    Subject: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <s1r4rr$85f$2@dont-email.me> <s1r5fg$1i9$1@gioia.aioe.org>
    <s1r62o$mte$1@dont-email.me> <s1r6ii$jto$1@gioia.aioe.org>
    <3251571736$20210304211746@squadack.com> <s1t3nl$2jq$1@gioia.aioe.org>
    <6175432751$20210305132037@squadack.com> <s1vl9g$k42$1@gioia.aioe.org>
    <5628134420$20210306123137@squadack.com> <s1vpn4$ioa$1@gioia.aioe.org>
    <s201oe$dcs$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s251p8$150q$1@gioia.aioe.org>
    <s27lg0$ib7$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s2aa8r$7eg$2@gioia.aioe.org>
    <s2adjm$ahv$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s2akc8$1e8q$3@gioia.aioe.org>
    <s2b843$rop$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s2iad4$18i3$1@gioia.aioe.org>
    <s2iqr8$8ja$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s2kt8b$tm1$1@gioia.aioe.org>
    <s2m81i$6fs$1@dont-email.me> <s2njc3$kgk$1@gioia.aioe.org>
    <s2nqc6$vvi$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s2pnh1$4o0$2@gioia.aioe.org>
    <60512a6e$0$544$65785112@news.neostrada.pl> <s2sqjb$mqm$1@gioia.aioe.org>
    From: Pilocik <p...@n...pl>
    Date: Wed, 17 Mar 2021 21:36:41 +0100

    W dniu 17.03.2021 o 12:53, trybun pisze:

    > Ale co niby te pomiary mają mi dać? Wiadomo także że teraz, o tej porze
    > nie może istnieć zjawisko znaczącego przegrzewania się paneli. Po tych
    > paru tygodniach mogę przypuszczać że instalacja założona jest
    > prawidłowo. Osiągana wydajność z mocy 7.2KW sięga 6.5KW, czyli mniej
    > więcej tyle ile oczekiwałem.
    >
    > Co do tego nadmiernego spalania paliwa przez auto to zdaje się twoje
    > rozumowanie jest błędne, po prostu z jakichś powodów nie widzisz sensu w
    > egzekwowaniu tego co ci się należy. To taka popseudokomusza mentalność
> [...]

    pomiary mają Ci dać świadomość że nie masz obecnie optymalnych warunków
    pracy Twojej instalacji

    Jeśli nie chce Ci się mierzyć to uwierz na słowo:
    nigdy nie będzie optymalnych warunków - dlaczego?
    Teraz temperatura jest niska ale również niskie jest nasłonecznienie,
    przyjdzie wiosna, lato to zwiększy się nasłonecznienie ale zmieni się
    też temperatura = pomijam już Twoje nieoptymalne usytuowanie paneli

    Jeśli moj przykład ze spalaniem paliwa Ci tego nie wyjaśnił, to nie wiem
    jaki argument do Ciebie przemówi

    powtórzę jednak jeszcze raz, to co producenci podawają jest mierzone w
    niemalże idealnych, laboratoryjnych warunkach i jest praktycznie
    nieosiągalne w warunkach "normalnej" eksploatacji czegokolwiek, czy to
    PV czy to aut, jeśli tego nie zrozumiesz to możesz nadal oczekiwać u
    siebie 7,2 ale wątpię czy kiedyś ( poijając małe piki po przejściu
    chmurki) to zobaczysz

    Pozdrawiam i życzę jak największej produkcji

    ps. daleko mi do tej, jak to nazwałeś pseudokomuszej mentalności, uznam
    że chodziło Ci o podejście zdroworozsądkowe :)