eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaFotowoltaika (raz jeszcze) - wydajnośćRe: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin1!goblin.stu.neva.r
    u!news.mixmin.net!eternal-september.org!reader02.eternal-september.org!.POSTED!
    not-for-mail
    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Date: Wed, 7 Apr 2021 09:07:44 +0200
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 43
    Message-ID: <s4jlo5$fbf$1@dont-email.me>
    References: <s1qkmq$1ooh$1@gioia.aioe.org> <s2iad4$18i3$1@gioia.aioe.org>
    <s2iqr8$8ja$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s2kt8b$tm1$1@gioia.aioe.org>
    <s2m81i$6fs$1@dont-email.me> <s2njc3$kgk$1@gioia.aioe.org>
    <s2nqc6$vvi$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s2pnh1$4o0$2@gioia.aioe.org>
    <60512a6e$0$544$65785112@news.neostrada.pl> <s2sqjb$mqm$1@gioia.aioe.org>
    <60534b24$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <s37dvd$c27$10@gioia.aioe.org> <s38k9m$4s1$2@dont-email.me>
    <s3eu8j$19kh$4@gioia.aioe.org> <s3fiqb$kqe$1@dont-email.me>
    <s3pm39$1mk4$4@gioia.aioe.org> <s3qrul$i8u$1@dont-email.me>
    <s3vnc8$1u4c$3@gioia.aioe.org>
    <6063912d$0$547$65785112@news.neostrada.pl> <s4egpp$k7f$1@gioia.aioe.org>
    <s4hfbv$rd$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <e...@g...com>
    <s4hm1g$52k$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s4hn6g$di1$1@dont-email.me>
    <s4htmh$9bd$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s4i6kl$9p8$1@dont-email.me>
    <s4ibfs$hal$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 7 Apr 2021 07:07:49 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="fc52561ab989c93b6145f9a414b6ed9f";
    logging-data="15727";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19maXNn76vSCvmELY/E+IG/"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.9.0
    Cancel-Lock: sha1:1x/sF4QKgaicwDF1MNdw8AtNey8=
    In-Reply-To: <s4ibfs$hal$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    Content-Language: en-US
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:763807
    [ ukryj nagłówki ]

    On 06/04/2021 21:06, Piotr Gałka wrote:
    > Ja coś takiego obserwowałem na pierwszym roku. Wszyscy narzekali jak my
    > z tej matmy mało mieliśmy i inne przedmioty skupiały się w sumie na
    > matematyce im potrzebnej. Na Podstawach Miernictwa np. zamiast
    > dowiadywać się o metodach pomiarowych to ćwiczyliśmy zawzięcie rozkłady
    > Gaussa i Studenta i propagowanie niepewności poszczególnych wielkości w
    > wyrażeniu do wyniku końcowego.

    Rozkłady maja na celu zaznajmomienie Cie z narzędziami pomiarowymi, oraz
    ograniczonym zaufaniu do procedury pomiaru. W zasadzie 1-a pracownie
    fizyczna na studiach technicznych służy tylko tym celom, czyli
    wyjaśnienia praktycznego jak mierzyć i że to niekoniecznie jest dobry
    wynik. Raczej nie służy to tego aby nauczyc się fizyki...

    >> Często się śmieje, że te technika, które tak często pogardliwie
    >> zrównuje się z zawodówkami z maturą, generowały lepiej wykształconych
    >> technicznie studentów niż wszelakie matfizchemy, i to wcale nie z
    >> powodu matematyki tylko elektrotechniki...
    > Moje wrażenie (ale mówimy o innym okresie) było takie, że ludzie po
    > technikach mieli więcej problemów z matematyką i fizyką niż ci po
    > mat-fiz z liceum.

    To prawda, ale jednocześnie Ci sami ludzie nie miewaja problemów z
    liczbami zespolonymi i różniczami (bo mieli to na przedmitach
    technicznych typu elektrotechnika). Tfu, nie miewali, nie wiem jak teraz.

    > Poza tym wydaje mi się, że w technikum badali obwody tylko w funkcji
    > częstotliwości i mieli problemy z ogarnięciem transformaty Laplace'a,
    > splotów i już nie pamiętam co tam jeszcze było.

    Ale tych tematów nie uczą też w liceum ;)

    > Najtrudniejsze (matematycznie) dla mnie czasy nastały już po studiach
    > jak się nagle okazało, że mam prowadzić na 4 roku ćwiczenia z filtrów
    > cyfrowych (czas dyskretny i transformata Z). We wszystkich swoich
    > zeszytach znalazłem tylko jedną stronę o tym, a studenci mieli już za
    > sobą semestr wykładu i ćwiczeń tylko o tym :).

    Standardowo w takiej sytuacj, jak jesteś profesorem, wykonuje się prosty
    manewr: wyszukuje się młodego, zdolnego magistra, nalepiej jeszcze
    ambitnego, i wgłasza specjalne zaklęcie: "niech młody się wykaże".
    Następuje błysk, huk i w miejcu magistra pojawia się specjalista od
    dowolnie wybranej dziedziny.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: