eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaFotowoltaika (raz jeszcze) - wydajnośćRe: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
  • Data: 2021-04-12 14:53:48
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    >> Ale Fizyka, Metrologia, Teoria obwodów to dla mnie były przedmioty,
    >> gdzie wyczuwało się, że zamiast skupiać się na sednie przedmiotu jest
    >> realizowane douczanie brakującej matematyki.
    >
    > No wiesz, powazny kawalek w tej teorii obwodow to sa macierze,
    > a w liceum traktowane troche po lebkach.

    Czyli na pierwszym semestrze powinny być przedmioty, którym wystarcza
    matematyka z liceum (np można by zacząć o działaniu procesora, o
    podstawach programowania), a w tym czasie na matematyce to co jest
    niezbędne dla przedmiotów na drugim semestrze.

    > Tylko matematyka raczej malo poswieca czasu zagadnieniu ile to jest
    > (10 +/- 2%) / (5 +/- 2%)

    To jest szczególny przypadek, faktycznie 'mało matematyczny'.
    Niepotrzebnie o tym wspominałem.
    To chyba logicznie jest zrobić na miernictwie.

    >> Matematyka jest (może była za moich czasów) według mnie często źle
    >> uczona. Na przykład liczby zespolone są wprowadzane tak, jakby zostały
    >> wymyślone tylko po to aby gnębić uczniów. Nikt nie powie najpierw!!,
    >> jaki ludzie mieli problem, że wymyślili sobie sposób uproszczenia czegoś
    >> za pomocą liczb które umówili się nazywać zespolonymi. Od razu inaczej
    >> wtedy się zrozumie co to jest to i (dla elektroników j). Że nie jest to
    >> coś tak urojonego, że to jakiś duch, czy co.
    >
    > Ale to przeciez nie tak bylo.
    > Najpierw byl problem ile to jest x^2= -3, czy ile pierwiastkow ma
    > wielomian.

    Tego, jak to historycznie było to ja nie wiem.
    Ale wydaje mi się, że zdefiniowanie działań na liczbach zespolonych
    pozwala przenieść się z osi liczbowej na płaszczyznę i to może być celem
    samym w sobie. Na osi mogą być wektory i obliczenia skalarne, tak samo
    na płaszczyźnie można działać na wektorach lub skalarnie.
    W moim pojęciu przy moim spotkaniu z liczbami zespolonymi zabrało
    informacje, że one coś ułatwiają, a miałem tylko informację, że istnieją
    takie liczby i trzeba się nauczyć z nimi żyć.

    >> Porównując z tym co opisałem wyżej to chyba przeceniała możliwości uczniów.
    >
    > No nie, to porzadne liceum mat-fiz bylo :-)

    Ja chodziłem do takiego, co miało opinię naj, najgorszego w 3-mieście i
    pewnie dlatego taka moja obserwacja.
    Turniej z fizyki w klasie maturalnej (każde liceum z województwa
    przysyłało 3 uczniów). Z naszego zgłosiłem się tylko ja. Po zapisaniu
    się, jakiś nauczyciel z komisji powiedział niby szeptem (jak już się
    odwróciłem do nich tyłem): "Popatrz, tylko jednego dali radę przysłać."
    - zabolało jak cholera. Jak, 6 godzin później, odbierałem dyplom za
    zajęcie pierwszego miejsca to wręczający powiedział "Przysłali jednego,
    ale jakiego!" Do dziś żałuję, że nie odpowiedziałem (w rewanżu, za to co
    zabolało) że byliśmy tu we trójkę (to była by prawda), ale zrobiliśmy
    losowanie kto idzie (to już nie prawda), aby innym też dać szansę na podium.
    P.G.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: