  • 91. Data: 2015-06-03 11:23:58
    Temat: Re: Fotoradar
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tom N" napisał w wiadomości
    Shrek w
    > Masz tu przykładowy wyrok co następuje:
    > http://www.ciekawostkizbrzeska.pl/useruploads/images
    /wyrok.jpg
    > Wyraźnie stoi napisane, że po rozpatrzeniu sprawy i wsposób nie
    > budzący

    Rozpoznaniu w postepowaniu nakazowym

    > wątpliwości, na podstawie dowodów i tym podobne pierdoły.

    na podstawie dowodow ...

    >przeciwko Sławomirowi W... obwinionego o to...
    >[...]
    >obwinionego Marka R...

    >Ot zwykła pomyłka pisarska, a Ty do jakiegoś trybunału chcesz
    >lecieć...

    Albo i nie, jesli sprawe prowadzono przeciw wlascicielowi, a ukarano
    kierowce.
    Choc tu chyba jednak chodzi o sprawe sadowa, ktora powinna byc juz
    przeciw obwinionemu.

    J.

  • 92. Data: 2015-06-03 11:26:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-06-02 18:00, Budzik wrote:

    >To trochę szkoda kasy na takie zabawy - niech ma 10 dni na
    >przemyślenie i składa oswiadczenie w najbliższym komisariacie;)

    No to przeciez mial - mogl mandat przyjac :-)

    a reszta kosztow to juz w zasadzie na koszt obwinionego ...

    J.

  • 93. Data: 2015-06-04 11:24:40
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > Prawo mówi dokładnie kiedy można mandat wystawić i jak widać Ty tego
    > wcale nie wiesz.

    Hmm.. Ktory konkretnie przepis masz na mysli?
    ---
    Np

    "
    Art. 97. § 1.W postępowaniu mandatowym, jeżeli ustawa nie stanowi inaczej,
    funkcjonariusz uprawniony do nakładania grzywny w drodze mandatu karnego
    może ją nałożyć jedynie, gdy:
    1) schwytano sprawcę wykroczenia na gorącym uczynku lub bezpośrednio po
    popełnieniu wykroczenia,
    2) stwierdzi popełnienie wykroczenia naocznie pod nieobecność sprawcy, a nie
    zachodzi wątpliwość co do sprawcy czynu,
    3) stwierdzi popełnienie wykroczenia za pomocą przyrządu
    kontrolno-pomiarowego lub urządzenia rejestrującego, a sprawca nie został
    schwytany na gorącym uczynku lub bezpośrednio potem, i nie zachodzi
    wątpliwość co do sprawcy czynu
    - w tym także, w razie potrzeby, po przeprowadzeniu w niezbędnym zakresie
    czynności wyjaśniających, podjętych niezwłocznie po ujawnieniu wykroczenia.
    Nałożenie grzywny w drodze mandatu karnego nie może nastąpić po upływie 14
    dni od daty ujawnienia czynu w wypadku, o którym mowa w pkt 1, 90 dni w
    wypadku, o którym mowa w pkt 2, oraz 180 dni w wypadku, o którym mowa w pkt
    3.

    2. Sprawca wykroczenia może odmówić przyjęcia mandatu karnego. "

  • 94. Data: 2015-06-04 14:05:04
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 4 czerwca 2015 11:24:47 UTC+2 użytkownik re napisał:
> [...]
    > 3.
    >
    > 2. Sprawca wykroczenia może odmówić przyjęcia mandatu karnego. "

    Część pracy domowej odrobiłeś. Teraz czas na część praktyczną. Opisz jak się będziesz
    bronił przed przyjęciem mandatu jeśli będzie on za jazdę bez zapiętych pasów i
    zostanie to utrwalone przez zdjęcie z fotoradaru. Prędkości nie przekroczyłeś.

  • 95. Data: 2015-06-04 19:10:49
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik drób

> [...]
    > pkt
    > 3.
    >
    > 2. Sprawca wykroczenia może odmówić przyjęcia mandatu karnego. "

    Tak Tato. A Tato, Ty jak do szkoły chodziłeś to odrabiałeś ?

    Ani jajka nie zniosłem.

  • 96. Data: 2015-06-04 19:29:06
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 4 czerwca 2015 19:11:18 UTC+2 użytkownik re napisał:
> [...]
    > przyjęciem mandatu jeśli będzie on za jazdę bez zapiętych pasów i zostanie
    > to utrwalone przez zdjęcie z fotoradaru.

    Taki silny w pysku a słaby na boisku jesteś. Fantazji ci brakuje czy czegoś innego?

  • 97. Data: 2015-06-04 23:00:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

> [...]
    > kontrolno-pomiarowego lub urządzenia rejestrującego, a sprawca nie
    > został schwytany na gorącym uczynku lub bezpośrednio potem, i nie

    No i ten punkt nie pasuje ci do wystawienia mandatu za pasy z fotoradaru
    bo...?

  • 98. Data: 2015-06-05 00:01:38
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

> [...]
    > zachodzi wątpliwość co do sprawcy czynu

    No i ten punkt nie pasuje ci do wystawienia mandatu za pasy z fotoradaru
    Gdzie wyczytałeś, że nie pasuje ?

  • 99. Data: 2015-06-05 23:28:25
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 2015-05-31 o 14:08, Trybun pisze:

    > Zna ktoś zasady działania fotoradaru stacjonarnego? Sytuacja wygląda
    > następująco - dzisiaj zostałem poinformowany przez pasażerów że
    > fotoradar pstryknął fotkę gdy go mijaliśmy.

    Jakby to powiedzieli grupowi specjaliści - skoro nie widziałeś błysku z
    fotoradaru, to może oddaj lepiej prawo jazdy, zanim zrobisz komuś
    krzywdę... ;)

    Też mi kiedyś taki jeden pstryknął przy 80/70. Widać rozeszło się, bo
    nic nie dostałem... a może zdjęcie było niejednoznaczne... nie wiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 100. Data: 2015-06-06 20:07:58
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-06-02 o 11:43, k...@g...com pisze:

    > Są takie co wyłapują poruszający się najszybciej i wtedy w kadrze może być tylko
    jeden. Są i takie co mogą śledzić kilka samochodów. Pan telewizor o tym opowiadał.
    Systemy oparte na kamerach mogą jednocześnie rejestrować nie tylko prędkość ale i
    odczytywać numery rejestracyjne. Z rok temu ktoś dał tutaj linka jak to w realu
    wygląda.

    Trochę to rodem z fantasy, ale niewykluczone że nasze dzielni służby
    drogowe istotnie są w posiadaniu tak zaawansowanego sprzętu.. ;-)