  • 11. Data: 2018-09-27 14:42:55
    Temat: Re: Gaźnik, zimny silnik, ssanie, wkręcanie na obroty
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > Moj mial ssanie które nie wzbogacało składu mieszanki tylko podnosiło
    > obroty. Uniemożliwiało spadniecie przepustnicy na naniższy poziom
    > tarczy schodkowej.

    Mam tak w motocyklu z wtryskiem. Nie jest to ssanie tylko "Fast Idle"
    (choć wygląda tak jak ssanie), komputer sam steruje dawką ale nie ma
    silniczka krokowego, więc trzeba uchylać przepustnicę za niego.

    > Miał też podgrzewanie kolektora dolotowego (w miejscu styku z
    > gaźnikiem), które czyniło cuda. Kiedy przerobiłem je z automatycznego na
    > włącznik od razu wiedziałem w zimie ze nie włączyłem grzania.

    Czemu przerabiałeś na włącznik?

    Nie wiesz jaką mniej więcej moc miało to ogrzewanie?

    Tu też jest *coś* grzane ale jeszcze nie doszedłem co dokładnie.

    Z drugiej strony teraz, przy 13 °C, rozgrzewa się bardzo szybko (odpalam,
    ubieram się i już mogę powoli ruszać). Może wtedy miał problem bo długo
    stał nieużywany i paliwo wyparowało z komory gaźnika... będę obserwował.

  • 12. Data: 2018-09-27 14:47:50
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > IMO - wnetrze cylindra.

    Hmm, ciekawe. Czemu? Przecież jak jest zapłon to i tak błyskawicznie robi
    się tam gorąco...

    > Precyzyjniejszy pomiar temperatury i dawkowanie ?
    >
    > Bo to automatyczne ssanie to tak pi razy drzwi ...

    No tak...

    > Wow :-)
    > Chociaz ...na skuterkach sie nie znam, moze to ma sens wiec jest w
    > kazdym :-)

    Nie w każdym :) W tym (Yamaha, 125 cm3) jest ale w poprzednim (chińczyk,
    50 cm3) nie miałem.

    > A uklad chlodzenia sprawny ?
    > Moze cale problemy dlatego, ze plynu brakuje ...

    To jest bardzo dobre pytanie. Nie rozbierałem jeszcze chłodzenia (wolałbym
    w tym roku sobie tego oszczędzić :)), jedynie dolałem płynu do zbiorniczka
    wyrównawczego, bo nie było. Inna sprawa że w zbiorniczku był zaschnięty
    brud, ciekawe czemu (szczelny jest niby)...

    Nie wiem jak i czy tu się odpowietrza chłodnicę, w motorze musiałem
    dolewać płynu bezpośrednio do chłodnicy.

    Tylko czy taki objaw może wynikać z układu chłodzenia? Czemu? Raczej by
    się chyba przegrzewał...?

    Chyba że termostat zawieszony i cały czas silnik jest niedogrzany...

  • 13. Data: 2018-09-27 16:11:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Hmm, ciekawe. Czemu? Przecież jak jest zapłon to i tak błyskawicznie
    >robi
    >się tam gorąco...

    Ale jak blyskawicznie ?
    Kilkanascie sekund do podgrzania wewnetrznych czesci metalu ?

    To by mi sie zgadzalo z maluchem ...

> [...]

    >dolewać płynu bezpośrednio do chłodnicy.

    >Tylko czy taki objaw może wynikać z układu chłodzenia? Czemu? Raczej

    Plynu brakuje i nie podgrzewa gaznika, kolektora, automatu ssania :-)

    >Chyba że termostat zawieszony i cały czas silnik jest niedogrzany...

    Na parkingu chyba testowales - to raczej mniesze znaczenie.
    A z ssaniem silnik powinien od razu jechac ... chyba, ze w motorach sa
    inne reguly, bo zimą i tak sie tego nie uzywa :-)

    J.

  • 14. Data: 2018-09-27 21:25:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.09.2018 o 11:24, Queequeg pisze:

    > Pomysły, doświadczenia?

    Ne znam się za mocno, ale u mnie na moto jak nie odpuścisz ssania to po
    dodaniu gazu od razu gaśnie jak jeszcze zupełnie zimny. Obstawiam za
    bogatą mieszankę. Jak odpuścisz ssanie bez gazu to też gaśnie.

    Jak chcesz jechać to musisz odpuścić trochę ssanie z odrobiną gazu i jazda.

    Jakbym miał obstawiać to automat od ssania ci nie odpiszcza dopóki nie
    nagrzeje choć trochę i dostajesz zbyt bogatą mieszankę. Swoją drogą
    dobre pytanie co się musi rozgrzać, bo po ruszniu rogrzewa się
    momentalnie - 100 metrów i ssanie można odpuścić.

    Shrek

  • 15. Data: 2018-09-27 22:37:53
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Queequeg pisze tak:

    > Czemu przerabiałeś na włącznik?

    żeby w lecie nie grzało bo wyłączał je czujnik dopiero przy 40st płynu
    chłodzacego. Obciążalo silnik jak obecnie w samochodach obciąża klima.
    Jakbym ręczny miał zaciągnięty ;)

    > Nie wiesz jaką mniej więcej moc miało to ogrzewanie?

    wiem 14v x 38A = 530W. Kabel jak ołówek ;)

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 16. Data: 2018-09-27 22:55:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

    > I tylko tyle ?
    > Bo widzisz - kolega w gaz, a silnik gasnie.

    Nou to chyba za dużo benzyny i zalewa. Bo jakby za mało było benzynki
    to silnik nagrzany byłby słaby i przegrzewał się.

    > Skoro wiekszosc gaznikow wzbogacala mieszanke, to chyba bylo to
    > potrzebne.
    > Ale dzialanie gaznika dosc skomplikowane, moze u ciebie akurat
    > wystarczylo tylko obroty podniesc.

    Ja tam się nie znam ale w moim skład mieszanki od strony paliwa był
    ustawiony i zaplombowany. Regulowal powietrzem. Nigdy nie miałem ssania
    na ciegno w kabinie. Czym sterowała ta linka?

    > Tylko takie podgrzewanie trwa, a tu trzeba od pierwszego obrotu
    > wlasciwą dawke...

    Od pierwszego obrotu to była klapka rozruchowa, która odcinała
    powietrze i wzbogacała mieszankę. Po 5 sekundach się uchylala.

    Co ciekawe jeśli siłownik był zepsuty (a nie był tani) to nie dało się
    utrafić i zablokować tej klapki w jakimś kompromisowym położeniu bo
    silnik nie zapalał.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 17. Data: 2018-09-28 12:24:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    ..
    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

    >Nou to chyba za dużo benzyny i zalewa. Bo jakby za mało było benzynki
    >to silnik nagrzany byłby słaby i przegrzewał się.

    No faktycznie - u kolegi to nie wiadomo co jest, a mnie chodzilo o to,
    ze jakby silnik nie gasl, to by nie trzeba bylo ssania.

    >Ja tam się nie znam ale w moim skład mieszanki od strony paliwa był
    >ustawiony i zaplombowany. Regulowal powietrzem. Nigdy nie miałem
    >ssania
    >na ciegno w kabinie. Czym sterowała ta linka?

    dodatkową przepustnica.

    Tzn od strony wlotu powietrza liczac, byly kolejno:
    -przepustnica ssania,
    -dysza paliwa,
    -przepustnica gazu.

    Roznica taka, ze jak zamykasz przepustnice ssania, to za nia cisnienie
    spada, i przez dysze paliwo jest lepiej zasysane.

    Tych ukladow bylo wiecej, w maluchu bodajze tej przepustnicy nie bylo,
    otwieralo sie dodatkowy otwor dla paliwa,
    w fordzie mialem dwie gardziele i ssanie sterowalo tylko jedna z nich.
    A gaznik Motorcrafta to juz w ogole trudno powiedziec co robil :-)

    No i takie doswiaczenie z LPG - po odcieciu benzyny zawartosc gaznika
    starczala na 2 minuty jalowych obrotow na rozgrzanym silniku.
    Przy predkosci ok 70km/h starczala na 40s jazdy.

    Ale po rozruchu zimą, to nie starczala na przejechanie skrzyzowania
    ... wiec tej benzyny lecialo duzo ...

    >Od pierwszego obrotu to była klapka rozruchowa, która odcinała
    >powietrze i wzbogacała mieszankę. Po 5 sekundach się uchylala.

    No to w tych starych gaznikach bylo chyba podobnie, tylko klapka
    sterowana linką.
    I 5 sekund to zdecydowanie za malo ...

    J.

  • 18. Data: 2018-10-01 12:40:47
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

> [...]
    > Jakbym ręczny miał zaciągnięty ;)

    > wiem 14v x 38A = 530W. Kabel jak ołówek ;)

    Matkobosko, po co aż tyle? Stawiałem raczej na ok. 40 W :)

  • 19. Data: 2018-10-01 22:48:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Queequeg pisze tak:

    > Matkobosko, po co aż tyle? Stawiałem raczej na ok. 40 W :)

    Aha dwie żaróweczki od stopu ;)

    Efekt natychmiastowy. Włączałem prąd i radio zet i już.
    To nie jakaś tam popierdułka tylko kawał amelinium :)

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 20. Data: 2018-11-09 12:44:46
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > dobre pytanie co się musi rozgrzać, bo po ruszniu rogrzewa się
    > momentalnie - 100 metrów i ssanie można odpuścić.

    Odświeżę trochę temat, bo dzieją się z rozruchem tego skutera różne inne
    dziwne dziwności.

    Sytuacja, że grzał się, grzał i nagrzać się nie mógł już się nie
    powtórzyła (może faktycznie nie podobało mu się, że długo stał, może np.
    była woda w paliwie albo inne diabelstwo), ale teraz (jeżdżę nim
    codziennie) jest tak, że czasem (gdy jest zimny) odpala dosłownie od
    strzału, a czasem nie. Kręcę rozrusznikiem, kręcę i mniej więcej po dwóch
    minutach takiego kręcenia (dobrze że mam nowy akumulator) zaczyna
    załapywać. Słychać że łapie, ale zakręci dwa razy i gaśnie, potem znowu
    nie chce zaskoczyć, znowu... ale powoli, powoli załapuje i w końcu zaczyna
    pracować na tyle, że można lekko przytrzymać gaz (żeby nie zgasł) i po
    paru sekundach normalnie wchodzi na wysokie obroty (jak przy ssaniu) i w
    sumie już można jechać (tzn. nie zalewa go, jak się dodaje gazu). Potem,
    gdy się nagrzeje, obroty spadają do normalnych. Gdy jest rozgrzany, nie ma
    z nim problemów, odpala wtedy też od razu.

    Próba odpalania z lekko uchylonym gazem nic nie poprawia.

    Nie zauważyłem korelacji między tym zachowaniem a temperaturą otoczenia.
    Dziś było 5 stopni i ogromna mgła (więc duża wilgotność powietrza) i ten
    objaw był bardzo nasilony, ale może to przypadek. Wczoraj była podobna
    temperatura, mniejsza mgła i skuter odpalił bez problemu. Normalnie
    myślałbym, że to przewód WN, ale jest nowy (wymieniłem go profilaktycznie
    zaraz po kupieniu skutera).

    Co to może być za cholerstwo? :(