  • 41. Data: 2009-09-02 22:37:40
    Temat: Re: GF-1 fotopolis iso sample też link
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mikolaj Tutak wrote:
    > Akurat :-) Zdjęcia testowe to się robi ze statywu i na MF.

    ...koniecznie będąc ubranym na różowo i stojąc na jednej nodze! :))

    d.

  • 42. Data: 2009-09-02 22:43:01
    Temat: Re: GF1 - oficjalnie
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mikolaj Machowski wrote:
    > Tutaj Panasonic zmarnował doskonałą sytuację. I tak system podnoszenia
    > lampy jest potwornie skomplikowany to mogli dodać trochę luzu na jakimś
    > przegubie i pozwolić na odchylanie palnika do góry. Teoretycznie liczba
    > przewodnia to zaledwie 6, ale biorąc pod uwagę, że z tego systemu ma się
    > używalne 1600 (jak niedawno udowodniłeś) to dawałoby IMO całkiem spore
    > możliwości.

    Urwij sobie :)

    > A tak to lepszy jest IMO Pen:
    > - wewnętrzna stabilizacja

    Skuteczność taka sobie :(

    > - lepsze kontrolki (dwa kółka wygodniejsze od kombinowanych cudów
    > z klikiem)

    Śliczny aparat "retro"... z podświetlanym spustem na oczojebnie niebiesko.

    > - AF być może wolniejszy, ale działający z całym 4/3 (tutaj jest
    > najwyraźniej AF z G1 czyli z kompatybilnością krucho).

    Dosypię łyżkę pieprzu:
    + cena z kosmosu
    + żałosny LCD
    + brak jakiegokolwiek EVF (nawet żałosnego)

    > ps. Tej generacji nie zamierzam sobie kupować, ale w przyszłym roku...

    Czekam na samsunga, o ile się nie załamię tym co pokaże, to może akurat
    oni? Liczę na matrycowy IS + normalna 3:2 matryca z rozsądnym szumem + LCD
    HiRes + skoro to kompakt to filmy fullHD. Za takie coś mogę dać 3kzł bez
    szkła. Chyba że coś co nie przewidziałem zdyskwalifikuje aparat. No nie
    znasz dnia i godziny!

    d.

  • 43. Data: 2009-09-02 23:35:14
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" napisał

    > To wychodzi okolo 1000zl za szklo. Troche duzo.
    > Zobaczymy realne sample to sie pomysli :)

    Dużo ?
    Dużo to będzie jak dotrze do nas.
    W preorder na Amazonie dwudziestka stoi za $399.95, a macro za $899.95.
    Ceny w euro będą takie same tyle, że w euro ; )
    Jak znam nasze realia to oficjalnie w kraju będą do wyjęcia za jakieś 1799 i
    3599 zł (po zecie w dół żeby po oczach nie gryzło ; ). Po paru miesiącach
    pewnie cena nieco pojedzie i w UK da się kupić taniej.
    Kijowo bo mi się by to macro bardzo podobało.

    adam

  • 44. Data: 2009-09-03 07:33:55
    Od: grzybu <s...@s...sp>

    Dnia 2009-09-02, śro o godzinie 22:52 +0200, dominik pisze:

    > Bardzo ładnie wygląda :)

    > Łeee...

    > Na LCD/EVF znaczy się? :D

    > Ile to to ma kropków bo się pogubiłem? Czy to ta sama technologia co
    przy
    > G1? czyli rozdzielczość wynosi jak mniemam jakieś 366*550?
    > Jak na taki grzmot to trochę cienko, bo zwyczajne "dotsowe" ekrany
    920kpix
    > mają dokładnie 640x480. Jak na EVF trochę więc to mało.

    Sugerujesz, że G1 ma 366x550? Bo z tego co wiem to ma 1.4M czyli daje to
    800x600 i to zdecydowanie widać. GF1 niestety ma tylko 220K, czyli tak
    jak w zwykłym mega zoomach.

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy

  • 45. Data: 2009-09-03 10:18:49
    Od: "Piotr Biernawski" <p...@b...com>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
    > Hands-on np. na dpreview.
    > nowy "artystyczny płaski dizajn"

    artystyczny i plaski moze tak ale nowy ? przeciez to jak brat blizniak lx'a
    :P (zreszta zdaje sie ze przewidywano ze lx4 bedzie nowym panasem m4/3... no
    i w sumie... jest ;)

    pozdrawiam
    piotrek

  • 46. Data: 2009-09-03 10:33:14
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-03 12:18:49 +0200, "Piotr Biernawski" <p...@b...com> said:

    > artystyczny i plaski moze tak ale nowy ? przeciez to jak brat blizniak lx'a
    > :P (zreszta zdaje sie ze przewidywano ze lx4 bedzie nowym panasem m4/3... no
    > i w sumie... jest ;)

    Myślę że wciąż jest rynek dla konstrukcji "all in one", bo doczepiana
    optyka chyba nigdy nie będzie miała możliwości aż takiego kurczenia, co
    dodatkowo utrudnia większa matryca. Wystarczy spojrzeć na Olkowego kita
    - ile go skrócili?

    de Fresz

  • 47. Data: 2009-09-03 10:35:25
    Od: "bikej" <b...@p...fm>

    Użytkownik "cztery" <r...@d...trzy> napisał w wiadomości

    > Eeee tam.
    > Nie ma wbudowanego flasha, AF ma gowniany, podczas krecenia filmow slychac
    > odglosy pracy i do tego jest ciezszy.
    > Ja kupie GF1 :-)

    nie wspominajac o kiepskim wyswietlaczu, co -wbrew pozorom dla niektorych-
    jest tez bardzo istotne. Bawilem sie troche tym penem i wszsytko bylo
    pieknie dopoki nie zobaczylem co widac (a raczej czego nie widac) na lcd.

  • 48. Data: 2009-09-03 11:43:21
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    bikej pisze:

> [...]
    > niektorych- jest tez bardzo istotne. Bawilem sie troche tym penem i
    > wszsytko bylo pieknie dopoki nie zobaczylem co widac (a raczej czego nie

    Ano, niestety rozdzielczość w penie nie daje takiej precyzji ręcznego
    strojenia jak już w 450D nie mówiąc o lepszych maszynkach.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 49. Data: 2009-09-03 11:51:51
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:
    > Skuteczność taka sobie :(

    Nie widzę różnicy z optyczną. 1/6 z łapy wychodzi powtarzalnie.

    > Śliczny aparat "retro"... z podświetlanym spustem na oczojebnie niebiesko.

    Chyba zielono i nie spustem tylko wyłącznikiem.

    Poza tym działa, ładne zdjęcia robi i tyle.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /każdy z nas ma jakiegoś pieprzyka, którego wolałby nie mieć/

  • 50. Data: 2009-09-03 13:16:23
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    Obserwując ukazujące się na rynku nowinki z systemu mikro 4/3 jako
    użytkownik lustrzanki zauważyłem pewny słaby punkt tego systemu: przy
    wymianie obiektywów w warunkach terenowych nic nie chroni matrycy przed
    "urazami mechanicznymi" i jest ona blisko mocowania obiektywu - w
    lustrzankach zawsze matryca jest przesłonięta lustrem - które jako pierwsze
    zbiera np. kurz, drobne zanieczyszczenia, które niesie wiatr.

    Niby szczegół - ale w praktyce np. w czasie afrykańskiego safarii - może być
    istotny ;-) .

    Pozdrawiam,
    Sławek