  • 31. Data: 2009-10-04 07:55:06
    Temat: Re: Fotografowanie za kase - DG z VAT czy bez?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    b...@n...pl pisze:
    > Myślisz, że smykałka i szkolenie wystarczą?

    Do tanich kotletów kategorii II szczerze powiedziawszy tak. W każdym
    razie te cechy posiadają najczęściej wykonawcy takiego zawodu.
    Tylko czy to rozwiązanie dla ludzi, którzy idą na zwolnienia?

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 32. Data: 2009-10-04 09:53:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 03 Oct 2009 10:43:00 +0200, EMPI wrote:
    >Hej !
    >
    >Ale bzdura !
    >Przecież na to samo wychodzi czy się wystawi rachunek na 100zł bez VAT'u
    >czy fakturę na 100zł + VAT. Dla odbiorcy VATowca zawsze to będzie 100 zł.

    Ale jak od nich uslyszysz "placimy 100zl za zdjecie", to potem bedzie
    kwas "myslelismy ze to 100zl z vat, panu chcemy zaplacic 80".

    J.

  • 33. Data: 2009-10-04 09:57:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 3 Oct 2009 11:38:55 +0200, <s...@a...pl>
    >A aparat cyfrowy to taki analogowy z elektroniką w środku...
    >
    >W wolnej chwili pocztaj:
    >http://pl.wikipedia.org/wiki/Podatek_dochodowy_od_o
    s%C3%B3b_fizycznych
    >http://pl.wikipedia.org/wiki/Podatek_od_towar%C3%B3
    w_i_us%C5%82ug

    Mimo powyzszych - to co zarobila/es wlasna praca, jest objete
    dodatkowym podatkiem 22%.

    Oczywiscie zalezy jeszcze komu sie sprzedaje itp, ale globalnie i tak
    na to wychodzi .. chyba ze na eksport.

    J.

  • 34. Data: 2009-10-04 09:59:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 03 Oct 2009 11:07:12 +0200, EMPI wrote:
    >Bycie płatnikiem VAT ma sens tylko wtedy gdy na potrzeby działalności
    >robisz zakupy obłożone VAT'em i jest tych zakupów sporo. Wtedy masz
    >możliwość odliczyć VAT i jesteś ok. 22% ceny do przodu.

    I sprzedajesz uslugi innym vatowcom, bo jesli ludnosci, to to tylko

  • 35. Data: 2009-10-04 11:41:42
    Od: "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl>

    Temat niezupełnie związany z VAT-em, ale z prowadzaniem DG już tak.
    Mianowicie - co z kasą fiskalną? Ktoś się orientuje, jak to w tej chwili
    wygląda?

    Stefan Nawrocki

  • 36. Data: 2009-10-04 12:02:31
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    J.F. wrote:

    > Ale jak od nich uslyszysz "placimy 100zl za zdjecie", to potem bedzie
    > kwas "myslelismy ze to 100zl z vat, panu chcemy zaplacic 80".

    ale jak gadasz z firmami to zawsze posługujesz się kwotą netto - domyślnie
    bez vatu

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 37. Data: 2009-10-04 12:04:37
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Stefan Nawrocki wrote:
    > Temat niezupełnie związany z VAT-em, ale z prowadzaniem DG już tak.
    > Mianowicie - co z kasą fiskalną? Ktoś się orientuje, jak to w tej
    > chwili wygląda?

    w pierwszym roku DG - 20k - powyżej musisz zgłosić się po kasę
    w kolejnych - 40k

    na zakup pierwszej kasy przysługuje 50% refundacja - ale trzeba wcześniej
    urząd powiadomić, że będzie się przekraczać limit - czy jakoś tak..

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 38. Data: 2009-10-04 13:37:00
    Od: "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > w pierwszym roku DG - 20k - powyżej musisz zgłosić się po kasę
    > w kolejnych - 40k

    Dzięki, ale jest problem z "nagranymi płytami CD":
    http://firma.wieszjak.pl/inne/78811,Kto-musi-rejestr
    owac-sprzedaz-kasa-fiskalna.html
    Punkt 7.

    Robiłem rozpoznanie i wygląda na to, że to obowiązuje, co mi przeszkadza, a
    w kasę nie chcę wchodzić. Trudno mi też nie sprzedawać usług w formie
    elektronicznej. Na razie ograniczyłem sprzedaż do podmiotów gospodarczych
    (wtedy kasa nie jest potrzebna), ale to mi zawęża krąg odbiorców.
    Ktoś przerabiał ten temat?

    Stefan Nawrocki

  • 39. Data: 2009-10-04 13:42:31
    Od: drmoriarty <s...@g...com>

    On 2 Paź, 22:04, <s...@g...pl> wrote:
    > Pytanie do oblatanych
    >
    > Likwidują mi firmę, zaproponowali mi szkolenie na fotografa, bo psycholog na
    > rozmowie powiedziała ze się nadaje i mam smykałkę. Ostatnia odprawę przeznaczę
    > na sprzęcior, ale teraz mam inne pytanie.

    Buahaha, nie no pięknie. Muszę się przyjrzeć ilości nowych
    specjalistów w moim mieście, te 5000 zwolnionych stoczniowców musi
    przecież coś robić. Pani wróżka vel psycholog, to ta w ramach pomocy
    zwalnianym?
    Sławek

  • 40. Data: 2009-10-04 15:00:59
    Od: Andrzej Luczak <a...@s...akcent.pl>

    zkruk [Lodz] pisze:
    > ale jak gadasz z firmami to zawsze posługujesz się kwotą netto -
    > domyślnie bez vatu
    Jak firmie wygodnie to różne kwoty stosuje, przysłowiowe telefony za 1zł,
    oferta skierowana do osób prywatnych, a 1,22zł trzeba zapłacić.
    Era czy Plus to jednak Vatowcy. Liczne ofeerty SMSów za 2zł (+VAT pisane
    mniejszą czcionką) biegajace u dołu ekranu telewizora, można mnożyć
    przykłady

    --
    AL F650 & LC4