  • 11. Data: 2009-09-02 08:56:13
    Temat: Re: GF1 - oficjalnie
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    J. pisze:
> [...]
    > generalnie praktycznie wszystkie mają. Pomysł likwidacji lampy i wizjera [tego
    > ostatniego ciut w mniejszym stopniu] w aparacie, który z założenia ma mieć
    > małe gabaryty, zbliżające go [w tym aspekcie] funkcjonalnością do kompakta
    > jest naprawde chory. Nie po to kupuje się taki mały lekki aparat, by zaraz
    > obwieszać go dziesiątkami wystających gadżetów. Tu mnie w GF1 rozbraja ten
    > demontowany zewnetrzny EVF [nie można go gdzies było w rogu upchnąć?]. Chyba
    > jednak projektanci Panasa pili razem z tymi od Olka to samo świnstwo na jednej

    Czekam na pena tylko z evf (zamiast lcd), w pokrowcu ''zenitowym'', z
    którego nie trzeba by go wyciągać. Ale szansa żadna raczej.
    Natomiast lampa niech spada, wbudowana lampa jest koszmarna zawsze,
    chyba że świecąca do góry (czyli nie wbudowana).

    > P.S. Kupowac to G7 z demobilu, czy iść w u4/3 -oto pytanie...

    Raczej w u4/3, ale jak dla af to nie w olka. W olku af to praktycznie
    G7/9/10/11

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2009-09-02 09:02:52
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-02 10:47:49 +0200, "J." <j...@i...pl> said:

> [...]
    > na jakiś czas tej lampki potrzebuje.Tym bardziej,że współczesne lustrzanki

    Raz - z tym "wszystkie" uważaj na nisko przelatujące kwantyfikatory.
    Dwa - jest mały haczyk z tą lampą w GF - GN: 6, czyli połowa tego, co w
    lustrach i większości kompaktów.

    > Tu mnie w GF1 rozbraja ten demontowany zewnetrzny EVF [nie można go
    > gdzies było w rogu upchnąć?].

    Widać nie można. Dla mnie to dobry pomysł - chcesz mieć kompakta i
    kadrowanie na zombi - nie kupujesz/zostaiasz w domu, chcesz mieć ciut
    lepiej - wyjmujesz z drugiej kieszeni i dopinasz. Chcesz na stałe -
    jest G1 (i przyglądnij się ile on tam miejsca zajmuje).

    > Chyba jednak projektanci Panasa pili razem z tymi od Olka to samo
    > świnstwo na jednej
    > imprezie, tylko mniej :-))

    Raczej z gościami z Ricoha, bo z nich zerżneli ten EVF (włącznie z
    odchylaniem).

    de Fresz

  • 13. Data: 2009-09-02 09:03:55
    Od: drmoriarty <s...@g...com>

    On 2 Wrz, 10:47, "J." <j...@i...pl> wrote:

    > Wygląda fajnie i moim zdaniem sensowniejsze toto od EP-1, bo nie wykastrowane
    > z flesza -nawet robiąc 95% zdjęć bez lampy, typowy turysta fotograf jednak raz
    > na jakiś czas tej lampki potrzebuje.
    Nie ma jeszcze chowanego scyzoryka, otwieracza do konserw, haczyków i
    ukrytych zapałek. Typowy turysta, który ma na niego wydać 3000 - 4000
    ze szkłami, może przecież potrzebować wszystkiego.
    pozdro
    Sławek

  • 14. Data: 2009-09-02 09:14:07
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Kurde, a miałem się złamać i kupić lustro... Muszę się przyjrzeć sprawości
    > AFa Panasa w porównaniu z lustrami, zwłaszcza przy kiepskim świetle, bo
    > wygląda na to, że chyba jednak kupię m43.

    W swietle dziennym nie widze zadnych problemow z AF - naciskasz spust
    i w mig masz utawiona ostrosc. Bazglosnie, szybko i dokladnie.
    Zadnych BF/FF czy OutOfFocus ;)

    Przy kiepskim swietle (tzn. jakim?) tez nie ma problemow - celujac w
    najciemniejszy
    kat pracowni AF dziala bez problemow. Jak juz jest za ciemno to nadal
    widzisz
    w wizjerze - co prawda obraz skaczacy i zaszumiony ale ostrosc ustawiasz
    recznie bez problemow. Przy takim swietle w wizjerze A100 nie widac nic :)

  • 15. Data: 2009-09-02 09:21:06
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-02 11:14:07 +0200, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> said:

    > W swietle dziennym nie widze zadnych problemow z AF - naciskasz spust
    > i w mig masz utawiona ostrosc. Bazglosnie, szybko i dokladnie.

    W takich warunkach to od biedy można uznać, że i G9 daje radę ;-)

    > Zadnych BF/FF czy OutOfFocus ;)

    Uff ;-) No właśnie, Olek i Panas to chyba jedyny system, gdzie nikt się
    nie skarżył na takie przypadłości.

    > Przy kiepskim swietle (tzn. jakim?)

    Lubię się szlajać po ciemnych kościołach, zamkach, muzeach, mrocznych
    zaułkach, wieczorem czy nawet ciemną nocą po mieście.

    > tez nie ma problemow - celujac w najciemniejszy kat pracowni AF dziala
    > bez problemow.

    Brzmi nieźle.

    > Jak juz jest za ciemno to nadal widzisz
    > w wizjerze

    Pamiętaj, że GF ma jednak słabbszy wizjer.

    > - co prawda obraz skaczacy i zaszumiony ale ostrosc ustawiasz
    > recznie bez problemow. Przy takim swietle w wizjerze A100 nie widac nic :)

    A jak z opóźnieniem migawki G1 vs A100?

    de Fresz

  • 16. Data: 2009-09-02 09:26:38
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Pamiętaj, że GF ma jednak słabbszy wizjer.

    W wizjerze czy na LCD - obraz masz taki sam.

    > A jak z opóźnieniem migawki G1 vs A100?

    W sensie razem z ustawieniem AF czy juz po?
    Nie widze zadnej istotnej roznicy, po prostu robie zdjecia :)

    W G1 jest "pre AF" - jak kadrujesz to on juz ustawia ostrosc,
    zebys mial ostro w wizjerze/LCD. Potem to juz tylko mig i juz :)

    W A100 jest "po AF" - musze po zrobieniu zdjecia sprawdzic
    czy AF znowu nie trafil ;-)

  • 17. Data: 2009-09-02 09:27:35
    Temat: GF-1 fotopolis iso sample też link
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    http://fotopolis.pl/index.php?n=9498

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 18. Data: 2009-09-02 09:45:34
    Temat: Panas m4/3 2010 roadmap
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    Three new lenses will be launched
    - the 100-300mm f/4-5.6 OIS,
    - 8mm f/3.5 fisheye,
    - 14mm f2.8 prime

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 19. Data: 2009-09-02 09:46:49
    Temat: Re: Panas m4/3 2010 roadmap
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "gietrzy" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Three new lenses will be launched
    > - the 100-300mm f/4-5.6 OIS,
    > - 8mm f/3.5 fisheye,
    > - 14mm f2.8 prime
    > pozdrawiam,
    > gietrzy

    Tia, a ceny? ;)

  • 20. Data: 2009-09-02 10:05:20
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "de Fresz" napisał

    > Tak naprawdę to z tych dwóch puszek można by zrobić jedną idealną - AF,
    > ekran i EVF z GF, stabilizacja w body i guzikologia z Pena ;-)

    To się łap za lutownicę ; )

    > Kurde, a miałem się złamać i kupić lustro... Muszę się przyjrzeć sprawości
    > AFa Panasa w porównaniu z lustrami, zwłaszcza przy kiepskim świetle, bo
    > wygląda na to, że chyba jednak kupię m43.

    Jeśli mówisz o AF w G1 to jest zauważalnie słabiej niż w lustrze. Może nie
    każdym lustrze ale po przesiadce z 40D gdzie Canon zrobił AF moich marzeń to
    w G1 zabolało.

    adam