  • 21. Data: 2009-10-03 11:42:10
    Temat: Re: Fotografowanie za kase - DG z VAT czy bez?
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Mylisz się bardzo.
    > Odbiorca nic sobie nie odejmuje od dochodu jak dostanie rachunek
    > nievatowski na kwotę 200 zł.

    Odejmie sobie - 200zl :)

    Nie odliczy VATu, bo go nie zaplaci.

  • 22. Data: 2009-10-03 11:46:52
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Dokładnie, choć mnie już vat dopadł 10 lat temu.
    > Za to całe foto robię na umowę o dzieło (będąc równocześnie vatowcem)

    Możesz tak robić tylko wtedy jeśli nie masz usług foto wpisanych do
    zakresu działalności na firmę - dlatego warto się zastanowić co się tam
    powpisuje podczas rejestracji działalności :-)

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 23. Data: 2009-10-03 11:52:00
    Od: Olek <o...@u...eu>

    EMPI wrote:

    > O matko, widzę że nie masz pojęcia o czym piszesz. Prowadzisz
    > działalność ? jesteś VATowcem ? bo ja tak.
    > VAT'u nie wlicza się w koszty !!!
    > VAT się odejmuje od VAT'u który należałoby zapłacić od własnej
    > działalności. W koszty wlicza się wartość netto z faktury.

    tak dokładnie o to mi chodziło, VAT odejmujesz od VAT'u własnych dochodów...

    > Dlatego rachunek od nieVAT'owca w całości wrzuca się wkoszty więc jak
    > opiewa na tę samą kwotę co kwota netto jaka byłaby na fakturze VAT to
    > wychodzi na to samo.

    ta :) powodzenia VATOwiec :)

  • 24. Data: 2009-10-03 11:56:56
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Odejmie sobie - 200zl :)

    hehe, no dokładnie tak, chodziło mi tylko o nawiązanie do wypowiedzi
    poprzednika jakoby musiał sobie odejmować od kwoty 200 zł jeszcze jakieś
    44 zł

    EMPI

  • 25. Data: 2009-10-03 12:28:04
    Od: "TheGuru" <t...@o...pl>

    > Mylisz się bardzo.
    > Odbiorca nic sobie nie odejmuje od dochodu jak dostanie rachunek
    > nievatowski na kwotę 200 zł.

    jak już się czepiamy słówek to nie od dochodu ale od przychodu

  • 26. Data: 2009-10-03 14:35:27
    Od: Olek <o...@u...eu>

    EMPI wrote:
    > Hej !

    > moment ! fakturę na 244 zł wystawiam bo ja chce dostać 200 zł a Vat
    > muszę odprowadzić. Jeśli nie muszę odprowadzać VAtu to wystawię rachunek
    > na 200 zł bo tyle chcę dostać.

    no właśnie o tym pisałem...

    > Mylisz się bardzo.
    > Odbiorca nic sobie nie odejmuje od dochodu jak dostanie rachunek
    > nievatowski na kwotę 200 zł.

    napisałeś dokładnie to samo co ja, więc czemu się mylę?

    > Na Twoje usprawiedliwienie mogę powiedzieć, że takie błędne myślenie
    > jest dosyć powszechne. Prowadziłem działalność jako nieVatowiec i nieraz
    > musiałem się natłumaczyć potencjalnym klientom VATowcom, że to na to
    > samo wychodzi czy dostaną fakturę + VAT czy rachunek w kwocie netto bez VAT.

    No tak błędne myślenie :) Nie ma czegoś takiego jak rachunek w kwocie
    netto, rachunek to rachunek.

  • 27. Data: 2009-10-03 17:15:50
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <ha74ij$5t2$1@news.supermedia.pl>,
    "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:

    > Ten psycholog to powinien iść do psychiatry.

    A moglbys to uzasadnic?

    TA

  • 28. Data: 2009-10-03 17:34:40
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    EMPI pisze:

    > Możesz tak robić tylko wtedy jeśli nie masz usług foto wpisanych do
    > zakresu działalności na firmę - dlatego warto się zastanowić co się tam
    > powpisuje podczas rejestracji działalności :-)

    Oczywiście :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 29. Data: 2009-10-03 17:50:25
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > napisałeś dokładnie to samo co ja, więc czemu się mylę?

    bo pisałeś że teoretycznie na jedno wychodzi ale w praktyce jest
    inaczej: "gdyż odbiorca i tak sobie od swojego dochodu
    mu nie ubędzie.

    > No tak błędne myślenie :) Nie ma czegoś takiego jak rachunek w kwocie
    > netto, rachunek to rachunek.

    Ech... Jeżeli faktura ma kwotę netto 200zł i kwotę VAT 44 zł , to jeśli
    zamiast tego wystawisz rachunek na 200 zł to jest to "tak jakby" kwota
    netto z faktury.

    EMPI

  • 30. Data: 2009-10-03 23:59:39
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    T...@s...in.the.world pisze:

    > A moglbys to uzasadnic?

    Myślisz, że smykałka i szkolenie wystarczą? Poza tym akurat psycholog to
    nie jest od oceniania czy ktoś ma smykałkę do fotografii. Fotografia
    to jednocześnie sztuka i rzemiosło. Ogólnie psycholodzy zajmujący się
    ukierunkowaniem zawodowym to pełna pomyłka. Czy ma się zdolności w
    kierunku jakiegoś zawodu to może ocenić fachowiec będący długo w tym
    zawodzie. Jak ktoś powie, że masz smykałkę do bycia dżokejem to kupisz
    sobie stajnię? Fotografia to trudny zawód, jedno szkolenie nie nauczy
    nikogo bycia fotografem.

    wer