  • 11. Data: 2009-08-03 15:24:43
    Temat: Re: Functional programming - ksaizka do sciagniecia
    Od: "Mateusz Loskot" <m...@l...net>

    "Wojciech Muła" <w...@p...null.onet.pl.invalid> wrote in message
    news:20090803170451.02f51fa1@cat.tac...

    > Prawdziwi Programiści nie czytają książek, tylko tutoriale i to
    > styknie. I żeby tutorial był o jakimś modnym języku programowania, czy
    > jakieś coolerskiej bibliotece. Ważne, aby w tutorialach nie było
    > wzorów. W sumie najlepiej, gdyby też było mało tekstu, bo szkoda czasu
    > na czytanie.

    czyli w skrócie, "sie czyta ino tyle i miodnie styka":

    $ man printf | head -n 6

    ;-)

    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net
    pl.comp.lang.c FAQ: http://pl.cpp.wikia.com/wiki/FAQ
    C++ FAQ: http://parashift.com/c++-faq-lite

  • 12. Data: 2009-08-03 16:53:18
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    usenet <k...@g...pl> napisał(a):

    > "A.L." <a...@a...com> wrote in message

    > juz to widze, ze ktos to bedzie czytal, tracil czas na pierdoly

    Też bym chętnie dowiedział się dlaczego uznałeś to za pierdoły.
    Czy to była z Twojej strony złośliwość i się nie dowiem?

  • 13. Data: 2009-08-03 20:52:51
    Od: "usenet" <k...@g...pl>

    "Mateusz Loskot" <m...@l...net> wrote in message

    > Językiem urzędowym w IT jest język angielski, czy Ci się to podoba czy
    > nie.

    jest roznica w operowaniu angielskim na takim poziomie jaki go znaja
    polscy programisci a plynnym czytaniu ksiazki w obcym jezyku (bo
    czytanie ze slownikiem to masakra)

    > Nadal nie podałeś argumentów "przeciw" czytaniu w/w książki.

    nie jestem "przeciw" czytaniu ksiazki tylko oceniam to na innej
    podstawie - 90% prac programistycznych w Polsce i nie tylko polega na
    wyklepwaniu kodow a nie na tworzeniu zaawansowanego oprogramowania - co
    takiego swietnego powstala u polskich programistow, ze potrzebuja oni
    teoretycznej wiedzy na temat programowania? lewandowski moze cos o tym
    powiedziec, bo od dawna wypowiada sie o mizerii polskiego rynku
    programistycznego

    no chyba, ze sie pracuje w TPSA albo innej organizacji gdzie praca
    polega na wlaczeniu komputera, jest sie faktycznie zainteresowanym
    wlasnym rozwojem i sie lubi takie rzeczy ale powiedzmy to glosno - Sw
    Mikolaj nie przychodzi do wszystkich

    --
    usenet

  • 14. Data: 2009-08-03 20:54:30
    Od: "usenet" <k...@g...pl>

    "A.L." <a...@a...com> wrote in message

    > P.S. Moze przemowi do useneta to ze ksiazka "papierowa" na rynku
    > kosztuje od 150 do 200 dolcow. Widac jacys idioci uwazaja ze jest tyle
    > warta. Mimo ze z roku 1987

    ty to lewandowski jestes ostry gosc, ktos wystawil ksiazke za duza kase
    a ty od razu myslisz, ze jest ona cos warta dla przecietnego zjadacza
    kodu

    P.S Wystawilem swojego zloma na ebayu za 150 tys dolarow, mowie ci
    zajebiste auto, musisz kupic

  • 15. Data: 2009-08-03 20:55:45
    Od: "usenet" <k...@g...pl>

    "A.L." <a...@a...com> wrote in message

    > Kolega sie myli. Programisci nei czytaja tutoriali. Programisci
    > uzywaja "helpa"

    to i tak lepiej, bo np lewandowski jest programista (kim on nie jest)
    tylko w usenecie a normalnie czysci szoruje miotla na placu

    --
    usenet

  • 16. Data: 2009-08-03 21:42:29
    Od: Mateusz Loskot <s...@s...net>

    usenet wrote:
    > "Mateusz Loskot" <m...@l...net> wrote in message

    > jest roznica w operowaniu angielskim na takim poziomie jaki go znaja
    > polscy programisci a plynnym czytaniu ksiazki w obcym jezyku (bo
    > czytanie ze slownikiem to masakra)

    Kombinujesz. Język albo się zna na poziomie czytania ze zrozumieniem
    tekstów w nim napisanych, albo sie nie zna. Albo rozumiesz co stoi w
    MSDN, w książkach, na blogach, albo nie rozumiesz.

    > nie jestem "przeciw" czytaniu ksiazki tylko oceniam to na innej
    > podstawie - 90% prac programistycznych w Polsce i nie tylko polega na
    > wyklepwaniu kodow a nie na tworzeniu zaawansowanego oprogramowania -

    A więc, pracowałeś przy 90% projektach programistycznych w PL
    lub przeprowadzałeś badania i posiadasz odpowiednie statystyki pod ręką.

    > co takiego swietnego powstala u polskich programistow, ze potrzebuja
    > oni teoretycznej wiedzy na temat programowania?

    W zasadzie to nie wiem jak na to odpowiedzieć.
    Chcesz mi powiedzieć, że prawnik potrafi złożyć do kupy
    dobrą mowę obronną, bez znajomości prawa, a jedynie
    na takiej podstawie, że "ma gadane", tak?

    > lewandowski moze cos o tym powiedziec, bo od dawna wypowiada sie o
    > mizerii polskiego rynku programistycznego

    Zluzuj z epitetologią, bo nie ma na nią zapotrzebowania.

    Kombinujesz, ponownie.

    Pozdrawiam,
    --
    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net
    Charter Member of OSGeo, http://osgeo.org

  • 17. Data: 2009-08-03 22:56:25
    Od: "usenet" <k...@g...pl>

    "Mateusz Loskot" <s...@s...net> wrote in message
> [...]

    > tekstów w nim napisanych, albo sie nie zna. Albo rozumiesz co stoi w
    > MSDN, w książkach, na blogach, albo nie rozumiesz.

    Niestety nie. Znajomosc jezyka to plynna rzecz i to czy rozumiesz to co
    czytasz ma malo wspolnego ze znajomoscia jezyka, ma raczej zwiazek z
    ogolna pojeta inteligencja. Jesli idzie o jezyk to spotkalem dosc duzo
    osob, ktorym wydawalo sie, ze mowia po angielsku a potem sie okazywalo,
    ze owszem rozumieli cos tam z akapitu, czesc sobie dopowiedzieli, czesc
    zrozumieli z kontekstu lecz niestety kluczowe rzeczy zawsze byly
    nieznane.

    > A więc, pracowałeś przy 90% projektach programistycznych w PL
    > lub przeprowadzałeś badania i posiadasz odpowiednie statystyki pod
    > ręką.

    Nie

    > W zasadzie to nie wiem jak na to odpowiedzieć.
    > Chcesz mi powiedzieć, że prawnik potrafi złożyć do kupy
    > dobrą mowę obronną, bez znajomości prawa, a jedynie
    > na takiej podstawie, że "ma gadane", tak?

    Wlasciwie nie musisz odpowiadac ani komentowa, nie ma przymusu. Jednakze
    jakims sposobem kreatywnosc polskich inzynierow jest dosc slaba, typowo
    polskich projektow ktore zdobyly jakas tam popularnosc wlasciwie nie ma.
    Jedynie co pamietam to jakas tam biblioteka Alladyna czy jakos tak.
    Projekt rownie szybko umarl jak powstal. A czy Ty mozesz wymienic
    innowacyjne produkty polskiej sceny programistycznej?

    > Zluzuj z epitetologią

    A co to takiego? Nie znalazlem takiego slowa w slowniku

    --
    usenet

  • 18. Data: 2009-08-04 01:41:25
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 3 Aug 2009 16:53:18 +0000 (UTC), "Mariusz Marszałkowski"
    <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    >Też bym chętnie dowiedział się dlaczego uznałeś to za pierdoły.
    >Czy to była z Twojej strony złośliwość i się nie dowiem?

    Mysle ze on odpadl juz przy czytaniu rozdzialu "Podziekowania". Za
    trudne. No i kurde, po angielsku.

    A.L.

  • 19. Data: 2009-08-04 09:54:30
    Od: "Mateusz Loskot" <m...@l...net>

    "usenet" <k...@g...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Niestety nie. Znajomosc jezyka to plynna rzecz i to czy rozumiesz to co
    > czytasz ma malo wspolnego ze znajomoscia jezyka, ma raczej zwiazek z

    Ma związek, ale zakładając, że czytający to średnio-inteligentna małpa
    z dostępem do słownika, to po paru godzinach z tekstami tego rodzaju,
    moim zdaniem bardzo szybko załapie język techniczny i bedzie w stanie czytać
    ze zrozumieniem (nadal używając słownika w razie potrzeby)

> [...]
    > akapitu, czesc sobie dopowiedzieli, czesc zrozumieli z kontekstu lecz
    > niestety kluczowe rzeczy zawsze byly nieznane.

    Czytanie tekstów w języku obcym, a używanie języka obcego w
    mowie to dwie różne sztuki, częściowo się nakładające
    (zasób słów, gramatyka), jednak nie są tym samym.
    Mój ojciec czyta teksty (mechanika, technika) po rosyjsku, niemiecku i
    angielsku, ale w mowie potrafi posługiwać się jedynie niemieckim.

    > Nie

    Jest jasność.

    > Wlasciwie nie musisz odpowiadac ani komentowa, nie ma przymusu. Jednakze
    > jakims sposobem kreatywnosc polskich inzynierow jest dosc slaba, typowo
    > polskich projektow ktore zdobyly jakas tam popularnosc wlasciwie nie ma.

    Ponownie, brak konkretów, przykładów, numerków.

    > Jedynie co pamietam to jakas tam biblioteka Alladyna czy jakos tak.

    A, jedyne co pamiętasz, to OK.
    Dla mnie taka analiza jest jednak pęka kłaków warta.

    > Projekt rownie szybko umarl jak powstal. A czy Ty mozesz wymienic
    > innowacyjne produkty polskiej sceny programistycznej?

    > A co to takiego? Nie znalazlem takiego slowa w slowniku

    To neologizm użyty tutaj celowo (Waszakowa K., 2005, U. W-wski)

    Pozdrawiam,

  • 20. Data: 2009-08-04 09:58:10
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    usenet wrote:

> [...]
    > zrozumieli z kontekstu lecz niestety kluczowe rzeczy zawsze byly nieznane.

    Cóż, programista angielski znać musi w takim stopniu, żeby "kluczowe
    rzeczy zawsze były znane". Książki informatyczne to nie literatura
    piękna, język jest wystarczająco prosty, żeby średnio rozgarnięty
    człowiek go szybko opanował. Trzeba tylko chcieć. A też i warto mieć
    "kulturę informatryczną", czyli np. poznać język specjalistyczny, choćby
    przy okazji studiów.

    Oczywiście zwykły wklepywacz kodu tego wszytskiego znać nie musi. Ale
    programistą to on nie będzie. Zostanie na poziomie: "tu masz szkielet
    klasy, tu masz specyfikację, za tydzień ma być wypełnione kodem".

> [...]
    > jakims sposobem kreatywnosc polskich inzynierow jest dosc slaba, typowo
    > polskich projektow ktore zdobyly jakas tam popularnosc wlasciwie nie ma.

    Co to, wybory miss?

    Znam parę projektów które nie zdobywały popularności bo i wcale nie
    miały takiego celu (a nawet wręcz przeciwnie, systemy militarne mają
    działać a nie być popularne) a są dobrym efektem "kreatywności polskich
    inżynierów".

    > Jedynie co pamietam to jakas tam biblioteka Alladyna czy jakos tak.
    > Projekt rownie szybko umarl jak powstal. A czy Ty mozesz wymienic
    > innowacyjne produkty polskiej sceny programistycznej?

    Mogę ale nie wymienię, bo patrz wyżej.

    > A co to takiego? Nie znalazlem takiego slowa w slowniku

    Poszukaj w słowniku słowa "epitet". To, zresztą, jeśli mówimy o kulturze
    (patrz 12 akapitów wyżej), jest elementem kultury ogólnej, kto maturę
    zdał, powinien wiedzieć co to znaczy...

    pzdr
    \SK