-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.213.192.88.68!
not-for-mail
From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
Date: Mon, 12 Apr 2021 14:53:48 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <s51fsr$rmf$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
References: <s1qkmq$1ooh$1@gioia.aioe.org> <s37dvd$c27$10@gioia.aioe.org>
<s38k9m$4s1$2@dont-email.me> <s3eu8j$19kh$4@gioia.aioe.org>
<s3fiqb$kqe$1@dont-email.me> <s3pm39$1mk4$4@gioia.aioe.org>
<s3qrul$i8u$1@dont-email.me> <s3vnc8$1u4c$3@gioia.aioe.org>
<6063912d$0$547$65785112@news.neostrada.pl> <s4egpp$k7f$1@gioia.aioe.org>
<s4hfbv$rd$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<e...@g...com>
<s4hm1g$52k$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s4hn6g$di1$1@dont-email.me>
<s4htmh$9bd$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s4i6kl$9p8$1@dont-email.me>
<s4ibfs$hal$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s4jlo5$fbf$1@dont-email.me>
<s4jt46$o5t$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<60707ea8$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<s4q8ok$50i$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<1...@4...net>
NNTP-Posting-Host: 213.192.88.68
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 12 Apr 2021 12:53:47 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="PiotrGalka";
posting-host="213.192.88.68"; logging-data="28367";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.9.1
In-Reply-To: <1...@4...net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:763952
[ ukryj nagłówki ]
>> Ale Fizyka, Metrologia, Teoria obwodów to dla mnie były przedmioty,
>> gdzie wyczuwało się, że zamiast skupiać się na sednie przedmiotu jest
>> realizowane douczanie brakującej matematyki.
>
> No wiesz, powazny kawalek w tej teorii obwodow to sa macierze,
> a w liceum traktowane troche po lebkach.
Czyli na pierwszym semestrze powinny być przedmioty, którym wystarcza
matematyka z liceum (np można by zacząć o działaniu procesora, o
podstawach programowania), a w tym czasie na matematyce to co jest
niezbędne dla przedmiotów na drugim semestrze.
> Tylko matematyka raczej malo poswieca czasu zagadnieniu ile to jest
> (10 +/- 2%) / (5 +/- 2%)
To jest szczególny przypadek, faktycznie 'mało matematyczny'.
Niepotrzebnie o tym wspominałem.
To chyba logicznie jest zrobić na miernictwie.
>> Matematyka jest (może była za moich czasów) według mnie często źle
>> uczona. Na przykład liczby zespolone są wprowadzane tak, jakby zostały
>> wymyślone tylko po to aby gnębić uczniów. Nikt nie powie najpierw!!,
>> jaki ludzie mieli problem, że wymyślili sobie sposób uproszczenia czegoś
>> za pomocą liczb które umówili się nazywać zespolonymi. Od razu inaczej
>> wtedy się zrozumie co to jest to i (dla elektroników j). Że nie jest to
>> coś tak urojonego, że to jakiś duch, czy co.
>
> Ale to przeciez nie tak bylo.
> Najpierw byl problem ile to jest x^2= -3, czy ile pierwiastkow ma
> wielomian.
Tego, jak to historycznie było to ja nie wiem.
Ale wydaje mi się, że zdefiniowanie działań na liczbach zespolonych
pozwala przenieść się z osi liczbowej na płaszczyznę i to może być celem
samym w sobie. Na osi mogą być wektory i obliczenia skalarne, tak samo
na płaszczyźnie można działać na wektorach lub skalarnie.
W moim pojęciu przy moim spotkaniu z liczbami zespolonymi zabrało
informacje, że one coś ułatwiają, a miałem tylko informację, że istnieją
takie liczby i trzeba się nauczyć z nimi żyć.
>> Porównując z tym co opisałem wyżej to chyba przeceniała możliwości uczniów.
>
> No nie, to porzadne liceum mat-fiz bylo :-)
Ja chodziłem do takiego, co miało opinię naj, najgorszego w 3-mieście i
pewnie dlatego taka moja obserwacja.
Turniej z fizyki w klasie maturalnej (każde liceum z województwa
przysyłało 3 uczniów). Z naszego zgłosiłem się tylko ja. Po zapisaniu
się, jakiś nauczyciel z komisji powiedział niby szeptem (jak już się
odwróciłem do nich tyłem): "Popatrz, tylko jednego dali radę przysłać."
- zabolało jak cholera. Jak, 6 godzin później, odbierałem dyplom za
zajęcie pierwszego miejsca to wręczający powiedział "Przysłali jednego,
ale jakiego!" Do dziś żałuję, że nie odpowiedziałem (w rewanżu, za to co
zabolało) że byliśmy tu we trójkę (to była by prawda), ale zrobiliśmy
losowanie kto idzie (to już nie prawda), aby innym też dać szansę na podium.
P.G.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.04.21 14:58 J.F
- 12.04.21 15:04 Piotr Gałka
- 12.04.21 15:06 Piotr Gałka
- 12.04.21 16:08 RoMan Mandziejewicz
- 20.04.21 18:17 Michal
- 20.04.21 18:18 Michal
- 23.04.21 10:26 trybun
- 23.04.21 10:28 trybun
- 23.04.21 10:28 trybun
- 23.04.21 10:29 trybun
- 23.04.21 10:30 trybun
- 23.04.21 10:31 trybun
- 23.04.21 10:32 trybun
- 23.04.21 10:33 trybun
- 23.04.21 10:33 trybun
Najnowsze wątki z tej grupy
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-03 Beztłumikowcy
- 2025-01-03 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-03 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-03 [OT] nowe osoby w grupach?
- 2025-01-03 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-03 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-03 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-03 Warszawa => DevOps Engineer <=