  • 271. Data: 2021-03-17 14:05:11
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-03-17 o 12:45, trybun pisze:

    > Interesują mnie odpowiedzi na pytania które zadałem. A nie przypominam
    > sobie abym pytał o równania matematyczne. Ten kalkulator jakoś nie chce
    > odpowiedzieć jakie wartości ze swojej fotowoltaiki osiąga kolega Piotr
    > Gałka.

    Jakbyś nie pamiętał to na początku pisałem coś w stylu, że się nigdy
    specjalnie nie interesowałem fotowoltaiką. A napisałem tak bo nie
    mieszkam w domku.

    Nie jestem w stanie pomóc Ci takimi informacjami. Jakbym był, nie
    omieszkałbym podać tych danych.

    > No to sobie z nim poteoretyzuj skoro i tak nie znasz odpowiedzi na to o
    > co ja pytam. Czysta strata czasu dla Ciebie i dla mnie.

    Myślę, że nikt nie wie ile z Twoich paneli uzyskasz dokładnie.

    Ja się staram wytłumaczyć od czego i jak to (przynajmniej z pewną
    dokładnością) zależy na tyle na ile coś o tym mogę wiedzieć, a mogę
    wiedzieć tylko tyle jak określić strumień światła ogarnianego przez
    Twoje panele (tak ja są zainstalowane) w stosunku do maksymalnego
    strumienia ogarnianego przez te panele (gdyby były prostopadle do Słońca).
    I szczerze mówiąc to uważam, że o to mniej więcej pytałeś: "Moc
    znamionowa 7 z czymś, ja uzyskuję około 5 - reklamować, czy nie?"
    P.G.

  • 272. Data: 2021-03-17 14:09:21
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-03-17 o 12:43, trybun pisze:
    > I gwoli ścisłości -
    > nikim nie gardzę, teoretyzowanie matematyczne w kwestii wydajności
    > fotowoltaiki co najwyżej może mnie wprawić w stan ocipienia pomieszanego
    > z niedowierzaniem jak można było aż tak dać się wytresować w kuźniach
    > tępienia intelektu.

    "Czucie i wiara silniej mówi do mnie niż mędrca szkiełko i oko."
    Pod pojęciem intelektu zdaje mi się rozumiesz tę pierwszą część a ja tę
    drugą i tu jest pies pogrzebany.
    P.G.

  • 273. Data: 2021-03-17 14:24:36
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-03-17 o 12:42, trybun pisze:

    > Bo i 90 stopni to nie jest punkt "0" , nie widziałem danych mówiących o
    > rzeczywistym ideale nachylenia paneli innym niż okolice 38stopni.

    Intelekt, o którym piszesz gdzie indziej, polega między innymi na
    umiejętności ogarniania kontekstu czyjejś wypowiedzi. Od jakiegoś czasu
    bywa to nazywane "czytaniem ze zrozumieniem" (dawniej było oczywiste, że
    jak ktoś czyta to rozumie, ale czasy się zmieniły).

    Wykazujesz się wybitnym nie zrozumieniem kiedy o którym kącie jest mowa.
    90 to jest prostopadłe ustawienie względem kierunku 'na Słońce'.
    38 to odchylenie od poziomu wynikające z naszej szerokości (90-52=38).
    Czyli to są zupełnie inne kąty - mierzone względem innego kierunku.
    Dziwiąc się, że ktoś określa ideał jako 90 a Ty widziałeś gdzieś, że
    ideał to 38 sam wystawiasz sobie dobitne świadectwo swojego intelektu.
    P.G.

  • 274. Data: 2021-03-17 14:30:11
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-03-17 o 12:53, trybun pisze:
    > To taka popseudokomusza mentalność
    > że urząd czy fabryka itd to coś od czego nie należy się domagać
    > zadośćuczynienia.

    Jesteś na najlepszej drodze aby zamknąć kota w mikrofalówce i potem
    domagać się zadośćuczynienia za śmierć pupila (nie pamiętam czy chodziło
    o 500 tysięcy czy milion $).
    Mam nadzieję, że do tego poziomu debilizmu jeszcze nie doszliśmy, choć
    chyba zmierzamy szybkim krokiem.
    P.G.

  • 275. Data: 2021-03-17 14:55:35
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/03/2021 12:53, trybun wrote:
    > po prostu z jakichś powodów nie widzisz sensu w
    > egzekwowaniu tego co ci się należy.

    Chcesz to egzekwować od matematyki?

    Idę o zakład że w umowie nie masz "elektrownia która uzyskuje moc X"
    tylko zapis "elektrownia zbudowana z pananeli o deklarowanej przez
    producenta mocy X". I to jest całkiem uczciwe.

    > To taka popseudokomusza mentalność

    Nie, to obserwacja z przedszkola, że matematyka ma zawsze rację. Czy to
    komuch czy konfederata, oboje muszą używać tej samej matematyki do opisu
    świata. Tak, wiem, to bardzo boli.

    > że urząd czy fabryka itd to coś od czego nie należy się domagać
    > zadośćuczynienia.

    Nie można domagać się zadośćuczynienia za to że biedny cosinus fi nie
    chce być równy ileśtam w Twoich warunkach. Ba, nawet sąd nie ma
    możliwości zmuszenia cosinusa do zmian wartości, ani wypłacenia
    odszkodowania.

    Przeczytaj umowę. Zainteresują się dokładnie co kupiłeś. Jesli w umowie
    jest gwarantowane osiąganie określonej mocy to reklamuj, bo firma dała
    dupy i w zgodzie z obecnymi trendami możesz ich wycisnąć jak cytrynkę.
    Jeśli jest napisane że zbudowana jest z paneli o kreślonej mocy to nie
    reklamuj. Szkoda się ośmieszyć.

  • 276. Data: 2021-03-17 14:57:32
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/03/2021 12:56, trybun wrote:
    > dowiedzieć jaka może być/jest faktyczna wydajność paneli w praktyce.

    Jesli kupiłeś markowe, to taka, jaką deklaruje producent.

    Ponieważ zamontowałeś je nieoptymalnie, to wydajnośc jest nieoptymalna.

  • 277. Data: 2021-03-17 16:35:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup

    >Chcesz to egzekwować od matematyki?

    >Idę o zakład że w umowie nie masz "elektrownia która uzyskuje moc X"
    >tylko zapis "elektrownia zbudowana z pananeli o deklarowanej przez
    >producenta mocy X". I to jest całkiem uczciwe.

    Srednio.
    Bo jak sie okaze, ze maja moc o polowe nizsza ... to czyja wina, i czy
    w ogole jest jakas

> [...]
    >chce być równy ileśtam w Twoich warunkach. Ba, nawet sąd nie ma
    >możliwości zmuszenia cosinusa do zmian wartości, ani wypłacenia

    No - ale to nie byly panele, tylko panele z instalacja.
    Fachowy instalator powinien ostrzec, ze dach zle polozony.

    J.

  • 278. Data: 2021-03-17 21:14:29
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/03/2021 16:35, J.F. wrote:
    > Srednio.
    > Bo jak sie okaze, ze maja moc o polowe nizsza ... to czyja wina, i czy w
    > ogole jest jakas

    Nie jest. Jak kupujesz oponę zimową i ekspatujesz latem, to trudno mieć
    pretencje że nie wytrzymała tyle ile podaje producent.

    > No - ale to nie byly panele, tylko panele z instalacja.

    Dalej pytanie brzmi: czy kupiona została elektrownia dająca 7kW, czy
    została kupiona elektrownia z paneli o sumarycznej mocy 7kW z tabliczki.

    > Fachowy instalator powinien ostrzec, ze dach zle polozony.

    I myślę, że ostrzegł. Takie rzeczy puszcza się często mimo uszu.

  • 279. Data: 2021-03-17 21:36:41
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 17.03.2021 o 12:53, trybun pisze:

> [...]
    > więcej tyle ile oczekiwałem.
    >
    > Co do tego nadmiernego spalania paliwa przez auto to zdaje się twoje
    > rozumowanie jest błędne, po prostu z jakichś powodów nie widzisz sensu w
    > egzekwowaniu tego co ci się należy. To taka popseudokomusza mentalność
    > że urząd czy fabryka itd to coś od czego nie należy się domagać
    > zadośćuczynienia. Polacy rozwalają sobie zawieszenie na dziurach w
    > drodze, a a jedyne czego się obawiają to aby w pobliżu nie było
    > policjanta bo dopieprzy mandat za "niedostosowanie prędkości do warunków

    pomiary mają Ci dać świadomość że nie masz obecnie optymalnych warunków
    pracy Twojej instalacji

    Jeśli nie chce Ci się mierzyć to uwierz na słowo:
    nigdy nie będzie optymalnych warunków - dlaczego?
    Teraz temperatura jest niska ale również niskie jest nasłonecznienie,
    przyjdzie wiosna, lato to zwiększy się nasłonecznienie ale zmieni się
    też temperatura = pomijam już Twoje nieoptymalne usytuowanie paneli

    Jeśli moj przykład ze spalaniem paliwa Ci tego nie wyjaśnił, to nie wiem
    jaki argument do Ciebie przemówi

    powtórzę jednak jeszcze raz, to co producenci podawają jest mierzone w
    niemalże idealnych, laboratoryjnych warunkach i jest praktycznie
    nieosiągalne w warunkach "normalnej" eksploatacji czegokolwiek, czy to
    PV czy to aut, jeśli tego nie zrozumiesz to możesz nadal oczekiwać u
    siebie 7,2 ale wątpię czy kiedyś ( poijając małe piki po przejściu
    chmurki) to zobaczysz

    Pozdrawiam i życzę jak największej produkcji

    ps. daleko mi do tej, jak to nazwałeś pseudokomuszej mentalności, uznam
    że chodziło Ci o podejście zdroworozsądkowe :)

  • 280. Data: 2021-03-17 22:05:21
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 17.03.2021 o 12:42, trybun pisze:

    > Chodzi o stan faktyczny a nie o teoretyzowanie.

    Stan faktyczny jest że u ciebie jest chujowo.

    > Bo i 90 stopni to nie jest punkt "0" , nie widziałem danych mówiących o
    > rzeczywistym ideale nachylenia paneli innym niż okolice 38stopni.

    Może nie robi się dachów bardziej stromych. Generalnie w naszej
    szerokości geograficznej mamy dość daleko od ideału.

    --
    pozdrawiam
    MD