  • 1. Data: 2010-10-17 13:31:40
    Temat: GP280BNK(4S5H) - gdzie kupić? + Pytanie o stary telefon bezprzewodowy
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W moje ręce trafił ostatnio klasyczny, analogowy telefon bezprzewodowy z
    lat dziewięćdziesiątych. Baza w postaci normalnego telefonu ze słuchawką
    na kablu + dodatkowa słuchawka bezprzewodowa (wielka w porównaniu ze
    współczesnymi DECTami).

    Słuchawkę zasila akumulatorek o oznaczeniu GP280BNK. Wygląda następująco:
    http://img530.imageshack.us/img530/2434/img5641.jpg

    Pod nim znajduje się naklejka podająca dokładniej wymagany typ:
    GPN280BNK4S5H. Najwyraźniej nigdy (albo od bardzo dawna) nie wymieniano
    tego elementu, ponieważ trzyma bardzo krótko - ledwie parę godzin w
    stanie czuwania.

    Można gdzieś coś takiego kupić? Na Allegro nie widzę. Przez Google
    znalazłem coś takiego w katalogach kilku sklepów internetowych, ale
    wygląda na to, że nie mają już na stanie.

    I jeszcze jedno pytanie, tym razem odnośnie samego telefonu. Jest to
    Albrecht WT-3939. Przy wybieraniu z numeru z klawiatury stacji bazowej
    słyszę w słuchawce (tej na kablu) charakterystyczne "pyknięcia" a nie
    tony DTMF. Połączenie jednak zostaje nawiązane. Po przełączeniu na
    wybieranie impulsowe słychać już normalne grupy impulsów.
    Tak ma być, czy to jakaś niewielka awaria?

  • 2. Data: 2010-10-17 13:48:21
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Atlantis" <m...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    > znalazłem coś takiego w katalogach kilku sklepów internetowych, ale
    > wygląda na to, że nie mają już na stanie.

    każda firma która zgrzewa np: http://www.batimex.pl/
    zrobi coś takiego, ewentualnie sklepy z telefonami, np Panasonic,

> [...]
    > wybieranie impulsowe słychać już normalne grupy impulsów.
    > Tak ma być, czy to jakaś niewielka awaria?

    przełączasz na wybieranie impulsowe lub tonowe, to normalny objaw

  • 3. Data: 2010-10-17 14:09:39
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-10-17 15:48, blur pisze:

    > każda firma która zgrzewa np: http://www.batimex.pl/

    Mam do nich po prostu napisać i podać oznaczenie akumulatorka? To wystarczy?

    > przełączasz na wybieranie impulsowe lub tonowe, to normalny objaw

    Hmm... Normalnym objawem (we wszystkich telefonach stacjonarnych z
    jakimi miałem do tej pory do czynienia) były tony DTMF w słuchawce
    podczas wybierania numeru. Tutaj mam pojedyncze "pyknięcia" (jak podczas
    krótkiego podłączenia głośnika do baterii). Wyraźnie zaznaczam, że mówię
    o sytuacji przy ustawionym wybieraniu TONOWYM. Impulsowe działa
    normalnie (słychać grupy impulsów).

    Jest jeszcze jeden szczegół o którym zapomniałem wspomnieć. Przy
    przełączeniu telefonu na tryb głośnomówiący normalnie słyszę DTMF.

    Połączenie tak czy inaczej jest nawiązywane w każdym z powyżej
    wymienionych przypadków.

  • 4. Data: 2010-10-18 07:44:05
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    > Słuchawkę zasila akumulatorek o oznaczeniu GP280BNK. Wygląda następująco:
    > http://img530.imageshack.us/img530/2434/img5641.jpg

    A nie wejdą tam 4 akumulatorki AAA?
    W Batimeksie mogą Ci zgrzać. A może wejdzie koszyk?

  • 5. Data: 2010-10-18 09:24:12
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On 17 Okt., 15:31, Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > Słuchawkę zasila akumulatorek o oznaczeniu GP280BNK. Wygląda
    następująco:http://img530.imageshack.us/img530/2434/
    img5641.jpg

    Idziesz do najbliższego elektronicznego, uwentualnie nawet i do Sklepu
    dla Idiotów(tm) z aku w garści i patrzysz po półce z akumulatorami do
    telefonów. Nie przejmuj się za bardzo oznaczeniem - to Twoje mówi
    tylko tyle, że jest to akumulatorek firmy GP o pojemności 280mAh,
    wykonanie BNK (oznaczenie własne firmy, może być ine u innego
    producenta, w tym przypadku 4 cele zgrzane 2x2 z kabelkiem do telefonu
    Albrecht ;P ).
    Tego pokroju akumulatorki są typowe i sprzedawane z uniwersalną
    wtyczką (dwa kabelki osobno każdy z osobnym kontaktem). Podłączasz tak
    samo (kolorami), jak oryginał.

    Marek