    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Functional programming - ksaizka do sciagniecia
    Date: Tue, 04 Aug 2009 11:58:10 +0200

    usenet wrote:

    > Niestety nie. Znajomosc jezyka to plynna rzecz i to czy rozumiesz to co
    > czytasz ma malo wspolnego ze znajomoscia jezyka, ma raczej zwiazek z
    > ogolna pojeta inteligencja. Jesli idzie o jezyk to spotkalem dosc duzo
    > osob, ktorym wydawalo sie, ze mowia po angielsku a potem sie okazywalo,
    > ze owszem rozumieli cos tam z akapitu, czesc sobie dopowiedzieli, czesc
    > zrozumieli z kontekstu lecz niestety kluczowe rzeczy zawsze byly nieznane.

    Cóż, programista angielski znać musi w takim stopniu, żeby "kluczowe
    rzeczy zawsze były znane". Książki informatyczne to nie literatura
    piękna, język jest wystarczająco prosty, żeby średnio rozgarnięty
    człowiek go szybko opanował. Trzeba tylko chcieć. A też i warto mieć
    "kulturę informatryczną", czyli np. poznać język specjalistyczny, choćby
    przy okazji studiów.

    Oczywiście zwykły wklepywacz kodu tego wszytskiego znać nie musi. Ale
    programistą to on nie będzie. Zostanie na poziomie: "tu masz szkielet
    klasy, tu masz specyfikację, za tydzień ma być wypełnione kodem".

    > Nie

    > Wlasciwie nie musisz odpowiadac ani komentowa, nie ma przymusu. Jednakze
    > jakims sposobem kreatywnosc polskich inzynierow jest dosc slaba, typowo
    > polskich projektow ktore zdobyly jakas tam popularnosc wlasciwie nie ma.

    Co to, wybory miss?

    Znam parę projektów które nie zdobywały popularności bo i wcale nie
    miały takiego celu (a nawet wręcz przeciwnie, systemy militarne mają
    działać a nie być popularne) a są dobrym efektem "kreatywności polskich
    inżynierów".

    > Jedynie co pamietam to jakas tam biblioteka Alladyna czy jakos tak.
    > Projekt rownie szybko umarl jak powstal. A czy Ty mozesz wymienic
    > innowacyjne produkty polskiej sceny programistycznej?

    Mogę ale nie wymienię, bo patrz wyżej.

    > A co to takiego? Nie znalazlem takiego slowa w slowniku

    Poszukaj w słowniku słowa "epitet". To, zresztą, jeśli mówimy o kulturze
    (patrz 12 akapitów wyżej), jest elementem kultury ogólnej, kto maturę
    zdał, powinien wiedzieć co to znaczy...

    pzdr
    \SK