-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.213.192.88.68!
not-for-mail
From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
Date: Tue, 6 Apr 2021 21:06:35 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <s4ibfs$hal$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
References: <s1qkmq$1ooh$1@gioia.aioe.org> <s2akc8$1e8q$3@gioia.aioe.org>
<s2b843$rop$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s2iad4$18i3$1@gioia.aioe.org>
<s2iqr8$8ja$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s2kt8b$tm1$1@gioia.aioe.org>
<s2m81i$6fs$1@dont-email.me> <s2njc3$kgk$1@gioia.aioe.org>
<s2nqc6$vvi$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s2pnh1$4o0$2@gioia.aioe.org>
<60512a6e$0$544$65785112@news.neostrada.pl> <s2sqjb$mqm$1@gioia.aioe.org>
<60534b24$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<s37dvd$c27$10@gioia.aioe.org> <s38k9m$4s1$2@dont-email.me>
<s3eu8j$19kh$4@gioia.aioe.org> <s3fiqb$kqe$1@dont-email.me>
<s3pm39$1mk4$4@gioia.aioe.org> <s3qrul$i8u$1@dont-email.me>
<s3vnc8$1u4c$3@gioia.aioe.org>
<6063912d$0$547$65785112@news.neostrada.pl> <s4egpp$k7f$1@gioia.aioe.org>
<s4hfbv$rd$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<e...@g...com>
<s4hm1g$52k$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s4hn6g$di1$1@dont-email.me>
<s4htmh$9bd$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s4i6kl$9p8$1@dont-email.me>
NNTP-Posting-Host: 213.192.88.68
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Tue, 6 Apr 2021 19:06:36 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="PiotrGalka";
posting-host="213.192.88.68"; logging-data="17749";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.9.0
Content-Language: pl
In-Reply-To: <s4i6kl$9p8$1@dont-email.me>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:763794
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2021-04-06 o 19:43, heby pisze:
> Ogólnie ludzie kończący maturą w połowie lat 90 mieli *sporadycznie*
> całki, na matfizchem.
Ja kończyłem w 77r. Dlatego albo:
- nie miałem całek i się temu dziwię,
- miałem (choć samego faktu nie pamiętam - skleroza?) i wtedy wszystko
się zgadza :)
Często w formie geometrycznej. W technikach też
> się trafiały, szczególnie na kierunkach elektrycznych. Różniczki były
> normalnie w programie (nie w sensie ogarniania równań, ale w sensie
> narzędzia do badania funkcji).
Przebieg zmienności funkcji z nieciągłościami, granicami to w 77 było
zadanie pewniak (i kobyła), że będzie na maturze i...
miałem go nie robić (wybierało się 3 zadania z 5) bo czasochłonne a
musiałem wyjść godzinę przed czasem aby zdążyć na pociąg bo jechałem na
Międzynarodowy Spływ na Wdzie (4-dniowy) na który rodzice z bratem
pojechali już dzień wcześniej.
Ale pani czytając zadanie z rachunku (to miałem w planie robić) stanęła
specjalnie koło mojej ławki i między każde zdanie czytane do wszystkich
wtrącała drugie do mnie w sensie jakie trudne wymyślili i kto to zrobi.
Uznając, że pewnie jest jakiś hak, którego nie widzę zrobiłem przebieg
zmienności, a że zostało mi jeszcze trochę czasu to ten rachunek
zrobiłem jako zadanie niepunktowane. Zapisałem 3 rozwiązania 3 różnymi
metodami (1. "Z wzoru Bernouliego...", 2. "Z wzoru na prawdopodobieństwo
warunkowe...", 3. "Na chłopski rozum...") uzyskując 3 razy ten sam wynik.
> Ponadto był też interesujacy rozjazd: pochodne np. pojawiały się na
> fizyce i elektronice, ale nie na matematyce. Były tam używane jako
> narzędzie, bez większej teorii.
Ja coś takiego obserwowałem na pierwszym roku. Wszyscy narzekali jak my
z tej matmy mało mieliśmy i inne przedmioty skupiały się w sumie na
matematyce im potrzebnej. Na Podstawach Miernictwa np. zamiast
dowiadywać się o metodach pomiarowych to ćwiczyliśmy zawzięcie rozkłady
Gaussa i Studenta i propagowanie niepewności poszczególnych wielkości w
wyrażeniu do wyniku końcowego.
Na szczęście matma była tylko na pierwszym roku i potem już nikomu (w
sensie wykładowców, nie studentów) jej nie brakowało.
> Często się śmieje, że te technika, które tak często pogardliwie zrównuje
> się z zawodówkami z maturą, generowały lepiej wykształconych technicznie
> studentów niż wszelakie matfizchemy, i to wcale nie z powodu matematyki
> tylko elektrotechniki...
Moje wrażenie (ale mówimy o innym okresie) było takie, że ludzie po
technikach mieli więcej problemów z matematyką i fizyką niż ci po
mat-fiz z liceum. Na pierwszym roku praktycznie jeszcze nie było
elektroniki więc to co oni potencjalnie więcej umieli nie specjalnie
pomagało przetrwać pierwszy rok.
Poza tym wydaje mi się, że w technikum badali obwody tylko w funkcji
częstotliwości i mieli problemy z ogarnięciem transformaty Laplace'a,
splotów i już nie pamiętam co tam jeszcze było.
Najtrudniejsze (matematycznie) dla mnie czasy nastały już po studiach
jak się nagle okazało, że mam prowadzić na 4 roku ćwiczenia z filtrów
cyfrowych (czas dyskretny i transformata Z). We wszystkich swoich
zeszytach znalazłem tylko jedną stronę o tym, a studenci mieli już za
sobą semestr wykładu i ćwiczeń tylko o tym :).
P.G.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.04.21 22:11 Marek
- 07.04.21 09:00 heby
- 07.04.21 09:07 heby
- 07.04.21 11:13 Piotr Gałka
- 07.04.21 11:34 heby
- 07.04.21 11:38 Piotr Gałka
- 07.04.21 12:17 Piotrek
- 07.04.21 12:54 Piotr Gałka
- 07.04.21 13:18 J.F.
- 07.04.21 13:29 J.F.
- 07.04.21 13:44 heby
- 07.04.21 13:54 J.F.
- 07.04.21 14:09 heby
- 07.04.21 14:11 J.F.
- 07.04.21 14:31 Irek.N.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasilacz USB na ścianę.
- Gniazdo + wtyk
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
Najnowsze wątki
- 2025-02-27 potwierdzenie notarialne dokumentow tozsamosci ze zdjeciem
- 2025-02-27 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2025-02-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-27 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-02-27 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-27 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-02-27 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-27 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2025-02-27 Kraków => Frontend Vue Developer <=
- 2025-02-27 Re: Zwolniony z IKEA za "wąty" przeciw firmowej promocji LGBT-IQ+ przywrócony do pracy - SN odrzucił kasacje (sygn. akt I PSK 62/24)
- 2025-02-27 Częstochowa => Manager ds. produktu <=
- 2025-02-27 Warszawa => Business Systems Analyst <=
- 2025-02-27 Nagranie poglądowe
- 2025-02-26 Zasilacz USB na ścianę.
- 2025-02-26 Błonie => Specjalista ds. public relations <=