  • 471. Data: 2021-04-24 22:08:14
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale po telefonie na infolinie natychmiast przechodzilo ?

    Nie.

    > Ale pisales, ze bylo zatkane lacze miedzy DSLAM a "czyms wyzej".
    > To trzeba na tym czyms priorytety wprowadzic.
    >
    > A czy te DSLAM takie glupie ... to mam watpliwosci.

    Nie wiem co (lub kto) głupie, ale tego zrobić nie potrafili (albo nie
    chcieli).

    Podpisałem.

    --
    Jarek

  • 472. Data: 2021-04-24 22:18:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
    Pan J.F. napisał:
    >Nie.

    To w czym byl problem ze zgloszeniem?
    Bo pisales, ze oni chcieli wynik speedtesta ?

    >Nie wiem co (lub kto) głupie, ale tego zrobić nie potrafili (albo nie
    >chcieli).

    Pomiedzy "nie chcieli" a nie "sprzet nie umie" jest duza roznica.

    A sprzet chyba jakie priorytety ma, zeby np TV nie rwala ..

    >Podpisałem.

    A o innych to pisales
    "A jeszcze większym, by najpierw umowę podpisać, a potem żalić się
    na newsach jacy to oszuści."

    :-P

    J.

  • 473. Data: 2021-04-24 22:37:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > To w czym byl problem ze zgloszeniem?
    > Bo pisales, ze oni chcieli wynik speedtesta ?

    Problem był w *losowym* występowaniu zjawiska, co było zgłaszane.
    Odpowiedzi na zgłoszenie były kompletnie bez sensu, bo opierały się
    również na losowym *pojedynczym* pomiarze, przeważnie niedługo po
    ustąpieniu zaciachu.

    > Pomiedzy "nie chcieli" a nie "sprzet nie umie" jest duza roznica.

    Dla mnie żadna.

    > A sprzet chyba jakie priorytety ma, zeby np TV nie rwala ..

    TV jest rozsyłana z tego samego miejsca, w którym stoi DSLAM.
    Stamtąd łączność jest bez zarzutu. Poza tym TV rozsyłana jest
    innym kanałem, a rozdział między kanałami nie opiera się na
    priorytetach (w sensie ruchu IP).

    > A o innych to pisales
    > "A jeszcze większym, by najpierw umowę podpisać, a potem żalić
    > się na newsach jacy to oszuści."

    Ale ja się nie żalę bez sensu, tak jak ci inni.

    --
    Jarek

  • 474. Data: 2021-04-25 08:57:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
    Pan J.F. napisał:

    >Dla mnie żadna.

    Ja tam widze roznice miedzy nie chceniem podniesienia priorytetu
    jednemu awanturujacemu sie klientowi, a globalnym ustawieniem
    priorytetu na serwer speedtesta, zarzadzonym odgornie, aby klienci sie
    nie awanturowali :-)

    >TV jest rozsyłana z tego samego miejsca, w którym stoi DSLAM.

    No ba, przez DSLAM, ale doslac do DSLAM jakos trzeba.

    >Stamtąd łączność jest bez zarzutu. Poza tym TV rozsyłana jest
    >innym kanałem, a rozdział między kanałami nie opiera się na
    >priorytetach (w sensie ruchu IP).

    Innym kanalem, ale czy nie wirtualnym?
    Wiec priorytety nadal moga byc, tylko np w sensie ATM a nie IP ...

    >Ale ja się nie żalę bez sensu, tak jak ci inni.

    Jak sie radykalnie pogorszy, to bedziesz :-P
    A Trybun Ci z satysfakcja odpisze "widzialy galy co podpisywaly " :-P

    J.

  • 475. Data: 2021-04-25 14:30:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > jednemu awanturujacemu sie klientowi, a globalnym ustawieniem
    > priorytetu na serwer speedtesta, zarzadzonym odgornie, aby klienci

    Jedno co mogli zrobić, to dać bonifikatę na abonament. System billingowy
    jest na to przygotowany. Zarządzania siecią powyżej najprostszych potrzeb
    nie mają żadnego.

    > No ba, przez DSLAM, ale doslac do DSLAM jakos trzeba.

    Z innego miejsca.

    > Innym kanalem, ale czy nie wirtualnym?

    Niekoniecznie.

    > Wiec priorytety nadal moga byc, tylko np w sensie ATM a nie IP ...

    Kanał dosyłowy dla TV jest przewidywalny, zależy od liczby programów,
    a nie liczby odbiorców.

    > Jak sie radykalnie pogorszy, to bedziesz :-P

    Ale nie na umowę.

    > A Trybun Ci z satysfakcja odpisze "widzialy galy co podpisywaly " :-P

    Mała szansa, że przeczytam. W ogóle mała szansa.

    --
    Jarek

  • 476. Data: 2021-04-25 14:58:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
    Pan J.F. napisał:

> [...]
    >billingowy
    >jest na to przygotowany. Zarządzania siecią powyżej najprostszych

    Cos tam maja, bo czasem wysylaja "wykrylismy grozne oprogramowanie i
    wylaczylismy dostep do internetu".

    >Z innego miejsca.

    Z innego, ale gdzies tam przed DSLAM to juz chyba jednak po tym samym
    laczu.

    >Niekoniecznie.

    Niekoniecznie.

    >Kanał dosyłowy dla TV jest przewidywalny, zależy od liczby programów,
    >a nie liczby odbiorców.

    Tak by wypadalo ... a liczba programow - chyba wszedzie ta sama.

    J.

  • 477. Data: 2021-04-25 16:47:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Cos tam maja, bo czasem wysylaja "wykrylismy grozne oprogramowanie
    > i wylaczylismy dostep do internetu".

    Jest dokładnie tak. Mogą włączyć lub wyłączyć. Nic ponad to. Nawet
    nie ma różnicowania przepustowości, które kiedyś było w ofercie.

    > Z innego, ale gdzies tam przed DSLAM to juz chyba jednak po tym
    > samym laczu.

    O komunikacji przes DSLAM do abonenta już się kilka razy wypowiadałem:
    zawsze była bez zarzutu.

    --
    Jarek

  • 478. Data: 2021-04-25 17:16:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
    Pan J.F. napisał:

    >O komunikacji przes DSLAM do abonenta już się kilka razy
    >wypowiadałem:
    >zawsze była bez zarzutu.

    A ja o tym, ze o ile dane TV pochodza z innego zrodla niz internetowe,
    to juz do DSLAM jednym kanalem splywaja, bo po co dwa rozne ?

    I pewnie jeszcze pare "routerow" wczesniej juz leca razem.
    Tzn - moze w Warszawie to inaczej wyglada, ale jak maja dane z
    Warszawy do Wroclawia dotrzec, to juz wspolnym kablem :-)

    A tak swoja droga ... gdzie sie sprawdza wykupiony pakiet TV?
    DSLAM taki cwany, ze niewykupionych programow nie wysle, czy Funboxa
    mozna zhackowac ? :-)

    J.

  • 479. Data: 2021-04-25 18:56:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > A ja o tym, ze o ile dane TV pochodza z innego zrodla niz internetowe,
    > to juz do DSLAM jednym kanalem splywaja, bo po co dwa rozne ?

    Jest to inny kanał, choć w tym samym medium transmisyjnym.

    > I pewnie jeszcze pare "routerow" wczesniej juz leca razem.
    > Tzn - moze w Warszawie to inaczej wyglada, ale jak maja dane
    > z Warszawy do Wroclawia dotrzec, to juz wspolnym kablem :-)

    No właśnie nie. W moim przypadku u obecnego operatora zwrotnica
    jest już w pierwszym routerze: do Wroławia tędy, a do Białegostoku
    tamtędy. Co ciekawe, gdy aktywne było łącze zastępcze, to do innego
    komputera w Warszawie szło przez Amsterdam i Frankfurt, czy jakoś
    podobnie.

    > A tak swoja droga ... gdzie sie sprawdza wykupiony pakiet TV?

    Nie wiem, nie używam TV.

    --
    Jarek

  • 480. Data: 2021-04-29 08:57:28
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 23.04.2021 o 13:26, J.F. pisze:
    > Użytkownik "trybun"  napisał w wiadomości grup

    > Ale na co umowe - na internet?
    >
    > Zamawialem 1Gb/s, to sie spodziewam, ze lacze miedzy mna a dostawca
    > bedzie mialo 1Gb/s.
    >
    > A cala reszta jest juz niestety niepewna, wiec wiec sie tu niepewnosci
    > spodziewam :-)
    > No dobra - spodziewam sie, ze reszta bedzie chodzila "szybko", ale juz
    > bez konkretnych wartosci.
    >
    > A i na laczu lokalnym jest problem, bo co bedzie, jak owszem -
    > predkosc jest 1Gb/s, ale przepustowosc dzielona z setka sasiadow ...
    > spelnili, nie spelnili ?

    Czyżbym pisał niezrozumiale, - jest cała masa umów tak formułowanych za
    które oferenci powinni lądować za kratkami jako jawni oszuści, nie
    lądują - przyszło nam funkcjonować w ewidentnie złym dla uczciwych ludzi
    systemie,. Nawet nie czepiałbym się tych złodziei, po prostu są tacy
    jacy są, ale do tej armii urzędasów zwanych naszymi klientów
    "rzecznikami" to już mam duże większe uwagi, a największe to do takich
    jak Ty - klientów tak samo walonych w rogi a jeszcze próbujących
    usprawiedliwiać to wszystko.