  • 101. Data: 2009-08-10 21:19:11
    Temat: Re: Functional programming - ksaizka do sciagniecia
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "usenet" <k...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:h5puui$6sk$...@i...gazeta.pl...
    > calej wypowiedzi, powiedzialbym wrecz ze jest to "retoryczne nie wiem"

    Ej, dostarczasz mi rozrywki, szkoda że na tak niskim poziomie.

    slawek

  • 102. Data: 2009-08-11 08:02:25
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "slawek"
    >Wiążące na terenie USA? Ciekawe, ciekawe.

    A co nas tu obchodzi co jest wiążące na terenie USA?

    >Nota bene, taki np. egzemplarz programu MS Office 2007 można pobrać
    >bezpłatnie z serwera MS. Sęk w tym, że do tego aby działał potrzebny jest
    >jeszcze klucz, a aby mieć klucz, trzeba zakupić licencję

    W kwestii formalnej - nie "zakupić licencję", bo "zakup" to umowa
    kupna-sprzedaży.

    >- przy czym w
    >tekście licencji jest wprost napisane że MS ma prawo ją wypowiedzieć z
    >powodu widzimisię MS.

    Co jest niezgodne z polskim prawem.
    Popatrz sobie np. tu:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=393

    --
    [------------------------] Powyższy post został napisany w stanie ogra-
    [ K...@e...eu.org ] niczonej świadomości i należy się spodzie-

  • 103. Data: 2009-08-11 08:22:23
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:s...@e...rdc
    .pl...
    > A co nas tu obchodzi co jest wiążące na terenie USA?

    Jeżeli dyskutujemy o modelu biznesowym jaki stosując MS stał się potęgą, to
    chyba coś powinno obchodzić.

    > Co jest niezgodne z polskim prawem.
    > Popatrz sobie np. tu:
    > http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=393

    A niech sobie będzie! Myślisz że MS obchodzi jakie jest prawo w Polsce/UE
    albo w np. Chinach? Jeżeli nawet odpowiedź brzmi "tak" - to dlatego że m.i.
    MS doprowadził do nowelizacji prawa autorskiego - przejścia od tego co było
    w PRL do tego co mamy w n-tej RP. Co zaś do Federacji Konsumentów - ile razy
    rozmawiam z tymi ludkami, to miałem wrażenie że to banda niedorostków którzy
    nie osiągnęli jeszcze 15 roku życia. Niczego nie potrafią, zero inicjatywy,
    ot taka kanapowa organizacja bardziej zmarginalizowana niż Liga Kobiet.

    Przejrzałem pobieżnie co tam jest w linku - i szczerze - nie widzę co
    miałoby wykluczać możliwość rozwiązania umowy licencyjnej przez MS.

    slawek

  • 104. Data: 2009-08-11 08:29:06
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "slawek"
    >Jeżeli dyskutujemy o modelu biznesowym jaki stosując MS stał się potęgą, to
    >chyba coś powinno obchodzić.

    I sądzisz, że przed MS nie było praw autorskich i licencjonowania
    utworów? Odważna teza. Teraz jeszcze tylko pozostaje ci jej dowiedzenie.

> [...]
    >MS doprowadził do nowelizacji prawa autorskiego - przejścia od tego co było

    Nie zapominaj, że to MS wygrał IIWŚ.

> [...]
    >
    >Przejrzałem pobieżnie co tam jest w linku - i szczerze - nie widzę co
    >miałoby wykluczać możliwość rozwiązania umowy licencyjnej przez MS.

    Poczytaj sobie o klauzulach niedozwolonych.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Microsoft Office 2000: Wzrasta Twoje IQ
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 105. Data: 2009-08-11 10:17:58
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

> [...]
    > I sądzisz, że przed MS nie było praw autorskich i licencjonowania
    > utworów? Odważna teza. Teraz jeszcze tylko pozostaje ci jej dowiedzenie.

    Zdziwisz się, ale rozmaicie (przed "epoką MS") pojmowano dziś oczywiste
    sprawy: np. firma Boeing kupiła 1 szt. pudełka z programem i uważała że jest
    ok jak używa tego programu na niemal wszystkich swoich komputerach.
    Pojmowanie programu jako dzieła autorskiego etc.? Ty się puknij mocno w
    czółko - jeszcze w 1994 w Polsce nie było to respektowane.

    > Nie zapominaj, że to MS wygrał IIWŚ.

    Ty jak radio Erewań: nie MS ale IBM, nie wygrał ale dostarczał "komputerów"
    używanych w obozach koncentracyjnych, i nie w czasie ale przed IIWW.

    > Poczytaj sobie o klauzulach niedozwolonych.

    Poczytałem - i nijak z tego nie wynika, że niedozwolone miałoby być
    pozostawienie możliwości rozwiązania umowy przez którąkolwiek ze stron. Mogę
    MS nie lubić bo mam taki kaprys, ale MS gra fair play - nie słyszałem aby MS
    cofnął licencję z jakiejś błahej przyczyny. Jeszcze inaczej - wchodzisz na
    czyjś prywatny teren, chcesz tam biwakować i właściciel terenu się zgadza.
    Ale zamiast spokojnego biwakowania urządzasz burdę, śmiecisz i hałasujesz.
    Gospodarz ma jak najbardziej prawo cię wyprosić. Tak to działa.

    slawek

  • 106. Data: 2009-08-11 10:40:33
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    slawek wrote:

> [...]
    > to chyba coś powinno obchodzić.

    ory=393

    > A niech sobie będzie! Myślisz że MS obchodzi jakie jest prawo w

    Pierwsza sprawa - nie mieszajmy relacji przedsiębiorca-konsument, a
    przedsiębiorca-przedsiębiorca lub przedsiębiorca-administracja.

    Klauzule niedozwolone (i inne obostrzenia dotyczące sprzedaży
    konsumenckiej) istnieją tylko w pierwszym przypadku.

    Jedna z przykładowych klauzl niedozwolonych:
    "wyłącza jurysdykcję polskich sądów" - ergo MS _musi_ interesować
    polskie prawo, jeśli sprzedaje w Polsce konsumentom.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 107. Data: 2009-08-11 10:49:03
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "slawek"
    >Ty się puknij mocno w
    >czółko

    I tyle w kwestii dyskusji.

    >Ty jak radio Erewań: nie MS ale IBM, nie wygrał ale dostarczał "komputerów"
    >używanych w obozach koncentracyjnych, i nie w czasie ale przed IIWW.

    Sprawdź czy nie masz mokrej głowy.

    >Poczytałem

    Nie widać.

    >- i nijak z tego nie wynika, że niedozwolone miałoby być
    >pozostawienie możliwości rozwiązania umowy przez którąkolwiek ze stron.

    Pisałeś, że MS może rozwiązać umowę licencyjną jak będzie mieć takie
    widzimisię. To jest bzdura.

    >Mogę
    >MS nie lubić bo mam taki kaprys, ale MS gra fair play - nie słyszałem aby MS
    >cofnął licencję z jakiejś błahej przyczyny.

    No jasne. "A mógł zabić!"

> [...]
    >Ale zamiast spokojnego biwakowania urządzasz burdę, śmiecisz i hałasujesz.
    >Gospodarz ma jak najbardziej prawo cię wyprosić. Tak to działa.

    Jeszcze dodaj jakieś porównanie motoryzacyjne, bo tego w tym wątku dotąd
    nie mieliśmy. Będzie weselej.

    --
    [------------------------] Or maybe a } was forgotten somewhere earli-
    [ K...@e...eu.org ] er, and things are all screwed up? I'm go-

  • 108. Data: 2009-08-11 10:52:10
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Paweł Kierski"
> [...]
    >
    > Klauzule niedozwolone (i inne obostrzenia dotyczące sprzedaży
    >konsumenckiej) istnieją tylko w pierwszym przypadku.

    Pamiętajmy jednak, że EULA jest jedna, niezależnie od tego, czy drugą
    stroną jest osoba prywatna, czy firma. [1]

    --
    [------------------------] THE PRINCIPAL'S TOUPEE IS NOT A FRISBEE(Bart
    [ K...@e...eu.org ] Simpson on chalkboard in episode 9F12)

  • 109. Data: 2009-08-11 11:09:13
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    Mariusz Kruk wrote:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Paweł Kierski"

    > Pamiętajmy jednak, że EULA jest jedna, niezależnie od tego, czy drugą
    > stroną jest osoba prywatna, czy firma. [1]

    Czyli pod polską jurysdykcją możliwe jest, że w przypadku konsumenta
    będzie inaczej interpretowana niż w przypadku firmy.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 110. Data: 2009-08-11 11:17:37
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Paweł Kierski"
    > Czyli pod polską jurysdykcją możliwe jest, że w przypadku konsumenta
    >będzie inaczej interpretowana niż w przypadku firmy.

    Jeśli rozpatrywalibyśmy pojedynczy przypadek - tak.
    (choć jeszcze - w przypadku tego konkretnego podmiotu - można byłoby
    próbować coś ugrać na ochronie konkurencji, nie tylko konsumenta)
    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ There are three ways to do something: do it
    .\....@e...eu.org.\.\. yourself, hire someone or forbid your kids