  • Data: 2021-04-07 13:18:26
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "trybun" napisał w wiadomości grup
    W dniu 31.03.2021 o 15:00, J.F. pisze:

    >Co ma Twoja znajomość sieci do rzeczy? Moim zdaniem świadczy to tylko
    >przeciw Tobie, bo niby deklarujesz znajomość realiów a mimo to
    >podpisujesz się pod umową która ma na celu przede wszystkim
    >wprowadzać Ciebie klienta w błąd.

    Bynajmniej.
    1Gb/s to duzo, moj komputer moze nie wyrabiac.

    Ale wezmy taka stara neostrade. 20Mb/s.
    Jak modem na laczu pokazuje synchronizacje na 10Mb/s ... to oczywiscie
    czuje sie oszukany.
    Umowa cos tam chyba mowi, ze wyjdzie ile wyjdzie, ale przeciez mowili,
    ze sprawdzili mozliwosci techniczne i pozwalaja na 20Mb/s, wiec niech
    naprawiaja.

    Powiedzmy ze naprawili lub od poczatku tyle bylo, czy nawet 22Mb/s
    wychodzi ... ale to jest predkosc łącza do szafy Neostrady na
    najblizszej centrali czy koncentratorze.
    Ta szafa ma jakies lacze do routera wyzszego poziomu i ilus klientow.
    obsluguje.

    Klientow np 100, to powinna miec lacze 1Gb/s.
    Ma tyle, czy nie musi, bo zalozenie takie, ze wszyscy klienci naraz
    nie beda pelna predkoscia sciagac ?

    Ale ten router wyzszego poziomu obsluguje powiedzmy 20 takich szaf ...
    i jakie ma lacze do jeszcze wyzszego poziomu (3) ?
    20Gb/s? Pewnie nie.
    A ile mi umowa gwarantuje?

    Ja np mam w bloku lacze 100Mb/s. Ethernet znaczy sie.
    I karta tyle osiaga.

    A jakie lacze ma router blokowy? Nie wiem.
    I ile mi gwarantuje umowa?

    No to powiedzmy siegniemy po speedtest. On mierzy predkosc polaczen z
    serwerem ... jakim?
    I jakie lacze jest miedzy tym serwerem a siecia Orange, i kto za to
    odpowiada ... i co na to umowa?

    Tych serwerow speedtest ma wiele, i dobiera najszybszy ... a jak w
    jednym momencie np 20 ludzi w Polsce zechce przetestowac predkosc ?

    Dalej miales np bitewki TP-NASK, na szczescie przebrzmiale. Czy inni
    operatorzy.
    Lacze sie np komputerem na uczelni w tym samym miescie, albo z kolega
    co ma "internet od Netii".
    Jaka jest predkosc lacza miedzy Orange a Netia, i ile umowa mi
    gwarantuje ?
    I czy to lacze jest lokalne u mnie w miescie, czy pakiety przez
    Warszawe lataja, a moze przez Kopenhage i Nowy Jork ?

    Nie ma czegos takiego jak predkosc w internecie.
    Za to moga byc przeciazone łącza :-)

    J.