  • 21. Data: 2015-06-01 11:14:01
    Temat: Re: Fotoradar
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
    news:556af998$0$2197$65785112@news.neostrada.pl...
    > Zna ktoś zasady działania fotoradaru stacjonarnego? Sytuacja wygląda
    > następująco - dzisiaj zostałem poinformowany przez pasażerów że fotoradar
    > pstryknął fotkę gdy go mijaliśmy. Na pewno nie przekroczyłem dozwolonej
    > prędkości. Czy jest możliwe że fotka mogła być zrobiona samochodowi
    > jadącemu sąsiednim pasem ruchu, w kierunku jazdy przeciwnym niż ja? Radar
    > stał przy moim pasie ruchu.

    Wszystko jest możliwe. Są fotoradary, które mierzą prędkość tylko na
    podstawie odbicia fal radiowych. Są też urządzenia wyglądające podobnie, a
    mierzące prędkość poprzez pomiar czasu przejazdu pomiędzy dwiema pętlami
    indukcyjnymi zatopionymi w asfalcie. Każda metoda może dawać błędne odczyty
    prędkości.
    Kiedyś jechałem za dwoma innymi samochodami, nie przekroczyliśmy prędkości,
    a fotoradar każdemu zrobił zdjęcie. Nic nie przyszło.
    Dwa lata temu przekroczyłem prędkość 90/70 - miałem nawet świadka. Przyszła
    fotka, że jechałem 110.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 22. Data: 2015-06-01 11:16:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >A tak na bardziej na temat, bo chyba nie po to ktoś stawia fotoradary
    >przy drodze..?

    Dlaczego nie ? Generalny pomiar ruchu, generalny lub niegeneralny
    pomiar predkosci, oplaty Viatoll, wazenie ciezarowek ... i ten modny
    ostatnio odcinkowy pomiar predkosci.

    >Wiesz jak one robią te fotki? Czy weryfikatorzy fotek są w stanie
    >rozróżnić auta na wszystkich pasach ruchu które miały przekroczona
    >prędkość?

    Sie martwisz - poczekaj az cos przyjdzie :-)
    Sa nieliczne FR, ktore obsluguja wiele pasow.

    Z drugiej strony - jak pasazerowie zobaczyli, ze zrobil ci zdjecie ?
    Bywaja jakies przypadkowe odbicia, wlasne reflektory, slonce w oknie
    budynku, moze sie wydawac ze cos blysnelo.

    P.S. Jaki ma czas reakcji ITD ? Bo mnie kiedys ewidentnie blysnelo, a
    to juz chyba rok mija i nic.
    Duzo nie bylo, ze 110/90 ...

    J.

  • 23. Data: 2015-06-01 11:19:29
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-05-31 14:08, Trybun wrote:

> [...]
    > samochodowi jadącemu sąsiednim pasem ruchu, w kierunku jazdy przeciwnym
    > niż ja? Radar stał przy moim pasie ruchu.

    Pstryknal, czy tez po prostu wpatrywali sie w szkielko i zobaczyli na
    nim refleks swiatla? ;)

    --

    memento lorem ipsum

  • 24. Data: 2015-06-01 11:39:18
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-06-01 o 11:14, yabba pisze:

> [...]
    > prędkości, a fotoradar każdemu zrobił zdjęcie. Nic nie przyszło.
    > Dwa lata temu przekroczyłem prędkość 90/70 - miałem nawet świadka.

    i jak się sprawa skończyła?

    Łukasz

  • 25. Data: 2015-06-01 12:05:10
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisał w wiadomości

    > i jak się sprawa skończyła?

    Odpisałem uprzejmie do Straży Miejskiej, że jechałem 90 i poproszę stosowny
    mandat. Przyszedł wyrok z sądu, że jednak jechałem 110. I zapłaciłem.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 26. Data: 2015-06-01 12:05:22
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Sun, 31 May 2015 14:08:01 +0200
    Trybun <i...@j...ru> wrote:

    > Zna ktoś zasady działania fotoradaru stacjonarnego?

    Pomijając jakieś powszechnie znane błędy, moglo być tak, że robił fotę każdemu
    pojazdowi, bo go testowali, albo chodziło nie tyle o prędkość, co np o zapięte pasy.
    Bywały już takie przypadki.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 27. Data: 2015-06-01 12:18:35
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-06-01 o 12:05, yabba pisze:
> [...]
    >>

    > Odpisałem uprzejmie do Straży Miejskiej, że jechałem 90 i poproszę
    > stosowny mandat. Przyszedł wyrok z sądu, że jednak jechałem 110. I

    dziwne, na tej grupie dowiedziałem się że błędy się nie zdarzają, a jak
    się zdarzy to wyjątek potwierdzający regułę i można się z tego wybronić
    :)

    Łukasz

  • 28. Data: 2015-06-01 12:31:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-06-01 12:18, dddddddd wrote:

    > dziwne, na tej grupie dowiedziałem się że błędy się nie zdarzają, a jak
    > się zdarzy to wyjątek potwierdzający regułę i można się z tego wybronić
    > :)

    Jakby jechał 90 to by się wybronił. Ale sąd stwierdził, że jechał 110,
    więc gdzie tu mowa o pomyłce? ;)

    Shrek.

  • 29. Data: 2015-06-01 12:37:42
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > dziwne, na tej grupie dowiedziałem się że błędy się nie zdarzają, a jak
    > się zdarzy to wyjątek potwierdzający regułę i można się z tego wybronić
    > :)

    Tak, też czytałem opinie tych, którzy bezgranicznie wierzą w uczciwość
    aparatu państwowego.
    Być może trafiłem na ten wyjątek. Niestety, odwoływanie się od wyroku jest
    ta tyle upierdliwe i kosztowne, że więcej bym stracił niż zyskał.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 30. Data: 2015-06-01 12:38:15
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-05-31 o 14:08, Trybun pisze:
> [...]
    > samochodowi jadącemu sąsiednim pasem ruchu, w kierunku jazdy przeciwnym
    > niż ja? Radar stał przy moim pasie ruchu.

    Kiedyś miałem podobną sytuację, że jadąc zgodnie z przepisami (było do
    70) radar mi błysnął. Okazało się, że jest tam ograniczenie 50 dla aut
    ciężarowych i radar robi fotki wszystkim powyżej 50. Potem odsiewają
    ciężarówki i być może niezapięte pasy... W każdym razie ja nic nie
    dostałem.