  • Data: 2009-09-30 18:44:42
    Temat: Re: Fuji miażdży system
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 30 Wrz, 18:41, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
    > Rzecze Nieznajomy:

    > Przepraszam gdzie daje lepsze efekty?
    >
    > Wiesz co pokazałeś w linku? Porównanie normalnego HR z EXR w trybie
    > "przeksaluj w dół dwa razy". Ten tryb działa do niczego i nie bardzo
    > rozumiem co to ma mieć wspólnego z prawdziwymi zaletami EXR jakimi są
    > dynamika i możliwość jej poświęcenia na rzecz normalnej rozdzielczości.

    No właśnie 12mega EXR przeskalowane w dół (do 6 mega) dużo gorsze niż
    natywne 6 mega HR, czyli jedna wielka porażka.

    Faktycznie jedyną zaletą EXR jest większa dynamika kosztem
    rozdzielczości, jak znalazł dla kogoś kto miewa kłopoty z prawidłowym
    naświetleniem.

    > Poza tym co ty chcesz porównywać, odszumione jpgi??? Jaja sobie robisz?

    A co w RAW proporcje magicznie się zmienią ?

    > I co ma malutka matryca w kompakcie wspólnego z dużą matrycą w 4/3?

    F200EXR ma nawet większą matrycę niż F31fd
    Przy większych matrycach o takich samych wielkościach tendencja bedzie
    identyczna.

    Słowem, żadna rewelacja, nie ma się czym podniecać.

    > Może S5
    > też mam sprzedać, bo mam gorsze wysokie ISO niż w 50D?

    Nie tylko od 50D gorsze ....