  • 11. Data: 2009-10-03 09:32:49
    Temat: Re: Fotografowanie za kase - DG z VAT czy bez?
    Od: Olek <o...@u...eu>

    EMPI wrote:
    > Bycie płatnikiem VAT ma sens tylko wtedy gdy na potrzeby działalności
    > robisz zakupy obłożone VAT'em i jest tych zakupów sporo. Wtedy masz
    > możliwość odliczyć VAT i jesteś ok. 22% ceny do przodu.

    no brawo widzę misiu pogooglował trochę... po części zgoda, praktycznie
    wszystkie zakupy foto są obłożone 22% VAT, do tego możesz wliczać w
    koszty inne rzeczy związane z działalnością chociażby kompa, skaner,
    drukarka itp. Jeśli do tego masz lokal (studio) i inne koszty (np.
    telefon) to być może warto :)

    > Jeśli tych zakupów nie ma na tyle, to lepiej nie być VATowcem , bo dla
    > odbiorców indywidualnych (nieVATowców) jesteś po prostu o 22% tańszy od
    > VAT'owcowej konkurencji.

    to zależy - jeśli wystawiasz rachunek na 244 zł i fakturę VAT na 244 zł
    brutto usługobiorcy, który jest VAT'owcem, to w drugim przypadku jesteś
    atrakcyjniejszy dla odbiorcy, który może sobie ten VAT wliczyć w koszty
    własne. Jeśli wystawisz rachunek za 200 zł i f. VAT za 244 zł osobie,
    która jest VAT'owcem, to teoretycznie jest tak jak piszesz, w praktyce
    nie ma żadnego znaczenia, gdyż odbiorca i tak sobie od swojego dochodu
    odejmie te 44 zł. Popraw mnie jeśli się mylę.

  • 12. Data: 2009-10-03 09:32:59
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    tomlot pisze:
    > Karta podatkowa bez VAT. Płacisz 200/msc i masz święty spokój. Możesz
    > zajmować się tyko zdjęciami a nie papierami ;)

    Dokładnie, choć mnie już vat dopadł 10 lat temu.
    Za to całe foto robię na umowę o dzieło (będąc równocześnie vatowcem) i
    tak jest najwygodniej. Wyprzedzając - nie odpiszę vatu itd - wystarczy
    podnieść ceny o 22% :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 13. Data: 2009-10-03 09:33:36
    Od: Andrzej Luczak <a...@s...akcent.pl>

    Olek pisze:
    > przecież... no błagam , następny mondry...
    Osobiście wolę pierwszego dnia miesiąca zakupić od nievatowca usługę za
    100zł netto (bez 22zł VAT), równocześnie sprzedać klientowi końcowemu
    towar za 122zł brutto i dopiero po 20 dniu następnego miesiąca przelać
    na konto US pobrane 22zł. Takie 22zł nieoprocentowanego kredytu przez
    50 dni, pomnożone przez skalę działania daje wymierne oszczędności w
    skali firmy.
    --
    AL F650 & LC4

  • 14. Data: 2009-10-03 09:35:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Olek pisze:

    > no brawo widzę misiu pogooglował trochę...

    Kup sobie trochę pluszowych misiów, bo masz niedosyt...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /wszyscy jesteśmy świrusami.../

  • 15. Data: 2009-10-03 09:38:55
    Od: <s...@a...pl>

    > VAT to taki dodatkowy podatek dochodowy

    A aparat cyfrowy to taki analogowy z elektroniką w środku...

    W wolnej chwili pocztaj:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Podatek_dochodowy_od_os
    %C3%B3b_fizycznych
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Podatek_od_towar%C3%B3w
    _i_us%C5%82ug

  • 16. Data: 2009-10-03 09:50:17
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > skoro wystawiasz faktury VAT to masz co zapłacić mądralo... do lusterka
    > proponuję podejść osobiście...

    Guzik prawda.
    Z faktu wyatawianie f-r VAT nie wynika, ze bedzie VAT do zaplaty.

    > nie wychodzi, chyba, że produkujesz koszty nie wykazując dochodu - wtedy
    > się zgodzę... tylko wtedy jaki sens prowadzenia DG?

    Innych mozliwosci nie widzisz? Wysil sie ;)

    > jak nie ma od czego ogliczyć? wykazuje dochody to ma od czego przecież...
    > no błagam , następny mondry...

    Wykazuje _przychod_.

    > hahahahah :) korzystniejszy powiadasz? :)
    > ja proponuję EOT - lepiej rób zdjęcia zamiast głosić mondrości, a sprawy
    > podatkowe pozostawcie biurom rachunkowym.

    Mam nadzieje, ze takiego nie prowadzisz :)

  • 17. Data: 2009-10-03 09:51:29
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > konto US pobrane 22zł. Takie 22zł nieoprocentowanego kredytu przez 50
    > dni, pomnożone przez skalę działania daje wymierne oszczędności w skali

    To raz.

    Dwa - znam sporo firm, ktore przez wiekszosc roku maja tyly,
    a duzy dochod osiagaja pod koniec roku.

    Wtedy zaplacony VAT jeszcze dluzej sie marnuje zamiast pracowac.

  • 18. Data: 2009-10-03 10:04:25
    Od: Andrzej Luczak <a...@s...akcent.pl>

    Olek pisze:

> [...]

    > nie ma żadnego znaczenia, gdyż odbiorca i tak sobie od swojego dochodu
    > odejmie te 44 zł. Popraw mnie jeśli się mylę.
    Już nie musisz googlować, poczytaj ten wątek, może zobaczysz różnicę

    --
    AL F650 & LC4

  • 19. Data: 2009-10-03 11:35:38
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > to zależy - jeśli wystawiasz rachunek na 244 zł i fakturę VAT na 244 zł
    > brutto usługobiorcy,

    moment ! fakturę na 244 zł wystawiam bo ja chce dostać 200 zł a Vat
    muszę odprowadzić. Jeśli nie muszę odprowadzać VAtu to wystawię rachunek
    na 200 zł bo tyle chcę dostać.

> [...]
    > nie ma żadnego znaczenia, gdyż odbiorca i tak sobie od swojego dochodu
    > odejmie te 44 zł. Popraw mnie jeśli się mylę.

    Mylisz się bardzo.
    Odbiorca nic sobie nie odejmuje od dochodu jak dostanie rachunek
    nievatowski na kwotę 200 zł.

    Na Twoje usprawiedliwienie mogę powiedzieć, że takie błędne myślenie
    jest dosyć powszechne. Prowadziłem działalność jako nieVatowiec i nieraz
    musiałem się natłumaczyć potencjalnym klientom VATowcom, że to na to
    samo wychodzi czy dostaną fakturę + VAT czy rachunek w kwocie netto bez VAT.

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 20. Data: 2009-10-03 11:40:52
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > jeśli vatowiec dostanie fakturę 100 zł + VAT to sobie ten VAT wlicza w
    > koszty

    O matko, widzę że nie masz pojęcia o czym piszesz. Prowadzisz
    działalność ? jesteś VATowcem ? bo ja tak.
    VAT'u nie wlicza się w koszty !!!
    VAT się odejmuje od VAT'u który należałoby zapłacić od własnej
    działalności. W koszty wlicza się wartość netto z faktury.

    Dlatego rachunek od nieVAT'owca w całości wrzuca się wkoszty więc jak
    opiewa na tę samą kwotę co kwota netto jaka byłaby na fakturze VAT to
    wychodzi na to samo.

    EMPI
    http://www.empi.art.pl