  • 11. Data: 2011-05-20 09:26:52
    Temat: Re: Gdzie Kupie 60D + szkielko Canon EF 24-70 mm f/2.8L USM -lub 100-300 ??
    Od: "Kris_Poland" <s...@w...pl>

    Użytkownik "XX YY" napisał w wiadomości grup
    6g2000yqm.googlegroups.com...

    >W ogole obiektywy L sa przeznaczone dla FF. bez zastrzezen mozna
    >stosowac te o dluzszych ogniskowych dla formatu aps-c .
    >Obiektywy krotkoogniskowe , zoomy szerokokatne ( szczegolnie starszej
    >konstrukcji) daja optycznie wynik na aps-c raczej marny - gorszy niz
    >obiektywy dedykowane pod aps-c i w dodatku najczesciej tansze. Gdyby
    >tak nie bylo , nie wprowadzono by obiektywow ef-s ( o krotkich
    >ogniskowych i stosunkowo drogich)

    no chyba niezupelnie
    tam byla kwestia szerokiego kata... i kadru na brzegach matrycy
    z ff z cyfrowka pewnie wg tego co piszesz poradziloby sobie szkielko
    gorzej, ale czy taj jest ???

  • 12. Data: 2011-05-20 09:27:58
    Od: "Kris_Poland" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Zygmunt Dariusz" napisał w wiadomości grup
    4g2000vbi.googlegroups.com...

    On May 20, 2:46 am, XX YY <f...@g...com> wrote:

    > jeszcze raz tylko moge powiedziec ze c60d i 24-70L to nieodpowiednia
    > konstelacja.

    >Nie uzywaj slow, ktorych znaczenia nie znasz, bo sie osmieszasz.

    a konkretniej ?

  • 13. Data: 2011-05-20 09:37:55
    Od: "Kris_Poland" <s...@w...pl>

    Użytkownik "John Smith" napisał w wiadomości grup

    Kris napisał(a):
    > 24-70 cche zakupic ze wzgladu jasnowsci
    > 17-40 f4 ktore posiadam jest za ciemne

    Zamień go na 17-55/2.8 IS

    przeciez to badziewie w porownaniu do 17-40
    trochę za duża aberracja chromatyczna szczególnie dla f/2.8,
    duże winietowanie w całym zakresie ogniskowych,
    duże gabaryty,
    astronomiczna cena,
    lekka podatność na odblaski przy szerokim kącie,

    pozatym zysk tylko 15mm a mi brakuje cos 24 do 70-90

    >Wręcz przeciwnie.
    >To chyba najlepszy standardowy zoom do cropa.

    testy moiwia co innego, chyba ze doslownie do cropa

    >I nie będzie Ci w reportażu przeszkadzał ani ciężar tego szkła, ani
    >bardziej rzucające się w oczy wymiary, ani
    >brak szerokiego kąta na cropie?

    ano nie
    zobacz http://krisvision.pl/foto/dday_hel_2009/index3.html

    > dlatego jasne 2.8

    OK, tutaj może się sprawdzi L-ka, choć ja bym wolał 17-55 + 85/1.8

    a nie 16-35 ?:) stalka powiadasz ale to za duzo mm 50 juz mam

    >To zadawaj pytania bardziej precyzyjnie, np:
    >- potrzebuję coś na ptaki, mam 70-200, czy konwerter da radę i jaki?

    dobre pytanie

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 14. Data: 2011-05-20 09:45:24
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On May 20, 5:27 am, "Kris_Poland" <s...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Zygmunt Dariusz"  napisał w wiadomości grup
    4g2000vbi.googlegroups.com...

    > a konkretniej ?

    Tez nie wiesz, co znaczy slowo konstelacja?
    Podpowiem - korpus aparatu i obiektyw, to nie gwiadozbior.

    --
    Ziggy Photo - Professional photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 15. Data: 2011-05-20 09:53:03
    Od: "Kris_Poland" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Zygmunt Dariusz" napisał w wiadomości grup
    0g2000vbn.googlegroups.com...

    >Tez nie wiesz, co znaczy slowo konstelacja?
    >Podpowiem - korpus aparatu i obiektyw, to nie gwiadozbior.

    a to jest przedmiotem watku??
    jesli nie jestes w stanioe pomoc to czepiaj sie na priva gocia
    tak tylko macisz, myslalem ze masz cos sensownego do dodania
    wiedza doswiadczenia ktorymi chce sie podzielic
    moze ktos pozniej rowniez skorzysta

    chyba ze urodziles sie w czepku i nigdy tez nie uczyles sie
    nie bazowales na doswiadczeniach innych

  • 16. Data: 2011-05-20 10:02:54
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Kris_Poland napisał(a):
    > Użytkownik "John Smith" napisał w wiadomości grup

    > Zamień go na 17-55/2.8 IS
    >
    > przeciez to badziewie w porownaniu do 17-40

    Mechanicznie gorszy, optycznie lepszy.

    > trochę za duża aberracja chromatyczna szczególnie dla f/2.8,

    Nie stwierdziłem, być może dlatego, że RSE automatycznie to koryguje.

    > duże winietowanie w całym zakresie ogniskowych,

    Nie stwierdziłem.
    Jeśli nawet tak jest, to mi nie przeszkadza.

    > duże gabaryty,

    Przecież 24-70L jest jeszcze większy.

    > astronomiczna cena,

    Przecież 24-70L jest jeszcze droższy.

    > lekka podatność na odblaski przy szerokim kącie,

    Owszem, łapie bliki bardziej niż kit, nie wiem jak w porównaniu do L-ki.

    > pozatym zysk tylko 15mm a mi brakuje cos 24 do 70-90

    Eee, no to mów że szukasz najlepszej jasnej L-ki w zakresie 24-70(90) odpowiedź już
    znasz. :-)
    Ewentualnie rozważ jeszcze nową Sigmę 24-70/2.8.

    > testy moiwia co innego, chyba ze doslownie do cropa

    Że niby który jest lepszy i w czym?

    > ano nie
    > zobacz http://krisvision.pl/foto/dday_hel_2009/index3.html

    Jeśli świadomie wybierasz taki zakres do cropa, to nie mam więcej uwag.

    > OK, tutaj może się sprawdzi L-ka, choć ja bym wolał 17-55 + 85/1.8
    >
    > a nie 16-35 ?:)

    Droższy, bez stabilizacji, mniejszy zakres. Po co?
    Dla uszczelnień, żeby whisky nie zalało?
    Popiół z papierosów nie grozi, bo palić w klubach już nie wolno.
    ;-)

    > dobre pytanie

    Ja tu nie podpowiem, nie mój obszar.

    --
    Mirek

  • 17. Data: 2011-05-20 10:07:11
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > no chyba niezupelnie
    > tam byla kwestia szerokiego kata... i kadru na brzegach matrycy
    > z ff z cyfrowka pewnie wg tego co piszesz poradziloby sobie szkielko
    > gorzej, ale czy taj jest ???

    nie , to bledne przekonanie ze jesli sie rysuje srodkiem obiektywu to
    na aps-c musi byc lepiej. Tak jest tylko dla matryc o stosunkowo
    nisklej rozdzielczosci i duzym zapasie rozdzielczosci obiektywu

    to obszerny temat i nie bardzo chce sie ropisywac dlaczego jest to zla
    konstelacja.
    jest wiele aspektow , pomijam mechaniczny - co za sens podpinac
    drogi , ciezki , pancerny uszczeloniony obiektyw za co placisz do
    specjlanie odchudzonej konstrukcji aparatu , lekkiej. Tracisz zalete
    c60d - lekkosc , tracisz zalete obiektywu - szczelniosc odpornosc na
    czynniki zewnetrzne calego ukladu.

    OPtycznie w duzym skrocie i w przyblizeniu.
    Dla aps-c ze wzgledu na mniejszy wymiar kadru dopuszczalny krazek
    rozproszenia przy takim samym powiekszeniu obserwacji ( np monitor )
    moze byc 2 razy mniejszy, Oznacza to ze suma bledow optycznych ,
    poruszenia , nieostrosci dla aps-c winna byc 2 razy mniejsza by
    subiektywnie zaobserwowac taki sam wynik. Stad specjalne wymagani dla
    obiektywow dla aps-c , wyzsza rozdzielczosc i telecentrycznosc ( ze
    wzgledu na inna absorbcje swiatla przez pow. matrycy niz filmu dla
    ktorego by konstruowany c24-70 ).

    24-70L ma stosunkowo niewysoka rozdzielczosc - nizsza od wielu
    obiektywow dla aps-c .
    Na przyslonie 2,8 dla ogniskowych skrajnych jest to na granicy
    ostrosci.(aps-c)
    Jesli dodasz beldy od AF , to 2,8 da sie wykorzystac tylko w razie
    koniecznosci.

    na ogniskowych posrednich i przyslonie ok 5,6 - 8.0 obiektyw ten
    osiaga w srodku pola jakosc stalek

    tak wiec atut jasnego obiektywu jest marny gdyz dla aps-c na tej
    przyslonie odwzorowanie jest slabiutkie.

    Mam moznaby powiedziec referncyjny zeiss 35/2,0 i jaki e jest
    porownanie 24-70 na 35 mm do tego zeissa ?

    zaskakujace :
    w srodku pola zeiss rysuje dla 2,8 wyraznie ostrzej , na brzegu kadru
    wyraznie ostrzej rysuje zoom ( dla FF) ( w centrum zeiss na 2,0 rysuje
    jak L na 2,8 w FF w aps-c nie sprawdzalem )

    dla przyslony 8.0 zeiss rysuje w srodku pola minimalnie lepiej ,
    praktycznie tak samo , na zewntrz pola minimalnie lepiej praktycznie
    tak samo rysuje zoom. A wiec cecha czczegolna tego obiektywu jest
    stosunkowo niewielki spadek rozdzielczosci ku brzegom pola.

    ( kto nie wierzy to moze sprawdzic , z pewnoscia sa testy w sieci ,
    nie chce mi sie szukac)

    A wiec podpinajac taki obiektyw pod aps-c wlasciwie tracisz te ceche
    obiektywu , ktora moglaby decydowac o jego wyborze - lepszy rysunek
    na brzegach niz innych obiektywow . w srodku i tak wiele obiektyow
    rysuje lepiej.

    i wreszcze ostatni juz argumnet.
    gestosc upakowania pixeli matrycy 18 mpx jest oczywiscie wieksza niz
    gestosc upakowania pixeli matryc FF nawet 21 mpx . Nieostrosc aby
    byla zerejestrowana musi osiagnac wielkosc 2 pixelpitch ( odleglosci 2
    pixeli . POniewaz ta odleglosc dla matryc gesciceszych jest mniejsza
    tak wiec zostanie latwiej zarejestrowana nieostzrosc , rowniez
    aberacja chromatyczna , ktora jak dla wszystkich obiektywow z tamtego
    czasu jest widoczna - bardziej lub mniej w zaleznosci od gestosci
    matrycy.

    to w duzym skrocie i tak za dlugo.
    slowem para pojdzie w gwizdek jesli kupisz ten obiektyw do c60d.
    Natomiast jest znakomity dla FF , wlasciwie nie wiem czy jest
    aktualnie lepszy.

  • 18. Data: 2011-05-20 10:15:07
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On May 20, 5:53 am, "Kris_Poland" <s...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Zygmunt Dariusz"  napisał w wiadomości grup
    0g2000vbn.googlegroups.com...

    > a to jest przedmiotem watku??

    No wlasnie zauwazylem, ze gwiazdozbiory nie sa tematem watku, dlatego
    zwrocilem uwage.

    > jesli nie jestes w stanioe pomoc to czepiaj sie na priva gocia
    > tak tylko macisz, myslalem ze masz cos sensownego do dodania
    > wiedza doswiadczenia ktorymi chce sie podzielic
    > moze ktos pozniej rowniez skorzysta

    Skorzysta z nazywania zestawu korpus + obiektyw, jako konstelacja?

    > chyba ze urodziles sie w czepku i nigdy tez nie uczyles sie
    > nie bazowales na doswiadczeniach innych

    Wiec korzystaj z mojego doswiadczenia a jak nie chcesz, to daj szanse
    skorzystac innym, ze apatat z obiektywem, to nie konstelacja.

  • 19. Data: 2011-05-20 10:25:15
    Od: "Kris_Poland" <s...@w...pl>

    >Wiec korzystaj z mojego doswiadczenia a jak nie chcesz, to daj szanse
    >skorzystac innym, ze apatat z obiektywem, to nie konstelacja.

    zwroc uwage na watek ok

  • 20. Data: 2011-05-20 10:32:26
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On May 20, 6:07 am, XX YY <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > nisklej rozdzielczosci i duzym zapasie rozdzielczosci obiektywu
    >
    > to obszerny temat i nie bardzo chce sie ropisywac dlaczego jest to zla

    A niby dlaczego ma to byc zly gwiazdozbior?

    > jest wiele aspektow , pomijam mechaniczny - co za sens podpinac
    > drogi , ciezki , pancerny uszczeloniony obiektyw za co placisz do
    > specjlanie odchudzonej konstrukcji aparatu  , lekkiej.

    Moze czlowiek nie jest biedakiem i go stac na takie rzeczy.

    > Tracisz zalete
    > c60d  - lekkosc ,

    Niby czemu ten korpus mialby stac sie ciezszy?

    > tracisz zalete obiektywu - szczelniosc odpornosc na
    > czynniki zewnetrzne calego ukladu.

    Sugerujesz, ze obiektyw z tym korpusem straci swoje wlasciwosci?

> [...]
    > obiektywow dla aps-c , wyzsza rozdzielczosc i telecentrycznosc ( ze
    > wzgledu na inna absorbcje swiatla przez pow. matrycy niz filmu dla

    Brednie.