-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.n
eostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mai
l
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Francuzi obiecują hybrydę na powietrze
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <ke6p4j$qq2$1@news.task.gda.pl>
Date: Mon, 28 Jan 2013 22:17:10 +0100
Message-ID: <1qwr9qufpv2ww$.ze2117cgbhae.dlg@40tude.net>
Lines: 19
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.124.167
X-Trace: 1359407831 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1224 83.25.124.167:61839
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2481314
[ ukryj nagłówki ]Dnia Mon, 28 Jan 2013 22:04:19 +0100, z napisał(a):
> http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Francuzi-obiecuja-
hybryde-na-powietrze,wid,15288598,wiadomosc.html
Samochody na sprężone powietrze zawsze będą miały doskonały PR.
Większość ludzi nie rozumie praw fizyki i już oczami wyobraźni widzą siebie
jak za darmo "tankują" przy kompresorze do kół na stacji ;)
Jak już tu kiedyś było liczone - sprawność takiej pneumatyki jest dużo
niższa niż chemii w akumulatorach.
Może do niewielkiego odzysku i tak traconej energii przy hamowaniu by się
to nadało, ale to byłby taki KERS na kilka sekund, a nie jako realny napęd
tak jak to piszą w artykule.
Gdyby hamując przed światłami zmagazynować energię która po zmianie na
zielone byłaby w stanie rozpędzić samochód do połowy prędkości przed
hamowaniem, to pewnie byłoby coś.
Ale nigdzie więcej takiego systemu nie widzę.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.01.13 09:24 Andrzej Lawa
- 29.01.13 10:00 J.F
- 29.01.13 10:07 z
- 29.01.13 13:12 Andrzej Lawa
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=