  • Data: 2010-10-25 02:38:04
    Temat: Re: Fotoradarowy biznes
    Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dnia piÄ&#65533;knego Sun, 24 Oct 2010 23:53:09 +0200 osobnik zwany kogutek
    > wystukaĹ&#65533;:

    > moĹźesz dalej uprawaÄ&#65533; zabawy sĹ&#65533;owne, ale to nic nie zmieni.
    > Nie moĹźna "wykonywaÄ&#65533;" kontroli siedzÄ&#65533;c na piwie.
    >
    > PS: napraw sobie czytnik by nie cytowaĹ&#65533; sygnaturek
    >

    > --
    > mst <at> gazeta <.> pl
    > "-Mam lÄ&#65533;k gruntu! -Chyba wysokoĹ&#65533;ci?
    > -Wiem co mĂłwiÄ&#65533;, to grunt zabija!" T.Pratchett

    Wiesz czym się różnimy. Obydwaj nie wiemy czy on musi tam fizycznie przebywać.
    Ja chcę się dowiedzieć z wiarygodnego źródła. Ty na podstawie plotek i
    przypadkowego przepisu uważasz że wiesz. Jak na razie z filmu i z odpowiedzi w
    sejmie wiadomo ze facet w samochodzie miał prawo pilnować fotoradaru.
    Prawdopodobnie fotoradar był jego i wypożycza go za kasę strasznikom. Pilnował
    swojego. Pilnować mu wolno nie wolno mu ingerować w pracę i dane jakie
    urządzenie zbiera. Od ustawienia i wprowadzenia warunków pomiaru jest
    upoważniony strasznik. Prawdopodobnie wkłada dysk przed pomiarami i wyjmuje go
    na fajrant. Mógłby to robić prywatny właściciel urządzenia ale mu nie wolno.
    Ponieważ strasznik nie ingeruje w ruch pojazdów to nie można mówić że
    przeprowadza kontrolę. On obsługuje rejestrator zdarzeń i zabezpiecza zebrane
    dane. Na logikę według mnie jego obecność kiedy rejestrator pracuje nie jest
    potrzebna. Ale to moje niczym z wyjątkiem logicznego myślenia nie poparte
    zdanie. Szukać przepisów mi się nie chce bo sprawa mnie nie dotyczy. Ale z
    czystej ciekawości chciałbym się dowiedzieć jak powinno być. Jakiś czas temu
    ktoś sie żalił że strasznicy na ulicy testują inny typ rejestratora. Przy
    wjeżdżaniu na kontrolowany odcinek rejestruje numery samochodu i robi zdjęcie.
    Przy opuszczaniu odcinka na którym odbywa się pomiar inna kamera robi to samo.
    Jak czas przejazdu był krótszy niż by wynikało z dopuszczalnej na tym odcinku
    prędkości to zdjęcia są archiwizowane i stanowią dowód popełnienia wykroczenia.
    Czy według Ciebie strasznik ma siedzieć na słupie z kamerą? Już miałem skończyć
    ale coś mi przyszło do głowy. Strasznik swoją obecnością zabezpiecza zebrane
    dane. Dlatego jest wymóg niekaralności przy uzyskiwaniu upoważnienia. Ale w
    sytuacji kiedy urządzenie nie gromadzi danych tylko od razu je wysyła do
    centrali to nie ma czego zabezpieczać i może go nie być.