    From: Jakub Roguski <_adres_@_stopka_._postu_.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: GIMP i problem z obróbkązdjęć.
    Date: Wed, 18 Mar 2009 08:46:31 +0100

    Grzegorz Krukowski pisze:

    > OO, to dla mnie największa porażka całego ruchu OS. Wiązałem z nim
    > duże nadzieje, ale w praniu, to OO okazuje się realnie nieużyteczny,
    > szczególnie wordprocessor. I świadomie pomijam jego nie największą
    > szybkość i inne międzymordzie - gdyby tylko to było jego problemem, to
    > było by małe piwo. Ja zrezygnowałem z tego cudaka ze dwa lata temu,
    > jak szanowny wordprocessor nie umiał otworzyć własnych plików - ja
    > wiem, że być może dla autorów ręczne grzebanie w plikach to codzienna
    > praca, ale dla ZU to już chyba nie.

    Napisałeś "zrezygnowałem z tego cudaka ze dwa lata temu". Od tego czasu
    dużo się zmieniło. Ja używam równolegle MS Office i Open Office (3.0.1)
    na co dzień - jeden w pracy, drugi w domu. Używam intensywnie edytora
    tekstu i arkusza kalkulacyjnego. Oba te programy są bardzo dobre,
    szczególnie jeżeli wziąć pod uwagę, że OO jest darmowy. Oczywiście nie
    jest to oprogramowanie idealne, ale jest bardzo dobre i zdecydowanie
    nadaje się do codziennego użytku przez użytkownika na dowolnym poziomie
    wiedzy "informatycznej".

    Może wypróbuj najnowszą wersję? Starsze faktycznie miały sporo
    "ciekawostek" :-)

    Gimp-em zainteresowałem się lata temu. Pomimo nieprzyjaznego interfejsu
    użytkownika we wcześniejszych wersjach, nadawał się do obróbki zdjęć w
    podstawowym zakresie. Ale jego wadą, całkowicie wykluczającą go z moich
    zastosowań, był brak obsługi profili barwnych. Można było bawić się z
    zewnętrznymi konwerterami, ale cały proces był koszmarnie zniechęcający.
    Dlatego wtedy zdecydowałem się pomimo koszmarnego bólu finansowego na
    Photoshopa.

    Jakub

    http://www.roguski.eu