja biegi wychodzac z winkla i jazda na polsprzegle
    to ich ulubione zajecie :)

    ja to widze inaczej ...jakies 5-10% POWINNO jezdzic autem z ASB bo nie
    potrafi sprawnie ruszyc ze swiatel, gasnie im jesli musza depnac na
    lewoskrecie itp ... choc jest swiatlo w tunelu, ostatnio slyszalem o
    przypadku kiedy babka zapisala sie kurs na PJ i nie bardzo jej
    szlo ...zmieniala instruktorow, samochody nic nie pomagalo, juz miala
    zrezygnowac kiedy wpadli a pomysl zeby dac jej auto z ASB ...mozecie
    nie wierzyc ale stal sie CUD, babka nabrala mocy zdala wewnetrzny i na
    poczatku grudnia podchodzi do egzaminu :-)

    //A cena samochodow z automatem nie rozni sie AZ tak bardzo od wersji
    manualnych.

    uzywanych samochodow

    P.

  • 12. Data: 2012-11-22 10:59:37
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 22 Nov 2012 10:01:11 +0100 osobnik zwany Jarek Pudelko
    napisał:

    > A z czego wynika taka niechec do automatow?

    z zaszłości. Poza tym automat automatowi nie równy.
    Czym innym jest klasyczny automat hydrokinetyczny a czym innym współczesne
    "automaty" bedące w sumie zautomatyzowanymi skrzyniami manualnymi

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 13. Data: 2012-11-22 11:43:29
    Od: dddddd <n...@w...pl>

    W dniu 2012-11-22 10:07, p...@g...com pisze:

    > No nie jest łatwo.
    > Ostatecznie 2 lata temu kupiłem samochód od pierwszego właściciela, w super stanie
    technicznym,

    z roczną gwarancją i potwierdzeniem bezwypadkowości na piśmie - u
    dealera... niestety nieco drożej,

    niż najdroższy podobny na allegro. Ale było warto, bo przez 2 lata i
    45kkm jest bezawaryjny (sonda lambda wymieniona w ramach gwarancji).

    a ja kupiłem 3-latka jednego z tańszych na allegro. Miał 180kkm, w ciągu
    roku zrobiłem 60kkm i nic się nie zepsuło, po roku przelpływomierz
    powietrza. Teraz ma ponad 250kkm - ale już nim nie jeżdżę (tylko żona) i
    robi niewielkie przebiegi.

    Lukasz

  • 14. Data: 2012-11-22 11:46:39
    Od: dddddd <n...@w...pl>

    W dniu 2012-11-22 10:20, Chris pisze:
> [...]

    lubię ostrzejszą jazdę, a jeszcze bardziej lubię jazdę po śniegu - a
    mówią że automatem gorzej z zaspy wyjechać...

    > Tak jak patrzyłem to dopłata do automatu było ok 8-10 tyś więc jest
    > drożej, co do kosztów naprawy to automat też jest droższy, u znajomego w
    > S80 wymianan automatu bo nie dało się naprawić coś koło 16 tyś.

    spalanie pewnie też zależy od auta i stylu jazdy. BMW e39 z 3-litrowym
    dieslem w manualu pali 2 litry mniej (sprawdzone, ja mam taką z
    manualem, znajomy z automatem), ponoć w e60 jest podobnie

    Lukasz

  • 15. Data: 2012-11-22 12:22:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek Pudelko" napisał w wiadomości
    >A z czego wynika taka niechec do automatow?
    >Ja jakies 2 lata temu kupilem automat i jakos specjalnie nie
    >narzekam.

    Drozsze to, auto dynamike traci, benzyny zlopie duzo wiecej ... no i w
    najtanszych modelach oferuja tylko dla inwalidow :-)

> [...]
    >ktorzy musza miec calkowita kontrole nad przeniesieniem napedu,
    >permanentnie redukuja biegi wychodzac z winkla i jazda na polsprzegle

    Ale tez 95% zmiana biegow problemu nie stwarza.

    >A cena samochodow z automatem nie rozni sie AZ tak bardzo od wersji
    >manualnych. Juz pomijam fakt, ze latwiej zepsuc manualna skrzynie niz
    >automat - chyba, ze sie ktos bardzo postara....

    Ale jak sie jednak zepsuje ... koszt wielki.

    J.

  • 16. Data: 2012-11-22 12:40:56
    Od: omega_fan <o...@n...org>

> [...]
    > Ja jakies 2 lata temu kupilem automat i jakos specjalnie nie narzekam.
    > Do miasta idealny, na trase tez ok - inna sprawa, ze nie mam wyscigowki

    Kiedys mialem okazje sprobowac Corolle E15 z automatem. Sposob zmiany
    biegow tego czegos moge okreslic tylko jednym slowem: tragedia.
    Musialbym byc niepelnosprawny umyslowo zeby to wziasc za darmo, a co
    dopiero doplacic 6000 zl do ceny auta (bo chyba tyle to kosztowalo).

  • 17. Data: 2012-11-22 13:10:29
    Od: masti <g...@t...hell>

    mówią, bo nigdy nie próbowali

  • 18. Data: 2012-11-22 13:34:01
    Od: dddddd <n...@w...pl>

    W dniu 2012-11-22 13:10, masti pisze:

    > mówią, bo nigdy nie próbowali

    pewnie tak, ale jakoś łatwiej mi wyobrazić sobie 'dwójka, sprzęgło,
    dwójka, sprzęgło i do przodu' niż 'D, N, D, N'
    ale tak jak mówię - automatu nigdy osobiście nie miałem i osobiście
    różnic nie sprawdziłem.
    Niestety, tak czy inaczej 8,5l ropy mieści się w mojej normie, a 11l/100
    na codzień już nie...

    Lukasz

  • 19. Data: 2012-11-22 13:58:41
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 22 Nov 2012 13:34:01 +0100 osobnik zwany dddddd
    napisał:

    > pewnie tak, ale jakoś łatwiej mi wyobrazić sobie 'dwójka, sprzęgło,
    > dwójka, sprzęgło i do przodu' niż 'D, N, D, N' ale tak jak mówię -
    > automatu nigdy osobiście nie miałem i osobiście różnic nie sprawdziłem.

    to nie jest odpowiednik DNDN tylko D gaz odpuść gaz

    > Niestety, tak czy inaczej 8,5l ropy mieści się w mojej normie, a 11l/100
    > na codzień już nie...

    nie stać Cię i dorabiasz ideologię :)

  • 20. Data: 2012-11-22 13:59:44
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

> [...]
    > ktorzy musza miec calkowita kontrole nad przeniesieniem napedu,
    > permanentnie redukuja biegi wychodzac z winkla i jazda na polsprzegle to

    A kto powiedział, że ludzie są niechętni automatom? Ten sam powód, co
    sam nawet zauważyłeś. Automatów jest po prostu mało w porównaniu do
    "ręcznych" skrzyń.

    Też chciałbym automat, ale zwyczajnie nie chce mi się szukać auta pół
    roku. A tym bardziej, że machanie lewarem nie jest dla mnie jakieś
    problematyczne.

    --
    Pozdrawiam,
    Karol Y