    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Gaźnik, zimny silnik, ssanie, wkręcanie na obroty
    Date: Fri, 9 Nov 2018 11:44:46 +0000 (UTC)

    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jakbym miał obstawiać to automat od ssania ci nie odpiszcza dopóki nie
    > nagrzeje choć trochę i dostajesz zbyt bogatą mieszankę. Swoją drogą
    > dobre pytanie co się musi rozgrzać, bo po ruszniu rogrzewa się
    > momentalnie - 100 metrów i ssanie można odpuścić.

    Odświeżę trochę temat, bo dzieją się z rozruchem tego skutera różne inne
    dziwne dziwności.

    Sytuacja, że grzał się, grzał i nagrzać się nie mógł już się nie
    powtórzyła (może faktycznie nie podobało mu się, że długo stał, może np.
    była woda w paliwie albo inne diabelstwo), ale teraz (jeżdżę nim
    codziennie) jest tak, że czasem (gdy jest zimny) odpala dosłownie od
    strzału, a czasem nie. Kręcę rozrusznikiem, kręcę i mniej więcej po dwóch
    minutach takiego kręcenia (dobrze że mam nowy akumulator) zaczyna
    załapywać. Słychać że łapie, ale zakręci dwa razy i gaśnie, potem znowu
    nie chce zaskoczyć, znowu... ale powoli, powoli załapuje i w końcu zaczyna
    pracować na tyle, że można lekko przytrzymać gaz (żeby nie zgasł) i po
    paru sekundach normalnie wchodzi na wysokie obroty (jak przy ssaniu) i w
    sumie już można jechać (tzn. nie zalewa go, jak się dodaje gazu). Potem,
    gdy się nagrzeje, obroty spadają do normalnych. Gdy jest rozgrzany, nie ma
    z nim problemów, odpala wtedy też od razu.

    Próba odpalania z lekko uchylonym gazem nic nie poprawia.

    Nie zauważyłem korelacji między tym zachowaniem a temperaturą otoczenia.
    Dziś było 5 stopni i ogromna mgła (więc duża wilgotność powietrza) i ten
    objaw był bardzo nasilony, ale może to przypadek. Wczoraj była podobna
    temperatura, mniejsza mgła i skuter odpalił bez problemu. Normalnie
    myślałbym, że to przewód WN, ale jest nowy (wymieniłem go profilaktycznie
    zaraz po kupieniu skutera).

    Co to może być za cholerstwo? :(