    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 19 Apr 2022 17:58:21 -0700 (PDT)
    <t3n38j$3a2pm$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    Subject: Re: Fotowoltaika jaka obecnie cena za 10 kWp
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 19 kwietnia 2022 o 21:41:09 UTC+2 Piotr Wyderski napisał(a):
> [...]
    masz kasę. Zabrakło ci benzyny, wody, żarcia. Przyznasz że moze sie zdarzyć taka
    sytuacja jak jest wojna. A ja akurat mam w nadmiarze to co potrzebujesz. Jak mnie
    przekonasz żebym się wymienił na to co masz na pendrajwie. Załóżmy ze chwilowo
    rozwiania siłowe nie będą stosowane. To co potrzebujesz w sytuacji jaka jest kosztuje
    1900 złotych. Druga wersja. Zamiast pendrjwa masz złote pieniążki w różnych
    nominalach. Możesz posiadać 1700 albo 2000. Dajesz mi dwójkę w pieniazkach i jedziesz
    do granicy. Na granicy zgodnie z arabskiem przysłowiem że nie ma takiej wąskiej bramy
    żeby przez nią nie przeszedł osiołek obładowany zlotem jak się robią problemy dajesz
    pieniążka i się szlaban podnosi. Skąd ty się wziąłeś z takim posranym pomysłem że
    jakas e walutę na pendrajwie będziesz miał i ona ci wszystko zalatwi.
> [...]
    > też pewnie mieć nie mogę? Przecież to jest rozwiązanie przydatne nawet
    > nie na wojnę, tylko jako zabezpieczenie przed zjazdem lokalnej waluty.
    > Rząd chętnie wtedy sięgnie po oszczędności walutowe swoich obwateli; w
    > Rosji to obecnie ćwiczą. No więc eugeniuszu chodzi o to, by on ich w
    > banku będącym pod jego kontrola nie znalazł. Ty pewnie będziesz uciekał
    > ze zwitkiem dolarów w odbycie, ja sobie odpowiednio wcześniej zrobię
    > przelew. Przy ewakuacji będę miał przy sobie drobniaki -- taką własnie
    > żółtą monetkę albo dwie, plus garść srebrnych. Również po to, by
    przekonać zebym cię przepuścił za granicę chociaż na okowidc że jesteś w wieku 18-60
    i jest zakaz opuszczania kraju przez mężczyzn w wieku poborowym.
> [...]
    > nieplanowane wakacje zagraniczne, trudno. Mała cena za wykluczenie
    > scenariusza "plastykowa taśma na rękach i dziura w potylicy".
    > mężczyzna, mogący bronić swojego kraju chce spierdolic. To zatrucie
    > ołowiem należy mu sie od swoich w pierwszej kolejności.
    > Moralnie i bohatersko spierdalali generałowie i ministrowie II RP przez
    > Zaleszczyki, moralnie spierdalanie ćwiczyli niedawno włodarze III RP --
    > zakładam, że z olśniewającym sukcesem -- to mogę i ja. Ale nie lękaj
    > się, będę cię zagrzewał do walki i złożę się na karabin dla ciebie.

    Tylko że ty nie jesteś oligarchom. Marność twojego sposobu rozumowania pokazuje to że
    mam w dupę wsadzone papierowe dolary. Przedwojenna zasada. Sprzed ll Wojny Światowej.
    Jedziesz do Ameryki kupujesz papierowe dolary. Chcesz zbunkrować kasę kupujesz
    złote. Sądzisz że w dwa dni po oligarchach zalapiesz się na samolot. 36 milionów
    ludzi tu mieszka. Przed tobą w kolejce będzie dostatecznie dużo bogatszych żebyś się
    nie załapał na możliwość wyjazdu w dopuszczalnym terminie. Po nim wypuszcza cię jak
    będziesz kaleką, starcem albo dzieckiem. Chyba że będziesz miał dostatecznie dużo
    uniwersalnych fizycznych pieniędzy. Poza tym twoja argumentacja jest naiwna. Robi się
    wojna a ty za granicą. Masz obowiązek się zgłosić do wojska. Jesteś na liście i jak
    cię nie odhacza to jesteś dezerterem ściganym również po wojnie. Na amnestię możesz
    tylko liczyć. Jak było referendum konstytucyjne to trzeba było głosować przeciw
    konstytucji bo tam napisane że masz obowiązek obrony ojczyzny.