  • Data: 2009-09-30 06:38:38
    Temat: Re: Fuji miażdży system
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 29 Sep 2009 10:49:18 +0200, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > Dla mnie aparat do którego można podpiąć dowolny manual, z LV i matrycą Fuji to
    > po prostu ideał.

    niby tak ale jest pewno ale -
    w takim 4/3 czy m4/3 z dowolnych manuali IMO jest sens stosować szkła o
    ogniskowej wiekszej i równej 50mm. Podpinanie manualna nawet 20mm by
    uzyskać eq 40 raczej nie ma sensu bo w tym zakresie kity bąda sie
    sprawdzały równie dobrze/lepiej.
    Ma to sens jak sie chce podłączyć 50 1,4 albo coś dłuższego. Faktycznie
    można wtedy z tego wykrzesać niezłe, tanie i jasne tele czy porterówkę.
    Ale IMO w takich wypadkach też najczesciej nie jest potrzeba wielka
    dynamika matrycy.
    Tak dynamika jest przydatna gdy sie strzela szerokie katy/krajobrazy. A
    tutaj po przeliczeniu wybór szerokich manuali jest już żaden.

    --
    www.warszawski.info